beantwoord

Geen internet en tv

• 27 juni 2020
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Reputatie 1

Dagen lang problemen met internet en tv, modem valt weg, power, wireless en broadband lampjes branden. De rest is uit.

Soms start de modem weer vanzelf op maar meestal moet ik de modem uit zetten en opnieuw opstarten.

Experia v8, gereset en dat is gelukt want moest opnieuw wifi instellen.

Aansluit punt naar de modem is ongeveer 1 ½ meter.

Iemand een idee wat er aan de hand is ?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 juni 2020, 14:22

@Floor101 Dat klinkt goed! Ik heb de verbinding opnieuw nagekeken en deze ziet er ook goed uit nu, stabieler. Het lijkt erop dat je de oplossing gevonden hebt met het opnieuw aansluiten van de stekkers :relaxed: Merk je zelf ook nog steeds dat de verbinding niet meer wegvalt? 

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Floor101, wat rot dat je al dagen last hebt van een wegvallende internet- en tv verbinding. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Met de gegevens in je forumprofiel heb ik jouw abonnement erbij gezocht en de verbinding nagekeken. Deze ziet er inderdaad niet stabiel uit. Ik begrijp dat je de Experia Box al gereset hebt, en dat er een kabel van ongeveer anderhalve meter tussen het modem en de aansluiting zit. Er zijn verschillende manieren om het modem te resetten, hoe heb je de reset precies gedaan? Is de Experia Box bij de hoofdaansluiting aangesloten? Dit is vaak de meterkast, is dat bij jou thuis ook zo?

De bekabeling in huis is van grote invloed op de hele verbinding. Heb je de mogelijkheid om de aansluitkabel te vervangen? Als je het installatiepakket nog hebt, mag je daar ook gerust een andere kabel van gebruiken. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie, heb gisteravond gereset met een paperclip een aantal seconden en toen startte hij weer, de modem zit niet in de meterkast maar zit vlakbij het aansluitpunt.

Aansluitkabel heb ik niet meer om eventueel te vervangen.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Floor101, dat is goed om te weten. Hoe gaat het sinds de reset met de verbinding?

Het wegvallen van de verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Daarom is het goed om zo veel mogelijk uit te sluiten. Zoals ik al vertelde is de bekabeling in huis van grote invloed op de verbinding. Stel dat we een monteur inplannen en de aansluitkabel blijkt de oorzaak te zijn, dan zit het probleem in huis. De monteur zal dan kosten in rekening brengen voor het bezoek en zijn werkzaamheden. Als het probleem in het netwerk of onze apparatuur zit, is dat natuurlijk niet het geval. Ik vind dat soort kosten erg zonde, zeker omdat 't voorkomen of uitgesloten kan worden door een andere DSL kabel te testen. Vandaar mijn advies :slight_smile: Dit is een voorbeeld van een goede aansluitkabel.

Reputatie 1

Goedemorgen @Alexandra - Telfort , Ik heb eergisteren wat stekkertjes erin en eruit gehaald en sindsdien valt de modem niet meer uit, dus alles werkt tot nu toe weer goed, afwachten hoe het verder gaat.

Eerder zei je dat de verbinding niet stabiel was, zou je kunnen kijken hoe het er nu voor staat.

Alvast bedankt voor de moeite.

Reputatie 8
Badge +11

@Floor101 Dat klinkt goed! Ik heb de verbinding opnieuw nagekeken en deze ziet er ook goed uit nu, stabieler. Het lijkt erop dat je de oplossing gevonden hebt met het opnieuw aansluiten van de stekkers :relaxed: Merk je zelf ook nog steeds dat de verbinding niet meer wegvalt? 

Reputatie 1

Tot op heden valt de verbinding niet meer weg, dus het gaat goed.

Hartelijk dank voor het meedenken en reacties.

Fijne dag verder.

Reputatie 8
Badge +11

@Floor101 Super, en anders weet je ons hier te vinden. Fijne dag!

Reageer