beantwoord

Geen internet ivm vernieuwing glasvezel ondanks dat de monteur pas over 10 dagen komt

  • 1 augustus 2019
  • 42 reacties
  • 712 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Ik heb vol goede moed een afspraak gemaakt, om op 23 juli mijn modem te laten vervangen, voor het nieuwe glasvezel gebeuren.

Vervolgens een mail van Guidion, dat de installatie pas op 10 Augustus zou plaatsvinden, want er waren niet genoeg mensen. Toen een mail van Telfort dat het op 9 augustus zou zijn.

Even gebeld met Telfort en Guidion, voor de zekerheid, of alles zou blijven werken.
Ja werd er gezegd, pas als Guidion is geweest, wordt het omgezet.
Volgens Guidion overigens op 10 augustus, en volgens telfort op 9 augustus.

Kom ik vandaag thuis, alles uit, geen digitale tv, geen telefoon signaal, en geen internet.
  • Gebeld met Telfort, ja u staat in de foute status maar daar kunnen we niks aan doen.
  • Maar u kunt wel de gemiste dagen terugkrijgen als korting op de rekening......
  • Er kon geen noodpakket worden gestuurd, want bla bla bla.
  • Guidion gebeld, ja wij mogen pas vanaf 9 augustus langs komen...van Telfort.
Hoe kan het gebeuren dat geen van de partijen, met name telfort, het knopje weer om kan zetten?
Wat kunnen jullie regelen zodat we niet 10 dagen zonder zitten?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 augustus 2019, 09:36

Goedemorgen @Pim_Nijmegen, wat fijn dat Digitenne later die dag is gaan werken, en dat ook de Guidion monteur geweest is en je verbinding het nu doet 🙂 Zo hoort het. Je kan de oude apparatuur gratis aan ons retourneren, dan zorgen wij dat dit verwerkt wordt. Sorry dat mijn reactie zo laat is, ik heb griep gehad.

Als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag!
Bekijk reactie

42 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Pim_Nijmegen, wat fijn dat Digitenne later die dag is gaan werken, en dat ook de Guidion monteur geweest is en je verbinding het nu doet 🙂 Zo hoort het. Je kan de oude apparatuur gratis aan ons retourneren, dan zorgen wij dat dit verwerkt wordt. Sorry dat mijn reactie zo laat is, ik heb griep gehad.

Als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag!
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Goed nieuws 😉

De monteur van guidion is geweest, en alles was binnen 15 minuten klaar.
Ik zal het noodpakket zsm terugsturen.

Overigens heeft de monteur de oude genexis modem en het amino kastje niet meegenomen, willen jullie die nog hebben of kan dat gewoon weg?
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Zowaar het is gelukt 👍👍
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Doe ik 👍
Reputatie 8
Badge +9
@Pim_Nijmegen Dat is jammer 😞 Ik zie hier ook dat het opnieuw activeren en laten inladen niet heeft geholpen, als ik de status van de ontvanger nakijk. Ik heb een verzoek doorgegeven aan de specialisten om de Digitenne ontvanger zo snel mogelijk te activeren. Zij laten het je weten zo gauw ze deze geactiveerd hebben en ik hou ook in de gaten of ik al nieuws heb.
Laat je het weten zo gauw er iets verandert of als je iets hebt gehoord?
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Het heeft helaas niet mogen baten...

Alleen NL 1,2 en 3 nog steeds.
Reputatie 8
Badge +9
Super, ondanks dat het moeilijk zal zijn, komt dat vast goed 😄 Ik hoor het wel!
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort

Hoi Alexandra, ik zal de neiging om te zappen proberen te onderdrukken 👍

Ik zet hem nu aan.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Pim_Nijmegen, ik neem het even over van Jasper 🙂 Dankjewel voor het invullen. Ik heb de activatie (opnieuw) voor je gestart, als je de Digitenne ontvanger nu minimaal 1 uur zonder onderbreking op NPO 1 laat staan, zullen daarna alle zenders werken. Laat je weten of het is gelukt?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Heel handig, ik heb het Cas nummer toegevoegd 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het pakketje is binnengekomen! Dat je nog niet alle zenders hebt is wat lastig, ik kan voor je kijken of ik hier een knop voor kan vinden 🙂
Daarvoor heb ik het CAS-ID (staat onderop de Digitenne ontvanger) nog wel nodig, dat is het identificatienummer van het kastje. Kan je deze bij "Extra informatie" in jouw forumprofiel toevoegen? Ik hoor het graag van je als dat gelukt is.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Hoi Jasper,

Ik heb een uurtje gewacht maar geen verschil in de digitenne zenders, zou jij misschien ergens een knopje kunnen omzetten 😉
Zie gekruist bericht.
Reputatie 1
Tja hij heeft wel 30 zenders gevonden dus.
En de radio en NPO 1, & 3 werken wel.
RTL 4 en zo dus niet.

Zie zojuist bij de abonnement instellingen:
Basis abonnement: nee

Daar zou het aan kunnen liggen 🤣
Dat kan kloppen 1,2 en 3 zijn FTA, Free to air voor de overige het Digitenne pakket van KPN zal deze ontvanger aangemeld moeten staan.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Hoi Jasper,

Het pakket is inmiddels binnen en aangesloten.
Ben alleen nog aan het stoeien met de zenders op de Digitenne. Geeft foutcode dat ik geen abonnement heb voor alles behalve Nederland 1,2 & 3 terwijl hij de zenders wel gevonden heeft.

Ik zal het maar even laten staan zo, in de hoop dat er nog wat geüpdate moet worden 😉
Reputatie 8
Badge +17
Het kan zijn dat het pakketje niet eens in de PostNL app verschijnt en zonder aankondiging bezorgd wordt. Ik hoop dat het vandaag nog komt.
Alle pakketten die Telfort verstuurd komen niet in de PostNL app.
Reputatie 8
Badge +11
Het kan zijn dat het pakketje niet eens in de PostNL app verschijnt en zonder aankondiging bezorgd wordt. Ik hoop dat het vandaag nog komt.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Na wat zoekwerk blijkt het inderdaad een andere bestelling te zijn.
Dus het is nog even kijken, wanneer het noodpakket komt.
Reputatie 8
Badge +11
EnjoyThis komt me niet bekend voor moet ik zeggen, maar het kan zijn dat zij het noodpakket voor ons verzenden. Gezien de periode is het wel waarschijnlijk.
Dat ben ik met je eens, als de monteur er dan is en alles aansluit heb je het noodpakket niet meer nodig. Die kan je daarna ook weer terugsturen.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Goed om te weten in ieder geval.

Ik zie in mijn postnl een levering morgen staan van EnjoyThis-industries.
Ik neem aan dat dit het noodpakket is. Hopelijk komt de monteur van Guidion zaterdag gewoon, dan is het probleem echt opgelost.
Reputatie 8
Badge +11
Het noodpakket is niet onbeperkt, er zit 20 GB op die kaart. De kids moeten een beetje afkicken denk ik 🙂
Jammer dat het er zaterdag nog niet was! Half 9 was blijkbaar te laat om het nog voor de bezorging mee te laten gaan. Het zal er dan vandaag of morgen zijn inderdaad.
Reputatie 1
Hoi @Jasper - Telfort

Het is nog niet binnen dus het zal wel maandag of dinsdag worden denk ik.

Is dat noodpakket trouwens onbeperkt zoals normaal, of zit hier een limiet op? Ik vraag het ivm de YouTube verslaving van de kinderen 😉
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, als het mogelijk is dat je zo lang zonder verbinding zit vind ik dat het minste wat we kunnen doen. Ik wacht je berichtje af en ik zal de situatie ook in de gaten houden zodat ik je op de hoogte kan houden.
Reputatie 1
Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Dit is goed nieuws, fijn dat er toch iets te regelen is.
Ik laat het even weten als het noodpakket binnen is.

Reageer