beantwoord

Geen internet en tv meer

• 26 juni 2020
  • 12 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds 21.00 uur geen tv en internet meer.experia gereset en tv ontvanger opnieuw opgestart,  maar geen resultaat ook geprobeerd software opnieuw te installeren maar geeft nu foutcode f846. Wat nu

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 27 juni 2020, 15:51

@Rochus Dirven Dat is goed om te weten. Ik heb opnieuw naar je verbinding gekeken, deze ziet er nog hetzelfde uit. Het lijkt me heel verstandig om de aansluitkabel te vervangen. Zeker als dit vaker gebeurt. Als de kabel niet helemaal goed meer is, heeft dit invloed op de verbinding en kan deze trager of instabiel worden. Als je een andere ronde telefoonkabel van maximaal 150 cm gebruikt is dat prima. De verbinding zal daarna een paar dagen de tijd nodig hebben om zich zo optimaal mogelijk in te stellen. 

Ik kan wel een monteur voor je inplannen, maar als de monteur constateert dat het aan de bekabeling in huis ligt, dan zal hij er kosten voor in rekening brengen. Het probleem zit dan in huis, niet in het netwerk of onze apparatuur. Vandaar dat het altijd goed is om eerst de bekabeling uit te sluiten, die kosten zijn altijd zonde, zeker als ze voorkomen kunnen worden.

Laat je weten of dat gelukt is, en hoe het daarna met de verbinding gaat?

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Is de tv ontvanger bekabeld of via de devolos aangesloten

Heb je onderstaande link al doorgenomen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-840-841-845-of-846.htm

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie. Alles is bekabeld.  Zojuist weer tv geprobeerd.  Heb nu wel weer internet , de radio doet het via de tv ontvanger, de tv zenders geven geen beeld , enkel flarden hapering geluid. Ik heb trouwens twee tv ontvangers ( 1 in de slaapkamer) daar hetzelfde. Mijn redenering is dat het dus niet in de ontvangers zit of de bekabeling ervan, omdat het gisteren zomaar opeens gebeurde en de Expedia veilig in de meterkast staat.

Reputatie 8
Badge +18

Welke experia heb je precies

Reputatie 1

Experiabox v10a

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Rochus Dirven, welkom op ons forum! Fijn dat je verbinding het in ieder geval weer doet, hoewel ik lees dat 't nog niet goed werkt. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad wel dat jouw Experia Box weer verbinding met het netwerk heeft, maar het is geen hele goede verbinding. Dit kan verschillende oorzaken hebben, en de kabels en aansluiting in huis zijn daarbij van grote invloed. Daarom ben ik benieuwd op welke plek in huis het modem aangesloten is, is dat direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen het modem en het aansluitpunt zit? 

We horen het graag, dan kijken we vanaf daar verder.

Reputatie 1

Hallo Alexandra, de kabel tussen experiabox en aansluiting is ca.1 meter. Ik was van huis en ben net terug. Heb alle ka els  nogmaals uit de box gehaald en opnieuw erin gedaan.  Heb nu wel weer tv. Heb dit wel vaker, dat krijg ik de melding dak naar een andere zender en weer terug. Soms helpt dat, maar gisteren deed geen enkele oplossing het. Kabels eruit en erin, resetten, tv okt langer opnieuw opstarten ed. Het rare was dat het op beide tv ontvangers geen tv meer was, maar wel radio. Ben blij dat ik vanavond, als hij het blijft doen, wel tv kan kijken. Bedankt voor je reactie. Kan je trouwens zien of mijn signaal nu beter is?

Reputatie 8
Badge +11

@Rochus Dirven Dat is goed om te weten. Ik heb opnieuw naar je verbinding gekeken, deze ziet er nog hetzelfde uit. Het lijkt me heel verstandig om de aansluitkabel te vervangen. Zeker als dit vaker gebeurt. Als de kabel niet helemaal goed meer is, heeft dit invloed op de verbinding en kan deze trager of instabiel worden. Als je een andere ronde telefoonkabel van maximaal 150 cm gebruikt is dat prima. De verbinding zal daarna een paar dagen de tijd nodig hebben om zich zo optimaal mogelijk in te stellen. 

Ik kan wel een monteur voor je inplannen, maar als de monteur constateert dat het aan de bekabeling in huis ligt, dan zal hij er kosten voor in rekening brengen. Het probleem zit dan in huis, niet in het netwerk of onze apparatuur. Vandaar dat het altijd goed is om eerst de bekabeling uit te sluiten, die kosten zijn altijd zonde, zeker als ze voorkomen kunnen worden.

Laat je weten of dat gelukt is, en hoe het daarna met de verbinding gaat?

Reputatie 1

Ga ik proberen,  bedankt

Reputatie 1

Ik weet alleen  niet wat je bedoeld met een ronde telefoonkabel. Op internet zijn wel ronde isdn kabels te vinden, maar ronde telefoonkabels niet

Reputatie 8
Badge +11

@Rochus Dirven Telefoonkabel maakt het misschien wat verwarrend ja. Laat ik het zo uitleggen: Een ronde kabel is het beste voor de verbinding, en je hebt een kabel met RJ11 stekkertjes nodig. Dit is een prima DSL kabel, bijvoorbeeld :slight_smile: Kom je er daarmee uit?

Reputatie 1

Bedankt

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt

Geen probleem, laat je weten of het is gelukt en hoe het daarna met de verbinding gaat? Als je wilt dat ik 'm dan weer voor je nakijk, geef dan vooral een seintje.

Reageer