vraag

Geen internet

• 16 september 2020
  • 9 reacties
  • 80 keer bekeken

Sinds vanmorgen geen bedraad internet en dus ook geen tv/vaste telefoon meer. Bekabeling Experiabox V8 gecheckt, diverse herstarts, incl. Reset. 

Alleen eerste 2 lampjes ( power en wireless) branden, verder niet.

Vermoedelijk router kapot maar bellen is niet door te komen.....

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Vernieuw het aansluitkabeltje vanaf het modem naar het aansluitpunt voor een rond kabeltje van max 150 cm dat wil nog wel eens helpen.

Vul in ieder geval op je forumprofiel je postcode,huisnummer en klantnummer in dan ziet webcare wie je bent 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @P. Kroon, wat rot dat jouw verbinding het ineens niet meer doet, en dat 't niet lukt om de klantenservice te bereiken. We helpen je hier graag op weg.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb ze erbij gepakt en je verbinding nagekeken. Ik zie inderdaad dat jouw modem geen verbinding met het netwerk heeft, maar ik kom ook geen fout of storing op de lijn tegen. Dat power en wireless aan zijn geeft wel aan dat het modem aan gaat. De bekabeling in huis is van grote invloed op de gehele verbinding, daarom is het belangrijk om dit uit te sluiten. De tip van jimny hierboven is daarom een hele goede, om de kabel tussen de aansluiting en het modem te vervangen. 

Laat je ons weten of dat is gelukt en wat het effect ervan is? Dan kijken we vanaf daar verder.

Helaas, het maakt niet uit en nog steeds geen verbinding

Reputatie 8
Badge +18

Heb je het modem na het vervangen van het nieuwe kabeltje nog eens gereset en hoe ziet het inwendige van het ISRA punt eruit zie je kans om daarvan een foto te maken en hier te plaatsen 

@Alexandra - Telfort  of  toch een nieuw modem.?

Gereset en foto zojuist geplaatst. 

Graag nu wel oplossing.

Reputatie 8
Badge +11

@P. Kroon De vragen die we stellen zijn om samen de oplossing te vinden. Daarbij hebben we jouw hulp ook nodig, omdat dit probleem verschillende oorzaken kan hebben. Als we niet weten wat de oorzaak precies is, is het oplossen ook lastig zoals je je kunt voorstellen. Stel dat ik je een nieuw modem stuur en dat blijkt niet te helpen, dan schiet je niets op. Daarom wil ik eerst weten wat er precies aan de hand is zodat we het goed kunnen oplossen.

Reageren de lampjes van de Experia Box wel, als je deze reset? Hoe lang is de kabel die tussen het aansluitpunt en het modem zit? En wat had je precies geprobeerd, waarvan je zei dat 't niet geholpen heeft?

Ik hoop dat je begrijpt dat het frustrerend is wanneer je er telefonisch niet doorheent komt en vervolgens via het forum ineens geen antwoord meer krijgt.

Mijn antwoorden op jouw vragen:

Alleen 1e 2 lampjes reageren bij reset

Het ronde kabeltje is ongeveer 60 cm lang

Wat ik als laatste geprobeer heb is na vervangen kabeltje tussen modem en Isra punt is een reset.

Reputatie 8
Badge +11

@P. Kroon Dat kan ik me goed voorstellen. We doen hier op het forum ons best om je zo snel mogelijk te helpen, meestal krijg je binnen een tot twee dagen reactie. 

Ik zie dat je intussen ook contact met de klantenservice hebt gehad en dat er een monteur ingepland staat. Fijn dat dit geregeld is. Ik hoor graag hoe de afspraak afgelopen is en laat het ook gerust weten als je intussen vragen hebt.

Reageer