vraag

Geen internet dus geen tv

• 10 juli 2019
  • 18 reacties
  • 232 keer bekeken

Hallo

Sinds enkele weken problemen met telfort verbinding.
Vrijwel elke avond vanaf 8 uur tot 12 uur
Valt de verbinding weg Dus geen televisie en geen internet via Wi-Fi.verschillende keren contact gehad met telfort. Xperia box en de glasvezel modem zijn inmiddels vervangen maar bovenstaande klachten gelden nog steeds.
Nu weer gebeld met telfort en krijg nu weer een nieuwe Xperia box. Meneer van de klantenservice zei dat de glasvezel modem in orde is want die was al 5 dagen niet offline gegaan maar de Xperia box die heeft meerdere keren per dag en nacht een stroomuitval. Bij bovenstaande klachten tussen 8 en 12 savonds blijft de xperiabox gewoon aanstaan en geeft oranje lampje van service. Glasvezel modem onder het AAN lampje staat uit als er geen verbinding is terwijl hij wel connectie heeft met de wijkcentrale volgens de klantenservice.
Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee gehad en ik snap niet dat de Xperia box meerdere malen een stroomuitval per dag heeft?

Mvg

Svm1985

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

18 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Svm1985, dat is een heel specifieke storing in de avonduren. Elke storing is vervelend, maar op die tijden is het extra vervelend omdat de meeste mensen dan juist thuis zijn. Het lampje op het glasvezelkastje lijkt tegen te spreken dat de verbinding met de centrale actief blijft, of het nieuwe modem de oplossing gaat zijn weet ik daardoor ook niet. Ik wil met je meekijken naar de situatie en kijken wat we kunnen doen, op jouw forumprofiel zie ik op dit moment een postcode staan, zou je het huisnummer en klantnummer kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder reageert weet ik dat ik voor je aan de slag kan.
Hallo @Svm1985, dat is een heel specifieke storing in de avonduren. Elke storing is vervelend, maar op die tijden is het extra vervelend omdat de meeste mensen dan juist thuis zijn. Het lampje op het glasvezelkastje lijkt tegen te spreken dat de verbinding met de centrale actief blijft, of het nieuwe modem de oplossing gaat zijn weet ik daardoor ook niet. Ik wil met je meekijken naar de situatie en kijken wat we kunnen doen, op jouw forumprofiel zie ik op dit moment een postcode staan, zou je het huisnummer en klantnummer kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder reageert weet ik dat ik voor je aan de slag kan.
Klantnummer staat erin
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het, dank je. Daarmee heb ik alles kunnen vinden, de notitie van de collega verklaart het versturen van de nieuwe modem wat meer. Hoewel de meting aangaf dat het glasvezelkastje op dat moment 5 dagen online was gebleven, zijn er wel verbrekingen van het modem zelf te zien. Die leken te komen doordat het modem de stroom verloor, door het modem te vervangen kan die uitgesloten worden. Er staat ook dat je, als het nieuwe modem geen verbetering geeft, de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box gaat vervangen.
Ik zie dat het nieuwe modem ongeveer een uur geleden is bezorgd bij buren (hun huisnummer is 2 lager dan dat van jou), en dat er vanmorgen wel weer een verbreking was van het glasvezelkastje zelf. Ik wil de bevindingen met de nieuwe modem en de nieuwe kabel even afwachten, als het daarmee niet beter wordt is een monteur de volgende stap.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Svm1985, heb je al naar de nieuwe modem en bekabeling kunnen kijken? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.
Goedemiddag

Heb hem gelijk geïnstalleerd.
1e avond geen problemen,daarna weer dezelfde problemen.heb een andere kabel inmiddels gebruikt maar dat helpt ook niet.

Mvg
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Svm1985, dan is het het beste om een monteur te laten komen kijken. Ik probeerde je net te bellen, maar ik kreeg je niet aan de lijn. Ik zal het later nog eens proberen zodat we een afspraak kunnen maken. Heb je een voorkeur voor een tijdstip waarop ik je kan bellen? Ik ben er tot 17.00 vandaag.
Hi je kan me bellen tussen 12:30 en 13:00 en na 18:00. Ik hoor graag van je want het is nu niet leuk meer
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Svm1985, zoals net telefonisch besproken hebben we de monteur ingepland voor aanstaande vrijdag, tussen 17.00 en 19.00. Ik hoor daarna graag van je hoe het bezoek is verlopen.
Zojuist is de monteur geweest. Hij heeft alles doorgenomen en kwam met de conclusie dat de demping bij ons niet 6 is maar 10. Bij de wijkcentrale is dit niet het geval. Maar maandag word er in de centrale een gbic kaart vervangen en dan hopen dat het verholpen is. Laat het nog weten hoe dit verloopt en of er verbetering is

Mvg
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Svm1985, de demping verklaart een hoop inderdaad. Daarmee kunnen ze volgende week een stuk gerichter kijken. Toen we elkaar woensdag spraken had ik het vermoeden dat de pigtail (het eindpunt van de glasvezel in de NT) vervangen of schoongemaakt moest worden, maar de oorzaak kon natuurlijk ook buitenshuis zitten. Ik wacht je berichtje van volgende week af, voor nu een fijn weekend 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Svm1985, ik heb de voortgang van de situatie gevolgd, maar de ontknoping van het vervangen van de gbic is gebeurd op een plek waar het voor mij niet zichtbaar was. Ik zie wel dat er inmiddels weer een werkende verbinding is op jouw aansluiting, werkt alles weer zoals het hoort nu?
Goedemorgen

Gisteren 30-07 is de gbic vervangen in de centrale (een nieuwere versie de oudere gaf een langzame verbinding).
Het is nu afwachten hoe alles werkt.

Ik hou je op de hoogte

Mvg
Svm1985
Reputatie 8
Badge +11
Die aanpassing was nog heel recent dus, ik kan me voorstellen dat je dan nog niet precies weet wat de gevolgen zijn. Ik wacht de bevindingen ook even af.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Svm1985, ik ben heel benieuwd hoe de verbinding het nu doet, een weekje nadat de monteur is geweest. Werkt alles nog naar wens?
Goedemorgen

Het ging tot afgelopen zondagavond goed.
Zondagavond na 11 uur was hij er weer uit.
Zijn sinds maandag op vakantie dus kan nu niet zien hoe hij het doet.

Mvg
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad ook een verbreking terug op zondag @Svm1985, de verbinding is daarna wel weer teruggekomen zo te zien en is nu wel actief. Aangezien je op vakantie bent zal je daar natuurlijk niet zoveel van merken. Laat je na de vakantie weten hoe de verbinding het dan doet? Eerst een hele fijne vakantie! 🙂
Ggoedemiddag

Ik laat het je weten als we langer thuis zijn.
Dank je wel.

Mvg
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Svm1985, ik neem het over van Jasper. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt (gehad) 🙂 Laat je me weten hoe het gaat met je verbinding, zo gauw je terug bent en het rustig hebt kunnen uitproberen? Ik hoor het graag als ik iets voor je kan doen.

Reageer