geen internet en itv

• 7 januari 2012
  • 13 reacties
  • 4305 keer bekeken

Badge
tot gisteren had ik wel vast bellen en Itv.
Maar om dat ik geen internet had (kreeg steeds witte webpagina met neem contact op met helpdesk)
dat gedaan, telfort gebeld deze zeiden tegen mij oke meneer doet u maar een harde reset.
Dit gedaan met als gevolg geen telefoon , internet en itv.
in mijn modem de gevens voor telfonie gezet dat werkte weer maar nu dus nog steeds geen internet en televisie ??? nu zouden we een week moeten wachten op wat een aantal testen op gaat leveren ???

Mijn modum geeft echter aan dat alles goed is ingesteld, alle lampjes die moeten branden branden ook.

Telefonisch contact gehad met de helpdesk doch dit heeft niets opgeleverd en ik ben van mening dat het probleem bij Telfort licht en ik vind het een slechte zaak dat ik tot volgende week donderdag moet wachten voordat ik enige zekerheid krijg van jullie, dit houd dus in dat ik bijna een week geen gebruik kan maken van internet en televisie.

Mocht dit daadwerkelijk zo zijn verwacht ik toch wel een compensatie van jullie kant, tevens voor de gemaakt telefoonkosten welke ik deze week heb moeten maken door constant contact met jullie te zoeken dit is inmiddels opgelopen tot ongeveer 3 uur.

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

13 reacties

Staat in uw modem ITV wel aangevinkt?
ga in het modem naar:
netwerk settings
Broadband
VDSL (klik hierachter op het kladblokje)
Scrol naar beneden tot aan IPTV setup.
Kijk hier of deze enabled is.
Badge
Grote kans aanwezig dat als je terug gegaan bent naar fabrieks instellingen dat Karel gelijk heeft dat itv niet aangevinkt staat.
Reputatie 8
Badge +16
Het aanvinken van poortje 4 voor ITV zou automatisch moeten gebeuren.
Reputatie 8
Badge +10
Voordat IPtv ingeschakeld kan worden dient ook éérst 'VLAN' ingeschakeld te zijn/worden.
Deze kan wellicht door een reset uitgeschakeld staan.

VLAN

Enable VLAN : V

Enter 802.1P Priority [0-7] : 1

Enter 802.1Q VLAN ID [1-4094] : 34
Reputatie 8
Badge +16
Ik gok dat Telfort automatisch de juiste instellingen naar het modem stuurt... maar blijkbaar gaat daar nu iets mee mis.
Reputatie 8
Badge +10
Ik gok dat Telfort automatisch de juiste instellingen naar het modem stuurt... maar blijkbaar gaat daar nu iets mee mis.
Dat kan inderdaad gebeuren, dat heb ikzelf het vorige weekend helaas moeten ervaren.
Vandaar mijn berichtje om die instellingen toch maar even te checken, ondanks dat de juiste instellingen normaalgesproken worden gestuurd.
Badge
Het aanvinken van poortje 4 voor ITV zou automatisch moeten gebeuren.

Ook als je naar fabrieksinstelling terug gaat?
Kan me nog herrineren van de pilot dat met die firmware (V3.10(TUE.1) ) je zelf aan moest vinken en pas met de tue.2 dit automatisch ging.
Reputatie 8
Badge +16
Met een harde reset ga je niet naar een andere firmwareversie, je reset alleen de configuratie.
Badge
de aangegeven opties bleken te klopen moest inderdaad even het een en ander aanvinken in de modem
itv werkt weer =D> toppie
heeft nu nog iemand en idee waarom ik een witte meldings pagina krijg met de tekst neem contact op met service desk. ???

het ligt niet aan mijn internet exploier want ik krijg het ook als ik via de wii op internet probeer te gaan
Reputatie 8
Badge +16
Voor alle duidelijkheid... wat voor pagina krijg je precies?

Het modem geeft een melding als de DLS-verbinding niet werkt.

Maar Telfort kan ook een informatiepagina geven als je bent afgesloten... dan werkt je internet wel, maar dan blokkeert Telfort verder alle verkeer.
Badge
als je dus via internet exploier google op wil vragen

dan krijg ik boven in beeld meldings pagina

dan een hele witte pagina met de tekst

pagina kan niet geopend worden probeer het later nog eens of neem contact op met de service desk

kan dus geen enkele website openen ????
Badge
Alles werkt weer toppie Telfort super opgelost weer en de gene die mij de tips hebben gegeven voor de televisie ook bedankt voor de hulp
Reputatie 8
Badge +10
Alles werkt weer toppie Telfort super opgelost weer en de gene die mij de tips hebben gegeven voor de televisie ook bedankt voor de hulp
Mooi zo..!