beantwoord

Geen internet, modem stuk?

• 13 mei 2013
  • 13 reacties
  • 4414 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo mensen,

Ik heb thuis geen internet verbinding meer. De Power en Ethernet LED's branden groen.
De DSL led varieerd van uit, langzaam knipperend naar snel knipperend.

Ik heb het Zyxel modem gereset. Dat gaf geen oplossing. Daarna heb ik hem
naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Maar ook dit bied geen uitkomst.
Het probleem blijft hetzelfde.

Inmiddels heb ik een oude netgear modem te leen van een vriend van mij.
Daarmee draait het wel. Mijn conclusie is: Modem stuk... Kan dat zomaar na 5 jaar?

Groeten, Roland
icon

Beste antwoord door Jeroen - Telfort 13 mei 2013, 15:05

@Roland Huisman,

Bedankt voor het sturen van jouw gegevens, ik zie inderdaad dat je een sterk verouderd modem hebt. Ik stuur jou kosteloos een nieuw modem, zoals Franzki al aangeeft hoeft jouw type modem niet geretourneerd te worden. Je kunt het nieuwe modem binnen enkele werkdagen verwachten.

Jeroen
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Modem stuk... Kan dat zomaar na 5 jaar?

Ja...

5 jaar is een nette levensduur voor een internetmodem.
Reputatie 1
Okay, dan moet ik dus een nieuwe zien te krijgen.

Dit modem is eigendom van Telfort, moet die defecte
dan ook terug of is dat in te leveren als electronisch afval?
Reputatie 8
Badge +16
Alleen de witte Zyxel 2601 en 2812 hoeven terug. De 2602-modems (zwart of grijs) mag je houden of weggooien.

Wellicht kan Telfort Webcare nog iets voor je betekenen m.b.t. tot een nieuw modem.
Reputatie 1
Alleen de witte Zyxel 2601 en 2812 hoeven terug. De 2602-modems (zwart of grijs) mag je houden of weggooien.

Het is een grijze 2602.

Wellicht kan Telfort Webcare nog iets voor je betekenen m.b.t. tot een nieuw modem.

Nou dat zou heel mooi zijn. Lezen die mee of moet ik daar naar toe mailen?

Groeten, Roland
Badge +1
@Roland Huisman,

Vervelend dat jouw modem niet meer functioneert, ik ga graag voor jou na wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht ontvang ik graag jouw postcode en huisnummer. Na ontvangst ga ik na wat de eventuele mogelijkheden kunnen zijn.

Jeroen
Badge +1
@Roland Huisman,

Bedankt voor het sturen van jouw gegevens, ik zie inderdaad dat je een sterk verouderd modem hebt. Ik stuur jou kosteloos een nieuw modem, zoals Franzki al aangeeft hoeft jouw type modem niet geretourneerd te worden. Je kunt het nieuwe modem binnen enkele werkdagen verwachten.

Jeroen
Reputatie 1
Hallo Jeroen,

Geweldig! Ik zal de oude dan bij de mileustraat inleveren.

Bedankt voor de service! Zodra het weer draait meld ik het hier nog wel even.

Groeten, Roland
Reputatie 1
Nou ik ben blij dat ik de oude modem nog bewaard had.
De brief is wat onvriendelijk dat ik mag gaan betalen als
ik de oude modem niet terug stuur.

Dus ik stuur het afval dan maar gewoon terug.

Het internet werkt in elkgeval weer met het hieuwe modem.

Groeten, Roland
Reputatie 8
Badge +10
Alléén een P2601 of P2812 modem hoeft terug, álle andere mag je houden...
Reputatie 1
Alléén een P2601 of P2812 modem hoeft terug, álle andere mag je houden...

Dat werd hier ook al eerder gemeld. Alleen de brief is anders geformuleerd.
Om wat voor gezeik dan ook maar te voorkomen heb ik hem op de post gedaan.
De verzendkosten zijn voor telfort, dan had men die brief maar niet zo op moeten stellen.

Groeten, Roland
Reputatie 8
Badge +9

De verzendkosten zijn voor telfort, dan had men die brief maar niet zo op moeten stellen.

😃 mee eens 😃
Reputatie 3
Badge
Roland die brief is een standaardbrief. Gewoon et ding weggooien.je hebt hier immers de toezegging van webcare dat je hem weg mag gooien 🙂
Reputatie 2
@Franzki @Enterprise
In dit topic wordt gesproken over een levensduur van ca. vijf jaar voor een Zyxel.
Ik heb zelf de afgelopen drie jaar al een paar keer de Experiabox van Telfort moeten vervangen, dat is dus nogal snel.
Hebben jullie enig idee hoelang een Fritzbox 7490 meegaat?

Ik ben daar benieuwd naar omdat ik de Fritz als Wifi-router heb aangesloten en ook als reserve heb voor als de Experia weer eens uitvalt.
Ik hoop de Fritz nog eens zo te kunnen instellen dat ik al het telefoonverkeer kan afhandelen, dan gaat de Experia er tussenuit (zie mijn topic Telefoongegevens in ander modem {maken van een link daar naar toe lukt me niet})

Reageer