beantwoord

Geen internet meer

• 19 mei 2019
  • 10 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanmorgen heb ik geen tv of internet meer. Ik heb de experiabox V8 en daarop branden alleen de power en wireless lampjes. Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de aansluiting van de DSL kabel.

Zie bijgevoegde foto.

Wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 20 mei 2019, 12:28

Hallo @Timhaans91. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD, @jimny en @Galdor68 al prima met je mee hebben gedacht. Je aansluiting ziet er inderdaad niet goed uit. Ik zie dat je hier inmiddels over hebt gebeld en er morgen een monteur langskomt. 🙂 Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen?
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dit lijkt mij niet de hoofdaansluiting, zie hieronder de orginele ISRA aansluitingen

Reputatie 1
Toch zit het DSL kabeltje zo aangesloten aan de muur!

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Timhaans91 ,
voordat jouw modem-probleem opgelost kan worden moet er eerst door een monteur de basisaansluiting hersteld worden.
Zie onderstaande link voor een afspraak:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/monteur-bestellen.htm
De monteur kan dan meteen de modem nakijken.
De hamvraag wie heeft dit zo aangesloten?
En zitten er elders in de meterkast één van de getoonde aansluitingen.
Ook de kabelaansluiting (groen) is niet conform de norm.
Reputatie 1
Een monteur van Telfort heeft dit zo bij mij aangesloten. Die is toen gaan zoeken naar zo'n aansluitpunt in de meterkast enzo maar kon niks vinden dus had hij het zo gedaan. Ik heb dit nu al anderhalfjaar zo en mijn internet fluctueert behoorlijk met zijn download en upload snelheid. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Timhaans91 ,
Het is te hopen dat die "monteur" nu met pensioen is of ontslagen is.
Ik kan me niet voorstellen dat een "officiële" monteur van Telfort iets zo aangesloten heeft.
Als er niks anders is. Er had wel minimaal een net doosje geplaatst kunnen worden. Dit zal zeker meespelen in de fluctuaties.

Ps JanD zelfstandigen zonder poen kan je niet ontslaan een Guidion monteur is geen standaard voor kwaliteit helaas.
Reputatie 1
Alvast heel erg bedankt allemaal! Nu weet ik wel voldoende denk ik. Ik heb dit appartement zo'n anderhalfjaar geleden gekocht en meteen een telfort abo afgesloten. Een paar dagen later heeft een monteur van Telfort alles geïnstalleerd. Ik kan me nog herinneren dat we toen bij de buurman zijn gaan kijken want die monteur kon toen de aansluiting al niet vinden. Ik ook heb heel vaka de foutmelding F561 op mij tv gehad dus dat zal daar ook wel mee te maken hebben.
Ik ga morgen bellen en kijken wat ze bij telfort voor me kunnen betekenen.

Nogmaals bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Timhaans91. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD, @jimny en @Galdor68 al prima met je mee hebben gedacht. Je aansluiting ziet er inderdaad niet goed uit. Ik zie dat je hier inmiddels over hebt gebeld en er morgen een monteur langskomt. 🙂 Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen?
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Timhaans91. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik ervan uitgaan dat de monteur het aansluitpunt heeft hersteld en je weer verbinding hebt? Als je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Reageer