beantwoord

Geen internet hele dag

• 24 juni 2020
  • 29 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 1

Alleen vanochtend ff internet gehad daarna hele dag niks. Modem experia 10. Alles al geprobeerd reset modem enz geen resultaat modem blijft rood. Graag een oplossing

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 25 juni 2020, 16:10

Dat betekent dat het modem geen IP adres kan krijgen. Als ik verder ga analyseren kom ik op een nieuw modem uit. Deze heb ik je dan ook opgestuurd en komt zo snel mogelijk naar je toe. Ik hoor graag hoe deze werkt. 

Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Bahia1966, welkom hier. 

Ik heb even jouw verbinding doorgemeten. Deze is inderdaad down zoals je al aangaf. Nu schrijf je de Experia box blijft rood. Welk lampje doel je dan op? Daar ben ik heel benieuwd naar. En kun je ook vast vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter?

Reputatie 1

Rode lampje midden op de modemem en ja een ronde telefoonstekker heb ik erin. 

Reputatie 8
Badge +12

Dat betekent dat het modem geen IP adres kan krijgen. Als ik verder ga analyseren kom ik op een nieuw modem uit. Deze heb ik je dan ook opgestuurd en komt zo snel mogelijk naar je toe. Ik hoor graag hoe deze werkt. 

Reputatie 1

Kan ik daar dan wel compensatie voor aanvragen aangezien ik meer dan 12 uur dan geen internet heb

Reputatie 8
Badge +18

Lees onderstaande link even door voor 1 dag krijg je dan 1/30 van je abonnement kosten en je kunt dat aanvragen als alles weer werkt

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vergoeding-bij-een-netwerkstoring.htm

Reputatie 8
Badge +12

Ja dat kan zoals jimny aangeeft. 

Ik hoor ook nog graag weer van je hoe het nieuwe modem werkt. :)

Reputatie 1

Nog steeds geen modem ontvangen wanneer is deze verstuurt? 

Reputatie 8
Badge +18

Zal vast wel verstuurd zijn echter post.nl heeft het momenteel nogal druk en dat weet ik uit ervaring een pakketje wat ik afgelopen maandag heb verzonden is gistermiddag pas bezorgd

Reputatie 1

Afwachten maar dan als het pakket is aangekomen laat ik het weten moet de defecte modem retour? 

Reputatie 8
Badge +18

Het  defecte modem moet inderdaad teruggestuurd worden, wellicht heeft @Bart - Telfort een track en tracé  code voor je of het modem al onderweg is naar jou toe

Reputatie 1

@Bart - Telfort heb je een track en tracé code? 

Reputatie 1

Nog steeds geen modem ontvangen wat is de track en tracé code

Reputatie 8
Badge +12

Modem is onderweg, maar nog even geduld helaas. :( Track & trace heb ik je in een privébericht gestuurd. 

Reputatie 1

Goed nieuws, eindelijk is het modem gearriveerd, inmiddels aangesloten en hoera ik heb weer televisie en internet. Het is een ander modem de Experia Box 10, volgens mij had ik Experia 10a, maar dat geeft niet misschien dat deze het langer volhoudt, deze Experia 10a nog geen jaar! Opmerkelijk: het oude ZyXel modem wat ik jaren gebruikt had, heb ik werkelijk nooit een storing op gehad! Een deze dagen stuur ik het oude modem terug. Rest me jullie allemaal te bedanken voor de vlotte communicatie en oplossing, bedankt!

Reputatie 8
Badge +18

Persoonlijk vindt ik de V10 een fijner modem en mooi dat je weer verbinding hebt , bedankt voor de terugkoppeling

Reputatie 8
Badge +12

Top dat het nieuwe modem zijn werk doet! Fijn dat je weer verbinding hebt :)

Mocht er nog eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 1

Helaas amper een maand later met nieuw  experia box v10 modem weer connectieproblemen. Ik krijg een medeling op scherm your broadband physical link is down please check connection status. Dus weer geen tv internet enz dit is al de derde keer sinds dat ik op het nieuwe adres woon. Als dit niet weer snel wordt opgelost overweeg ik echt over te stappen, sorry

Reputatie 1

Het lampje op de modem was oranje na de herstelknoo te hebben gebruikt nu rood

Reputatie 8
Badge +18

Hoe lang is het aansluitkabeltje vanaf het modem naar de wandcontact doos van KPN, wellicht moet een monteur eens worden aangestuurd door @Bart - Telfort 

Reputatie 1

Misschien is een monteur wel een oplossing na 3 keer ellende. Het kabeltje is 50cm of minder zelfs de contactdoos is neem ik aan de doos waar het telefoonstekker ingaat? 

Reputatie 8
Badge +18

Misschien is een monteur wel een oplossing na 3 keer ellende. Het kabeltje is 50cm of minder zelfs de contactdoos is neem ik aan de doos waar het telefoonstekker ingaat? 

Heb je de vorige keer dat aansluitkabeltje ook vervangen

Reputatie 1

Ja is van het nieuwe modem

Reputatie 8
Badge +18

Druk het resetgaatje op de achterkant van het modem 5 sec, in wellicht komt het modem weer tot leven

Reputatie 1

Al gedaan verschillende keren gereset lampje is niet meer oranje maar nu rood zelfs na reset. Ik denk dat die monteur een idee is. Vorige adres had ik in het begin ook connectie problemen gehad en nadat er een monteur aanpassingen aan de ingangsdoos had gedaan heb ik daarna nooit meer problemen gehad

Reputatie 8
Badge +12

Alweer problemen dus. Ik ben ook nog even weer gaan analyseren en kom tot dezelfde conclusie als jullie. Een monteur lijkt mij een goed idee. Ik heb deze dan ook al voor je ingepland. Hij komt morgen, tussen 1200-1400 uur. Ik hoor graag van je hoe dat bezoek verlopen is. Mocht het niet uitkomen, dan wil ik je vragen om even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te verzetten. 

Reageer