Geen internet, glasvezel lampje brandt niet

• 27 juni 2020
  • 6 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar dagen geleden valt ons internet weer steeds uit. Het middelste lampje op het glasvezelmodem (met de pijltjes) is dan ook uit. Als we de stekker eruit halen en weer erin steken doet hij het weer eventjes. Maar dit gebeurt nu meerdere keren per dag en is vreselijk irritant. 

Dit hebben we vorig jaar ook een tijdje meegemaakt en dit lijkt gerelateerd te zijn aan het warme weer. Het galsvezelmodem is van Genexis. Zouden jullie hier een keer naar willen kijken?

6 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @RobSanders , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom.

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is, ik verwacht dat er een monteur aan te pas moet komen om je glasvezelverbinding te checken

Reputatie 1

Hoi @JanD. Dit heb ik gedaan, maar dat werkt maar tijdelijk. 

@jimny ik heb dit aan mijn profiel toegevoegd.

Bedankt voor de snelle reacties!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @RobSanders, een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk! Dat het glas lampje op het glasvezelkastje uitgaat doet vermoeden dat het kastje de verbinding in zijn geheel verloor. Ik heb de verbinding meteen voor je nagekeken, die lijkt nu bijna 2 dagen actief te zijn gebleven. Is de verbinding voor jou ook nog weggevallen sindsdien of lijkt het nu weer stabiel te zijn? 

Reputatie 1

Hoi @Jasper - Telfort. Sinds mijn vorige bericht is de verbinding inderdaad niet meer weggevallen. Ik denk omdat het weer wat koeler is, blijft het internet ook wat stabieler. ik zou het wel fijn vinden als iemand eens zou kunnen kijken wat hier precies aan de hand is. Vooral vorige zomer hebben we hier veel last van gehad, en dat wil ik dit jaar voorkomen.

Reputatie 8
Badge +11

Gelukkig is de verbinding voor jou nu ook stabiel @RobSanders! Het kan zijn dat de warmte er mee te maken had, ik heb dat wel eens eerder gezien. Of dat het ook echt is is op dit punt moeilijk te zeggen, doordat het weer wat is afgekoeld. Als er nu iemand gaat kijken ziet die niets bijzonders of opvallends. Hou het in de gaten en als het met warmer weer toch weer terugkomt kan je het laten weten, dan gaan we meteen met je meekijken en kijken wat we kunnen doen!

Reageer