beantwoord

Geen internet na verhuizing

• 25 april 2020
  • 9 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik ben recent verhuisd en ik heb mijn verhuizing doorgegeven bij Telfort. Ik wil mijn modem installeren maar alleen de lampjes Power en Wireless branden. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 28 april 2020, 09:43

Hoi @Loes van den Heuvel, wat rot dat je verbinding het na je verhuizing nog niet doet. Ik ben blij om te zien dat je hier al wat op weg geholpen bent. Is de situatie nog hetzelfde?

Ik zie dat je verder al wel gegevens in je forumprofiel hebt gezet, ik heb alleen wat meer informatie nodig om je verder te helpen. Kan je voor mij zowel je oude als nieuwe postcode en huisnummer in je profiel zetten? Als je het klantnummer bij de hand hebt is dat ook super, zet dat er dan ook maar bij. Laat je het weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld? Dan help ik je ook graag verder.

Bekijk reactie

9 reacties

Is de verhuisdatum door Telfort bevestigd? Je zal alleen signaal hebben als het abonnement is mee verhuisd, en de datum is bevestigd.

Reputatie 8
Badge +18

Gaat het om een koperverbinding

Reputatie 1

De verhuisdatum is bevestigd en zou op 21 april over zijn gegaan.

Het gaat om een koperverbinding.

We hebben een Experia V8. Ik zie dat de instructies op de Telfort website op V10 gericht zijn. Zou het modem verouderd kunnen zijn?

Gezien de huidige eisen en wensen op wifi gebied, kan je dat bijna wel stellen. Toch zou je gewoon signaal moeten hebben.

Naast een eerste bevestiging is er ook een 2e met de daadwerkelijke oplever datum de 21e? .

Wat je kan doen is de v8 een reset geven. 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Wat nog mee kan spelen is hoe het signaal geleverd wordt de twee standaard draadjes rood en blauw of juist oranje en wit. Om daar beter over te kunnen adviseren, hebben we een foto van de aansluiting nodig.

Reputatie 1

Ik heb een bevestigings sms ontvangen dat het internet aan gezet is.

Het modem resetten heeft helaas niet geholpen.

Het lijkt op de blauw rode draadjes. Het modem is aangesloten op het hoofdstopcontact met de telefoonstekker.

Bedankt overigens voor het reageren op een zondag!

Dit lijkt eigen interne bedrading niet het oorspronkelijke aansluitpunt. De hoofdstopcontact die je noemt daar gaat het om. Een van onderstaande opties. 

Reputatie 1

Ah oké. Dit is hoe het hoofdstopcontact aangesloten is.

Ook dit is geen hoofdstopcontact( ISRA) dit is of door de vorige bewoner zelf gedaan of door een installateur. De kleuren die in de meterkast op de eerste foto zijn gebruikt lijken overeen te komen met de kleuren op de tweede foto.

De oorspronkelijke telefoonlijn zal zich in het verlengde van de middelste pvc pijp van foto 1 bevinden.

Je weet zeker dat op dit adres geen glasvezel geleverd wordt? Zie je ergens een oranje kabel en kastje?

Wat ik zo bedenk is sluit de v8 op de rode en blauwe draad in de meterkast aan, ik vermoed dat als de gebruikte kabel niet de goede kwaliteit heeft de lengte mee speelt.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Loes van den Heuvel, wat rot dat je verbinding het na je verhuizing nog niet doet. Ik ben blij om te zien dat je hier al wat op weg geholpen bent. Is de situatie nog hetzelfde?

Ik zie dat je verder al wel gegevens in je forumprofiel hebt gezet, ik heb alleen wat meer informatie nodig om je verder te helpen. Kan je voor mij zowel je oude als nieuwe postcode en huisnummer in je profiel zetten? Als je het klantnummer bij de hand hebt is dat ook super, zet dat er dan ook maar bij. Laat je het weten wanneer je je gegevens hebt aangevuld? Dan help ik je ook graag verder.

Reageer