beantwoord

Geen internet ivm vernieuwing glasvezel ondanks dat de monteur pas over 10 dagen komt

• 1 augustus 2019
  • 42 reacties
  • 712 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Ik heb vol goede moed een afspraak gemaakt, om op 23 juli mijn modem te laten vervangen, voor het nieuwe glasvezel gebeuren.

Vervolgens een mail van Guidion, dat de installatie pas op 10 Augustus zou plaatsvinden, want er waren niet genoeg mensen. Toen een mail van Telfort dat het op 9 augustus zou zijn.

Even gebeld met Telfort en Guidion, voor de zekerheid, of alles zou blijven werken.
Ja werd er gezegd, pas als Guidion is geweest, wordt het omgezet.
Volgens Guidion overigens op 10 augustus, en volgens telfort op 9 augustus.

Kom ik vandaag thuis, alles uit, geen digitale tv, geen telefoon signaal, en geen internet.
  • Gebeld met Telfort, ja u staat in de foute status maar daar kunnen we niks aan doen.
  • Maar u kunt wel de gemiste dagen terugkrijgen als korting op de rekening......
  • Er kon geen noodpakket worden gestuurd, want bla bla bla.
  • Guidion gebeld, ja wij mogen pas vanaf 9 augustus langs komen...van Telfort.
Hoe kan het gebeuren dat geen van de partijen, met name telfort, het knopje weer om kan zetten?
Wat kunnen jullie regelen zodat we niet 10 dagen zonder zitten?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 augustus 2019, 09:36

Goedemorgen @Pim_Nijmegen, wat fijn dat Digitenne later die dag is gaan werken, en dat ook de Guidion monteur geweest is en je verbinding het nu doet 🙂 Zo hoort het. Je kan de oude apparatuur gratis aan ons retourneren, dan zorgen wij dat dit verwerkt wordt. Sorry dat mijn reactie zo laat is, ik heb griep gehad.

Als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag!
Bekijk reactie

42 reacties

Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Goed nieuws 😉

De monteur van guidion is geweest, en alles was binnen 15 minuten klaar.
Ik zal het noodpakket zsm terugsturen.

Overigens heeft de monteur de oude genexis modem en het amino kastje niet meegenomen, willen jullie die nog hebben of kan dat gewoon weg?
Zorg dat de noodzakelijke gegevens in het profiel staan, dan kan een moderator meekijken en mogelijk ingrijpen of andere actie ondernemen.
Reputatie 1
Net nog even contact gehad met Guidion, die gaan proberen om de monteur eerder te laten komen, want vanuit Telfort kon er niets geregeld worden. Even duimen dat dit gaat lukken.

Even kijken wie er de betere service levert, het kastje of de muur 😉
Reputatie 8
Badge +17
Het kan zijn dat het pakketje niet eens in de PostNL app verschijnt en zonder aankondiging bezorgd wordt. Ik hoop dat het vandaag nog komt.
Alle pakketten die Telfort verstuurd komen niet in de PostNL app.
Reputatie 1
Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Dit is goed nieuws, fijn dat er toch iets te regelen is.
Ik laat het even weten als het noodpakket binnen is.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Pim_Nijmegen, wat fijn dat Digitenne later die dag is gaan werken, en dat ook de Guidion monteur geweest is en je verbinding het nu doet 🙂 Zo hoort het. Je kan de oude apparatuur gratis aan ons retourneren, dan zorgen wij dat dit verwerkt wordt. Sorry dat mijn reactie zo laat is, ik heb griep gehad.

Als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag!
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Doe ik 👍
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Zowaar het is gelukt 👍👍
Reputatie 1
Hoi Galdor,

Jawel het pakket met de nieuwe staat er al sinds 18 juli of zo.

Het type genexis is zo'n platte witte, met de stroom aansluiting aan de linkerkant. De netwerk kabels links onder en de glasvezel ingang rechts onder. En 4 lampjes : stroom, internet, tv, telefoon. Het exacte model nummer zou ik moeten nakijken 😉
Dan is er waarschijnlijk echt een andere media converter nodig er hangt nu zoiets?

Reputatie 1
Dat is hem 🙂
Reputatie 1
De vraag blijft dus eigenlijk, wat kan er nog geregeld worden vanuit Telfort, zodat ik niet 10 dagen zonder internet zit.
Reputatie 8
Badge +11
Het noodpakket is niet onbeperkt, er zit 20 GB op die kaart. De kids moeten een beetje afkicken denk ik 🙂
Jammer dat het er zaterdag nog niet was! Half 9 was blijkbaar te laat om het nog voor de bezorging mee te laten gaan. Het zal er dan vandaag of morgen zijn inderdaad.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Goed om te weten in ieder geval.

Ik zie in mijn postnl een levering morgen staan van EnjoyThis-industries.
Ik neem aan dat dit het noodpakket is. Hopelijk komt de monteur van Guidion zaterdag gewoon, dan is het probleem echt opgelost.
Reputatie 1
De gegevens zijn toegevoegd, nu even wachten op een respons van een moderator...
Reputatie 8
Badge +11
EnjoyThis komt me niet bekend voor moet ik zeggen, maar het kan zijn dat zij het noodpakket voor ons verzenden. Gezien de periode is het wel waarschijnlijk.
Dat ben ik met je eens, als de monteur er dan is en alles aansluit heb je het noodpakket niet meer nodig. Die kan je daarna ook weer terugsturen.
Reputatie 1
Het blijft verdacht stil hier....is er dan geen enkele moderator die iets voor me kan betekenen?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Na wat zoekwerk blijkt het inderdaad een andere bestelling te zijn.
Dus het is nog even kijken, wanneer het noodpakket komt.
Reputatie 1
Goed Guidion heeft me op de prio lijst gezet, erg netjes en snel te woord gestaan overigens.
Ze gaan op zoek naar een monteur die eerder kan komen.

Vanuit Telfort blijft het angstvallig stil 🙈🙉🙊
Vakantie en alle vragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.
Los van dit op zich positieve bericht geen eerdere definitieve datum en tijd gekregen?
Reputatie 1
Hoi Galdor,

Nee dat nog niet, dus mijn verwachtingen zijn niet zo heel hoog, misschien dat ze er 2 of 3 dagen van af kunnen snoepen als het uberhaupt al lukt. Guidion heeft de situatie ook niet echt veroorzaakt.

Ergens, is er in een database van Telfort, een waarde te vroeg omgezet. Alleen heb ik nog niet de persoon gevonden die dit kan fixen. Het is puur een software probleem denk ik.
Of ze hebben toch ergens al een stekkertje te vroeg eruit gehaald, beide toch niet onoverkomelijk lijkt me.
Maar het gaat buiten de gebaande paden, dus dan is het meestal wat moeilijker.

Net dit gevonden op internet:
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/klanten-telfort-zitten-weken-zonder-verbinding~a1c5c7b1/

Niet de eerste keer dat dit soort dingen gebeuren dus 🙄
Er moeten meerdere zaken gebeuren centraal een fysieke verandering waar per wijk of stadsdeel een en ander bij elkaar komt en bij de klanten thuis het huidige glaskastje wisselen. Dit gebeurd onder regie van Telfort door 2 partijen Guidion en KPNnetwerkNL.

Het is meer dan een software ding zijn vrees ik voor je een quick fix zal er helaas niet zijn. Dat stekkertje wat je noemt komt er aardig dichtbij.
Reputatie 1
Dus het kan goed zijn dat er in de wijk nog meer gedupeerden zijn 🤔
Reputatie 8
Badge +11
Het kan zijn dat het pakketje niet eens in de PostNL app verschijnt en zonder aankondiging bezorgd wordt. Ik hoop dat het vandaag nog komt.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Pim_Nijmegen, het nieuwe glasvezelpakket begint niet echt lekker bij jou zo te zien! We pakken topics inderdaad op op volgorde van binnenkomst zoals Galdor aangaf. Goed om te lezen dat je Guidion hebt gesproken en je daar op een priolijst bent gezet, hopelijk lukt het om een monteur eerder in te plannen. Mocht dat niet lukken, is zo lang zonder verbinding zitten niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb je daarom nu een noodpakket toegestuurd, zodat je dat in ieder geval kunt overbruggen. Met een beetje geluk zal je die morgen nog in huis hebben, anders wordt het na het weekend. Gemiddeld duurt het enkele werkdagen. Laat je het weten als je deze binnen hebt?

Reageer