beantwoord

Geen internet na verhuizing

• 8 september 2019
  • 25 reacties
  • 330 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen van Telfort

Na de verhuizing krijg ik ons internet niet meer aan de praat. We moesten het modem meenemen uit de oude woning, de experia box v10. In de vorige woning hadden we glasvezel, hier adsl.

Maar hoewel ik het modem aansluit op de dsl, komt er geen internet uit de muur. Andere punten in de woning ook al geprobeerd: nergens krijg ik contact.

Help! We willen graag internet, dus dit is wel erg balen.
icon

Beste antwoord door Bram-Balk 9 september 2019, 11:59

Hallo Natasja,

Ik heb inmiddels gebeld met de klantenservice en het probleem gelokaliseerd: de adreswijziging is niet goed doorgevoerd. Er komt überhaupt geen internet uit de lijn. Woensdag kan het er pas zijn. 😅

ik vermoed nog steeds dat die coax-aansluiting het IS/RA-punt is. Maar dat kunnen we nu dus sowieso niet controleren omdat er niks uit komt. In de meterkast liggen er dus coax-kabels, maar is er geen vierpuntstekker om het modem op aan te sluiten.

Dan blijven er nog maar twee opties over:
  • de coax vierpuntsaansluiting in de woonkamer.
  • de coax vierpuntsaansluiting in de slaapkamer. (Het is een appartement, dus alles gelijksvloers.)
In ieder geval: wordt vervolgd op woensdag. Misschien eerder als we mazzel hebben.
Bekijk reactie

25 reacties

Je kent deze servie pagina, als hulp bij het zoeken naar je israpunt?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-via-adsl-installeren.htm
Reputatie 1
Dat heb ik helaas allemaal al geprobeerd. ☹️
Op welke datum wordt je internet op je nieuwe adres opgeleverd?

Er is maar 1 ISRA punt in je huis. Dat rijmt niet de opmerking: Andere punten in de woning ook al geprobeerd:

Grijze kabeltje vanaf ISRA punt in goede poort op de V10?
Reputatie 1
Zou er vanaf gisteren zijn.

Er zijn hier alleen maar telefoonaansluitingen. Ja echt. Ik heb hier al de hele huisraad omgeschoven. In de meterkast zit géén internetaansluiting.
Dus het modem moet via de dsl een telefoonlijn hebben als hoofdaansluiting.

Grijze kabeltje zit hier in de goede poort.

Als er meerdere telefoon aansluitingen in huis zijn gaat het al fout, je moet de werkelijke ISRA hebben en alles wat daarvan wegloopt kwa bekabeling afkoppelen om een bridgetap te voorkomen, een bridgetap is een aansluiting die nergens op aansluit en storingen kan voorkomen.

En ISRA kan de eerste telefoon aansluit-doos zijn, er moet daar dan een dikke kabel binnen komen, en vanaf daar moet je dan aansluiten en de aftakkingen loshalen.

Anders word het verder zoeken naar de werkelijke ISRA.
Reputatie 1
Ik vrees dat de situatie in de meterkast het er voor mij ook niet gemakkelijker op maakt. Bij welke van de bovengenoemde plaatjes hoort deze rakker? Enneh... hoe klik ik dit aan een modem? 😅

ik ga er vanochtend nog een keer doorheen. Maar tot nu toe zie ik hier alleen dit en telefoon-aansluitingen. Sorry als ik de namen een beetje door elkaar haal, trouwens. Maakt het voor jullie ook niet gemakkelijker.

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bram-Balk , de aansluitingen op die foto behoren bij een coax-aansluiting (Ziggo bijvoorbeeld) en heeft niets met een IS/RA-punt te maken.
Wat voor kabel komt er uit die rode mantelbuis en waar gaat die naar toe?
Reputatie 1
Naar de rest van de meterkast. Heeft helaas niets met internet te maken.

Reputatie 7
Badge +9
Dag @Bram-Balk. Van harte welkom hier. Ik hoop dat de verhuizing voorspoedig is verlopen. 🙂 Wat lastig dat het niet lukt om internet te installeren in je nieuwe huis. Ik zie dat @nelly jacoba, @Doornekamp33 en @JanD al flink met je meedenken. Zoals @JanD noemt is op de foto die je stuurt een coax-aansluiting zichtbaar. Ik wil graag controleren of het signaal wel actief is en kijken of ik kan zien waar het IS/RA-punt zich volgens onze gegevens zou moeten bevinden. Daar heb ik nog wel wat aanvullende informatie voor nodig. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je nieuwe postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.
Reputatie 1
Hallo Natasja,

Ik heb inmiddels gebeld met de klantenservice en het probleem gelokaliseerd: de adreswijziging is niet goed doorgevoerd. Er komt überhaupt geen internet uit de lijn. Woensdag kan het er pas zijn. 😅

ik vermoed nog steeds dat die coax-aansluiting het IS/RA-punt is. Maar dat kunnen we nu dus sowieso niet controleren omdat er niks uit komt. In de meterkast liggen er dus coax-kabels, maar is er geen vierpuntstekker om het modem op aan te sluiten.

Dan blijven er nog maar twee opties over:
  • de coax vierpuntsaansluiting in de woonkamer.
  • de coax vierpuntsaansluiting in de slaapkamer. (Het is een appartement, dus alles gelijksvloers.)
In ieder geval: wordt vervolgd op woensdag. Misschien eerder als we mazzel hebben.
@Bram-Balk
Je Telfort internet aansluiting gaat over de telefoon lijn, en niet over coax.
Al die coax punten kan je rustig vergeten.
En plaats eens een foto van die 4-punts coax aansluiting.
Waarschijnlijk is dat een telefoon aansluiting.

coax aansluiting

telefoon aansluiting
Reputatie 1
Sure:

Dat is geen coax maar de telefoon lijn, dus zit je wasrschijnlijk goed met die, even kapje er af schroeven en een foto van de binnenkant maken met de inbouwdoos er uit dan kunnen we zien of het de isra is.
In apartementen willen ze ook wel in een technische ruimte zitten buiten de woning.
Reputatie 1
Dit zo goed zichtbaar?

Reputatie 1
Er is geen technische ruimte, trouwens.
Zo is de bekabeling niet goed te zien, beter om die inbouwdoos even er uit te halen.

Loopt er 1 dunne kabel de doos in of zijn er 2 waarvan 1 wat dikker is.

Is dit woon of slaapkamer?
Reputatie 1
Allemaal leuk en aardig, maar ik ben geen technische dienst.

No offense: ik ga niet op verzoek van wat mensen op een forum de amateur elektriciën uithangen. Vooral omdat ik geen idee heb of jullie van Telfort zijn. Ik vind dit te bont worden.

Openschroeven vond ik prima. De hele inbouwdoos er uit halen, met de kans dat ik dingen uit onwetenheid sloop, omdat jullie iets willen zien, niet. Er zijn maar twee punten. Dat heb ik echt meerdere keren gezegd. Het is de een of de ander. Iets anders is er niet.

Ik praat verder met de klantenservice, want dit werkt niet voor mij.
@Bram-Balk

Zou eerst wachten tot woensdag. Zolang er geen signaal is kan je zelf niet veel testen.
Kan trouwens best pas (laat) in de middag zijn voor het signaal er op komt.
Prima hoor, geen probleem, ik ben in ieder geval niet van Telfort, ik wil je alleen op weg helpen.

En of er iets anders kan zijn weet je zo niet, kan maar zo zijn van wel, ben ze al op de vreemste plaatsen tegen gekomen, vooral in apartementen.
Reputatie 8
Badge +19
@Bram-Balk

Op de foto zijn toch aangesloten kabeltjes te zien, zowel de kabeltjes op de bovenste contactpunten waar straks het signaal op binnenkomt als de dubbele kabeltjes onderin die erop wijzen dat er (loze) verbindingen zijn doorgelust naar twee andere ruimtes in je woning.
Ik kan je (ook als Telfortklant) met vrij veel zekerheid aanraden om a.s. woensdag af te wachten totdat de verbinding (naar verwachting) wordt opgeleverd.

Het advies is echter wel om vooraf al de twee 'loze' aderparen van de onderste contacten te verwijderen omdat dit vrijwel zeker voor verstoringen gaan zorgen.
Je hoeft hier geen electriciën voor te zijn, er staat geen meetbare cq voelbare spanning op... 😉
Je kan de loze kabeltjes gewoon opzij leggen in de wandcontactdoor, ze hebben geen functie meer.

Nog een laatste opmerking: ik zie wel dat er op het linkse contactpunt bovenin twee kabeltjes lijken te zitten, of dat er één daarvan tegen het andere kabeltje aanligt.
Eén daarvan is vermoedelijk ooit aangesloten geweest op de EB (extra bel) aansluiting en die kan je ook gewoon losmaken en opzij leggen zodat deze geen contact meer maakt met de 'signaalkabel'.

Dit is alles wat ik je kan vertellen, en wil je meegeven dat een DSL internetaansluiting altijd maar twee aders (kabeltjes) op de twee bovenste contactpunten nodig heeft om optimaal te kunnen werken.
Alle overbodig aangesloten kabeltjes leveren vrijwel zeker storingen op.

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Bram-Balk. Ah, kijk. Dat verklaart een hoop. Wat lastig dat de verhuizing niet goed was doorgekomen. 😥 Is dat nu allemaal in orde? Ik zie dat je al wel een stapje verder bent wat het IS/RA-punt betreft, dankzij de hulp van @nelly jacoba, @Doornekamp33 en @Enterprise. Wel kan ik me levendig voorstellen dat je hier zelf niet mee wilt "knoeien". Lukt het met de adviezen die @Enterprise bovenstaand geeft wel?

Ik zie trouwens wel dat je je profiel nog niet hebt aangevuld met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Die gegevens heb ik wel nodig om te controleren of het signaal is opgeleverd. Zou je die nog in kunnen vullen? Laat het me weten als je dit hebt gedaan.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Dankjewel voor alle adviezen hoor. Lang verhaal kort: alles werkte zoals verwacht. Telfort leverde dinsdag al het internet aan. Dat kwam uit de telefoonlijn waarvan ik al verwachtte dat dit het IS/RA punt zou zijn. Ik heb ook geen last van storingen.

Inmiddels werkt alles en dat is het belangrijkste. :-)

En sorry als ik hierboven wat bot en/of kribbig over kwam. De verhuizing had me flink afgemat. 😅 Ik waardeer alle adviezen en hulp.
Reputatie 8
Badge +19

Dankjewel voor alle adviezen hoor. Lang verhaal kort: alles werkte zoals verwacht. Telfort leverde dinsdag al het internet aan. Dat kwam uit de telefoonlijn waarvan ik al verwachtte dat dit het IS/RA punt zou zijn. Ik heb ook geen last van storingen.

Mooi dat het werkt nu..!
Mocht je toch nog storingen ervaren zoals een te lage snelheid t.o.v. de haalbare snelheid van je abonnement, of haperingen in het TV-beeld dan weet je wat je te doen staat volgens de adviezen hierboven.

En sorry als ik hierboven wat bot en/of kribbig over kwam. De verhuizing had me flink afgemat. 😅 Ik waardeer alle adviezen en hulp.

Graag gedaan... iedereen is soms wel eens even 'niet op zijn best'.
We lezen daar gewoon wel overheen... 😉
Blij dat het werkt, nu lekker uitrusten van de hektiek van de verhuizing en lekker genieten van de nieuwe woning en omgeving.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Bram-Balk. Heel fijn om te lezen dat alles werkt! 😄 En ik kan me levendig voorstellen dat je door de verhuizing wellicht iets korter door de bocht was. Verhuizen is ook zeer zeker niet mijn hobby. Laat het gerust weten als je toch nog ergens vragen over hebt.

Reageer