beantwoord

Geen internet en TV meer sinds gisteravond 21 mei

  • 22 mei 2020
  • 13 reacties
  • 239 keer bekeken

Reputatie 1

Helaas heb ik momenteel geen internet en TV meer. Ik heb een experia box v10.

Het internet lampje brand rood, het service lampje brand oranje. Ik heb de modem al 2x gereset, tevens heb ik kabels vervangen. Ik kan wel in de modem zelf komen om wijzigingen aan te brengen dus er is wel verbinding van de pc naar de modem. Dit is bekabeld, niet via WIFI.

 

Van de NT box is het lampje bij ‘glas’  ook uit. Ik vermoed dan ook dat er geen signaal naar het kastje is.

 

M.v.g.

Marco

icon

Beste antwoord door Marco Br 9 juni 2020, 12:17

Het is opgelost. Er is het e.e.a. vervangen in een centraal connectie punt en dat heeft geholpen. Het bleek geen alledaagse storing te zijn dus er waren componenten voor besteld.
 

Het werkt weer naar behoren.

 

 

 

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Haal de stroom even 2 minuten van het NT kastje dat wil nog wel eens helpen, in het geval dat het niet lukt vul dan je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent

Reputatie 1

De stroom er een paar minuten af halen heeft helaas niet geholpen. Ik heb in mijn profiel mijn postcode en huisnummer toegevoegd.

Reputatie 8
Badge +18

De stroom er een paar minuten af halen heeft helaas niet geholpen. Ik heb in mijn profiel mijn postcode en huisnummer toegevoegd.

Dan is het nu even wachten op Webcare 

Reputatie 8
Badge +18

Als het je te lang duurt dat webcare je topic oppakt kun je het ook proberen via het twitter account van Telfort of via Facebook want zonder diensten zitten is niet leuk

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Marco Br, welkom bij ons op het forum. Ik ben meteen voor je gaan kijken, ik kan vanaf hier ook geen contact krijgen met jouw modem. Dat het lampje glas uit is op het glasvezelkastje geeft aan dat er geen signaal vanaf buiten aankomt op jouw adres. Er speelt geen grotere storing in jouw woonplaats, dus ik heb meteen een melding aangemaakt voor een monteur. Die heb ik op de eerste mogelijkheid gepland, dat is helaas pas maandagochtend tussen 08.00 en 10.00. Je krijgt ook een sms ter bevestiging van die afspraak. Als die tijd niet gelegen is kan je het beste even bellen met 0900-9596, zij kunnen de afspraak het makkelijkste voor je verplaatsen.

Het is natuurlijk niet fijn om het weekend ook nog zonder verbinding te zitten, daarom heb ik ook een noodpakket voor je aangevraagd (met een MiFi-router voor WiFi en Digitenne op tv te kunnen kijken). Als het goed is zal je die morgen nog in huis hebben, om de tijd tot de monteur te kunnen overbruggen. Laat je na de afspraak weten hoe het bezoek van de monteur is gegaan?

Reputatie 1

Bedankt voor het pakket. Ik zal maandag thuis blijven en laten weten hoe het verloopt.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Marco Br, ik zie een terugkoppeling van de monteur. Zo te zien kon hij het helaas niet meteen verhelpen, maar heeft hij wel geconstateerd waar het probleem zit. De melding is nu in behandeling bij de technische dienst, zij zullen de vervolgstappen bepalen en daarna met je delen. Ik zal het vanaf hier ook in de gaten blijven houden. 

Gelukkig heb je het noodpakket, zodat je niet volledig zonder verbinding zit nu.

Reputatie 1

Ah, ik kreeg gisteren van de monteur door dat vanochtend een monteur het e.e.a. zou vervangen tussen 8 en 10. Daarom ben ik nog thuis voor de check of er weer een signaal binnen komt.

Ik wacht dan maar even af wat de vervolgstappen zijn.

Het noodpakket werkt prima.

 

Reputatie 8
Badge +11

Ah, dat klinkt beter natuurlijk :slight_smile:  Het kan zijn dat ze al een vervolgstap hebben bedacht en dat dat de monteur is die gisteren door de monteur werd benoemd. In de melding die voor mij zichtbaar is zag ik daar geen melding van staan, vandaar dat ik die niet noemde. Ik hoop dat het signaal daarmee vandaag weer terugkomt.

Reputatie 1

Helaas werkt het nog niet. Is hier al een update over?

Reputatie 8
Badge +11

Dat is vervelend Marco! Ik heb er helaas ook nog geen update over, ik heb wel een toevoeging gemaakt op de lopende melding, zodat het nogmaals in het zicht van de specialisten valt. Hopelijk hebben we na het Pinksterweekend snel een update.

Reputatie 1

Het is opgelost. Er is het e.e.a. vervangen in een centraal connectie punt en dat heeft geholpen. Het bleek geen alledaagse storing te zijn dus er waren componenten voor besteld.
 

Het werkt weer naar behoren.

 

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Marco Br, dat is goed om te lezen! Dat er bepaalden componenten niet waren en besteld moesten worden verklaart dat het wat langer duurde, gelukkig waren de onderdelen er nu en konden ze geplaatst worden. Fijn dat het nu weer naar behoren werkt!

Door deze storing heb je natuurlijk wel betaald voor de diensten terwijl je er geen gebruik van kon maken, dat is ook zonde. Door dit formulier op onze website in te vullen kan daar ook nog naar gekeken worden :slight_smile:

 

Reageer