beantwoord

Geen internet na aansluiting

• 15 juli 2018
  • 12 reacties
  • 171 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 4 reacties
Beste telfort,
Ik heb zojuist het modem aangesloten die via het doe het zelf pakket is geleverd. Het betreft een hoofdstopcontact in de woonkamer als aansluiting. Nu is het zo dat het service lampje rood is en er bij internet niks brand.
Heeft u enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jk1
icon

Beste antwoord door Jk1 17 juli 2018, 11:05

Blijkbaar was de aansluiting niet goed via de kast buiten op straat. De monteur heeft het geregeld.

Bedankt allen voor het meedenken.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Wellicht is die wandcontactdoos in de woonkamer niet het aansluitpunt, en zijn de kabeltjes daarin niet eens aangesloten.
Is er geen ander aansluitpunt te vinden, bijvoorbeeld in de meterkast (zie afbeelding).

Naast bovenstaande tip is je abonnement al ingegaan? Je lijn moet wel actief zijn.
Reputatie 1
Beide bedankt voor de snelle reactie!
Het abonnement is al ingegaan. En er is verder geen ander aansluitpunt te vinden. Alleen type U2 zoals in de afbeelding van Enterprise.
Reputatie 8
Badge +11
Het kan zo zijn dat het signaal op het andere aderpaar wordt geleverd. Op oranje/wit i.p.v. rood/blauw. Of andersom natuurlijk. Als je het aansluitpunt open schroeft kun je even kijken of je een tweede aderpaar hebt liggen om aan te sluiten. Wel dan eerst de andere aders loshalen.
Reputatie 1
Hierbij een foto van het aansluitpunt.
Momenteel ook te horen gekregen dat het modem hiervoor via een woonkamersplitter was aangesloten, zie tweede foto. Is wellicht die wandcontactdoos inderdaad buiten gebruik, zoals enterprise aangaf, en moet ik die splitter uit elkaar halen?
Reputatie 3
Badge +1
Die tweede foto is een COAX splitter (Ziggo) en heeft niet zo heel veel met Telfort te maken :$
De eerste foto is wel de juiste maar daar zie ik wat extra kabeltjes zitten die wellicht weg kunnen.
Badge +18
Die tweede foto is een COAX splitter (Ziggo) en heeft niet zo heel veel met Telfort te maken :$
De eerste foto is wel de juiste maar daar zie ik wat extra kabeltjes zitten die wellicht weg kunnen.

En als aanvulling: op de eerste foto zitten onder de onderste klemmen een oranje en een wit draadje.
Haal alles los wat er nu onder de klemmen zit, en zet de witte en de oranje draadjes onder waar nu de rode en de blauwe draadjes zitten.
Reputatie 8
Badge +19
De internetaansluiting heeft inderdaad maar twee kabeltjes nodig, en dat zijn de rode en blauwe op de bovenste contacten.
De rest mag je verwijderen.

NB. op de bovenste links zitten nu twee rode kabeltjes waarvan er maar één de goede is (waar signaal opstaat) dus je zal even moeten uitproberen welke van de twee de juiste is.
Het blauwe kabeltje rechtsboven zit op de juiste plek.
De rest van de aansluitingen kan je verwijderen.

Edit: het is inderdaad mogelijk dat zoals nelly jacoba hierboven aangeeft, het signaal op het oranje/witte aderpaar is gezet.
Als de rood/blauwe combinatie het niet doet, gebruik dan de oranje/witte combinatie op de bovenste aansluitingen.

Reputatie 1
Bedankt voor de reacties. Er zitten inderdaad twee draden in de contactdoos, zie foto. Ik heb van de linker de rood/blauwe en wit/oranje combinatie geprobeerd en ook van de rechter, maar bij geen van allen gaf het modem enige vorm van internet aan. Telkens weer het service lampje.
Reputatie 8
Badge +11
Welkom Jk1, op het Telfort forum! Goed dat je ons hiermee hebt gevonden, zodat we met je mee kunnen kijken. Meestal wordt het signaal inderdaad geleverd op het eerste aderpaar (rood/blauw), in sommige gevallen wordt het geleverd op het wit/oranje paar. Zo te zien heb jij elk paar dubbel, het kan zijn dat de tweede kabel werd gebruikt om in huis een tweede telefoontoestel op een ander aansluitpunt. Dit punt zit in de woonkamer begrijp ik, heb je in de meterkast of de kelder (als die er is) gekeken of daar een aansluitpunt zit? Het is vaak afhankelijk van het bouwjaar van het huis. Huizen van voor 1990 hebben het aansluitpunt meestal in de woonkamer, nieuwere huizen in de meterkast.
Ik zie op je profiel een postcode staan, maar daarmee heb ik je abonnement nog niet kunnen achterhalen. Zou je jouw huisnummer er ook bij kunnen zetten? Dan kan ik de order ook nakijken en kijken of het signaal er al is. Ik hoor het graag van je 🙂
Reputatie 1
Blijkbaar was de aansluiting niet goed via de kast buiten op straat. De monteur heeft het geregeld.

Bedankt allen voor het meedenken.
Reputatie 8
Badge +11
Dat verklaart veel inderdaad, als het signaal niet bij het huis aankomt kunnen we de aansluiting in de muur bekijken tot we een ons wegen maar dan gebeurt er weinig 🙂 Gelukkig heeft de monteur het nu in de kast buiten aan kunnen sluiten, werkt alles nu naar wens of kunnen we nog iets voor je betekenen?

Reageer