Geen internet op mijn tablet

• 2 juni 2017
  • 6 reacties
  • 824 keer bekeken

Beste,

ik heb sinds kort glasvezel internet en hebben jullie de experiabox V8 opgestuurd.
Nu is deze netjes aangesloten, ingesteld en dergelijke.
Maar mijn tablet heeft geen internet verbinding. het betreft de samsung tab 10.1
Het onderstaande is al gedaan.
Kanaal gewisseld, op automatisch gehad en 2 vaste kanalen geprobeerd.
Harde reset gedaan.
Tablet op een ander wifi netwerk ( buurman ) hier had ik wel internet.
Tablet ziet mijn modem wel maakt ook verbinding maar geen internet.

Ik heb op internet al wat gelezen en lees veel dat dit een bekend probleem is van de experiabox v8.
Dat er soms bepaalde tablets of telefoons geen internet hebben met de v8.

Hebben jullie hier nog een oplossing voor?
Of moet ik dan de Experiabox V10 krijgen?

Vriendelijke groet,

Ewoud Kuilman

6 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ewoud, wat vervelend dat je niet kan internetten op je Experiabox. De Experiabox ondersteund de 802.11 b/g/n standaarden en zou het mogelijk moeten maken om ieder apparaat te laten verbinden met internet. Gezien de stappen die je al hebt doorlopen, zijn er nog twee opties over. Of je modem is hierin de boosdoener of je tablet. Weet jij of je de meest recente Android versie op je tablet gebruikt? Zo niet, zou je kunnen nagaan of er updates beschikbaar zijn? Wat soms ook nog kan helpen is om een fabrieksreset van je tablet uit te voeren. Mocht je dit willen doen, dan is het raadzaam om een back-up te maken, zodat je geen instellingen verliest.

Voor de veiligheid heb ik ook een nieuw modem toegestuurd. Ook dit is een Experiabox V8. Het uitleveren van een V10 is in een situatie zoals deze niet mogelijk.
Beste wieger,

De tablet heeft de nieuwste update.
De tablet heeft wel gewoon internet op andere wifi netwerken heb al 3 andere gebruikt zonder problemen.
Een harde reset van de tablet had ik ook al uitgevoerd zonder succes.
wat ik wel weet is dat de modem geen ip toewijst aan de tablet.
En ik heb niet zoveel zin om al mijn apparaten een statisch ip te moeten toewijzen.

Wat gaan we doen als de andere v8 ook niet het probleem oplost?

Vriendelijke groet,

Ewoud Kuilman
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ewoud,

Daar ben ik me nog over aan het beraden wat de opties zijn als de andere V8 ook niet werkt, mag ik daar volgende week op terug komen? Dat wil ik graag nog verder overleggen. Al verwacht en hoop ik dat het nieuwe modem je probleem verhelpt.

Als je ziet dat je tablet geen IP-adres krijgt, zie je wel dat je tablet in de pool van verbonden MAC-adressen staat? Anders zou je kunnen overwegen je tablet afzonder een IP-adres te geven in een range die je router toch niet zo snel zal aanspreken. Bijvoorbeeld 192.168.3.243. Hiermee kan je misschien forceren dat je tablet wel een lease krijgt vanuit de router en op die manier een internetverbinding erop krijgen.
Hoi wieger,

Ik zag dat de tab in de pool wel een ip had gekregen.
Ik heb toch handmatigip 192.168.2.243 toegekend zonder succes.
Als ik vanuit de modem een ping test doe geeft hij een 100% verlies van de pakketjes.
4 verzonden 0 ontvangen.
Zodra ik een ping doe naar bijvoorbeeld mijn telefoon dan gaat dit prima.

Graag hoor ik van je wat ik verder zou kunnen doen.

Groeten, Ewoud
Mijn Samsung tablet doet het prima op de V8.
Heb je de beveiliging op de tablet wel op WPA2 PSK staan?
Reputatie 7
Badge +13
Hey Ewoud, zeer apart dat je modem wel de lease krijgt en daarna er volledig dataverlies is. Want als die een lease krijgt dan getuigt dat wel van verzonden en ontvangen data. Heb je inmiddels de nieuwe Experiabox weten te testen? Zo ja, wat gebeurde er met het nieuwe modem?

Reageer