beantwoord

Geen internet en tv

• 5 mei 2020
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Reputatie 1

Ik hen momenteel geen internet of tv meer. Op mijn Experia box v8 branden alleen de power en wireless lampjes maar. 

Ik heb de standaard oplossingen van de telfort website al geprobeerd en tevens gekeken of er op mijn adres geen storingen waren.

Gisteren had ik nog wel gewoon internet en toen branden de juiste lampjes nog wel op het modem.

Wat zou het kunnen zijn?

Mvg Andy

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 mei 2020, 11:26

Ik zie ook geen storing bij jou in de buurt, en als het bij de buren nog werkt is de kans dat het zo'n beschadiging is ook kleiner. Maar ik snap dat je er meteen aan dacht, dat zou ik ook doen.

Een ander kabeltje werkt niet dus, dat is jammer. De volgende stap is dan het vervangen van het modem, ik heb je daarom nu een nieuw modem toegestuurd. Die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Andy1985, geen verbinding hebben is niet fijn natuurlijk! Ik heb jouw verbinding ook meteen even nagekeken en ik kan geen contact krijgen met de Experia Box. De lampjes zullen nu dan niet meer als normaal branden vermoed ik, is daar iets in veranderd? Of heb je sinds gisteren nog iets geprobeerd in de aansluiting?

Hoe is de Experia Box verbonden met het IS/RA-punt (het hoofdaansluitpunt), is dat met een directe kabel, is deze plat of rond en hoe lang is deze? Het beste is om hier en ronde kabel te gebruiken van max 1m50. Zou je die kabel eens kunnen vervangen en kijken hoe het daarmee gaat? Ik hoor het resultaat graag van je.

Reputatie 1

Hij zit direct aangesloten op de binnen komende aansluiting. Ik heb een platte ooit bijgeleverde kabel in gebruik deze is nog 1 meter. Heb gisteren ook andere kabels geprobeerd nadat ik dat op het forum gelezen had. Ook zonder succes. 

Ze zijn voor mijn flat wel bezig met waterleidingen te vervangen en hebben de stoep open gegraven maar dat was op maandag al zo en toen had ik nog internet. En één van mijn onder buren had gisteren nog wel internet van KPN. Dacht misschien wat beschadigd maar dat is het dus blijkbaar niet en alles is nog open en onbeschadigd zo op het oog.

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie ook geen storing bij jou in de buurt, en als het bij de buren nog werkt is de kans dat het zo'n beschadiging is ook kleiner. Maar ik snap dat je er meteen aan dacht, dat zou ik ook doen.

Een ander kabeltje werkt niet dus, dat is jammer. De volgende stap is dan het vervangen van het modem, ik heb je daarom nu een nieuw modem toegestuurd. Die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Reputatie 1

Bedankt voor de service en ik laat het zo gauw mogelijk weten of het opgelost is.

Reputatie 1

Internet doet het weer met het nieuwe modem en de Wi-Fi is ook een stuk beter als dat het was. Ben er heel blij mee bedankt voor de sneller service.

Reputatie 8
Badge +11

Top, dat is fijn om te lezen @Andy1985 :slight_smile:  Graag gedaan! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer