beantwoord

Geen internet en tv

• 4 juli 2020
  • 12 reacties
  • 203 keer bekeken

Reputatie 1

Zaterdagavond 1900. Op Experia box v8 branden alleen de lampjes Power, Wireless en Broadband. Lampjes Internet en TV zijn uit en TV geeft foutcode 845 en 846 en tracht steeds ip-adres op te halen en software te laden.

ik heb alle reset mogelijkheden uitgevoerd. In verband met schilderwerkzaamheden heeft modem lange tijd uitgestaan.

Graag advies!

icon

Beste antwoord door Peter1564 6 juli 2020, 15:10

Echtgenote heeft kabel vervangen en geen verbetering.
Zij heeft reeds telefonisch contact gehad met helpdesk. 

Nieuwe modem wordt verzonden.

Grt

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Geef het modem een harde reset door het gaatje achterop het modem 10 seconden in te drukken met een puntig voorwerp

Reputatie 1

Ik heb alle reset migelijkheden uitgevoerd, ook deze harde reset met puntig voorwerp

Reputatie 8
Badge +11

Welkom bij ons op het forum @Peter1564. De lampjes die je beschrijft doen vermoeden dat het signaal niet aan komt bij de Experia Box. Ik heb de verbinding nu ook vanaf hier nagekeken en ik kan er ook geen contact mee krijgen. Hoe is de Experia Box aangesloten op het IS/RA-punt (het hoofdaansluitpunt)? Is dat met een directe kabel, is deze plat of rond en hoe lang is deze? Het is het beste om hier een ronde kabel van max 1m50 te gebruiken, zou je deze voor de zekerheid kunnen vervangen? Ik ben benieuwd hoe het signaal het daarna doet.

Reputatie 1

Goede morgen…

de kabel is rond, is een directe kabel en is ongeveer 1 meter lang, de standard meegeleverde kabel.

ik heb geen andere kabel, en voor het uitzetten van de modem werkte alles naar behoren. Heb na aanzetten van modem en alles werkte correct wel uitschakelen hoofdschakelaar stroombet gehad. Bij inschakelen stroom, deed internet/tv het niet meer. Lijkt volgens mij of er geen signaal meer uit IS/RA-punt komt. Kan dat te maken hebben met uitschakelen hoofdschakelaar?

Reputatie 8
Badge +11

Het kan zijn dat er een stroompiek is geweest bij het weer inschakelen van de hoofdschakelaar, maar als alles in huis goed is aangesloten zou dat geen contact moeten maken met het IS/RA-punt. 

Zou je toch een ander aansluitkabeltje kunnen testen? Bij een bouwzaak of computerwinkel zullen ze zulke kabeltjes hebben. De meting die ik heb gedaan doet namelijk vermoeden dat de oorzaak zich aan jouw kant van het IS/RA-punt bevindt. Als het kabeltje geen verbetering geeft, kan je het IS/RA-punt ook voorzichtig openmaken en kijken hoe de aansluitingen eruit zien, zijn die schoon of is er oxidatie zichtbaar?

Reputatie 1

Ik zal een nieuw kabeltje proberen.

Het IS/RA punt ziet er schoon uit, geen corrosie!

Ik zit op dit moment in het buitenland.

Mijn echtregote zal eea checken

Reputatie 8
Badge +11

Dan is het voor jou lastig kijken inderdaad :slight_smile:  Ik zal haar bevindingen via jou afwachten, hopelijk gaat het beter met het nieuwe kabeltje.

Reputatie 1

Echtgenote heeft kabel vervangen en geen verbetering.
Zij heeft reeds telefonisch contact gehad met helpdesk. 

Nieuwe modem wordt verzonden.

Grt

Reputatie 8
Badge +11

Jammer dat het kabeltje geen verbetering gaf! Ik hoop dat het nieuwe modem de oplossing geeft, anders zal het vermoedelijk een monteur worden. Het modem zal binnen enkele dagen bezorgd worden.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Peter1564, heeft jouw echtgenote het nieuwe modem al kunnen ontvangen en aansluiten? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Reputatie 1

Goede middag,

modem ontvangen en alles werkt weer,

grtz

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @Peter1564, gelukkig werkt alles weer met het nieuwe modem! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile:

Reageer