beantwoord

Geen internet

• 26 juli 2019
  • 8 reacties
  • 209 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Ik heb al een aantal dagen geen internet meer. We alles al meerdere keren gereset, maar niks helpt. Als we het glasvezelkastje opnieuw opstarten dan hebben we soms een aantal minuten verbinding met het internet, maar dan gaat het glas lampje uit en is het weer weg. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?

Groetjes,
Rob
icon

Beste antwoord door RobSanders 28 juli 2019, 14:25

Hoi Jasper,

Ineens deed het internet het gisteren weer, dus heb het even aangekeken. Hele dag geen problemen gehad. Vanochtend deed het internet weer niet, maar na een herstart van het glasvezelkastje was alles weer prima. We hebben de kabel nog niet vervangen, maar het lijkt dus een beetje op een instabiele verbinding met buiten. Kan het weer daar nog invloed op hebben? Was wel toevallig tijdens de hittegolf 😛.

Groetjes,
Rob
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @RobSanders, als je al een aantal dagen geen verbinding hebt kan ik me voorstellen dat je een oplossing wilt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik krijg ook geen verbinding met jouw modem. Het opnieuw opstarten van het glasvezelkastje geeft maar een (hele) korte termijn oplossing dus. Zit er ook een verschil in het aantal actieve lampjes daarop voor en na het opnieuw opstarten? Daarmee weten we of het glasvezelkastje de verbinding met het netwerk verliest of dat de verbinding tussen het glasvezelkastje en de Experia Box wegvalt. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie. Er zit inderdaad een verschil in de lampjes. Op onderstaande foto zie je ze nu. Na opnieuw opstarten branden ze allemaal, en na een aantal minuten gaat de middelste weer uit (en het internet ook).

Groetjes,
Rob

Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de foto, dat maakt het een stuk duidelijker. Dat lampje is erg belangrijk, die geeft namelijk aan dat het glasvezelsignaal vertaalt en aan de Experia Box kan worden doorgegeven. Zou je het lampje tussen dit glasvezelkastje en de Experia Box eens kunnen vervangen en kijken wat er dan gebeurt?
Reputatie 8
Zou je het lampje tussen dit glasvezelkastje en de Experia Box eens kunnen vervangen...
Ik vermoed dat je een "kabeltje" bedoelt. 😄😉
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde het kabeltje inderdaad, het lampje vervangen is vrij lastig 😁
Reputatie 1
Hoi Jasper,

Ineens deed het internet het gisteren weer, dus heb het even aangekeken. Hele dag geen problemen gehad. Vanochtend deed het internet weer niet, maar na een herstart van het glasvezelkastje was alles weer prima. We hebben de kabel nog niet vervangen, maar het lijkt dus een beetje op een instabiele verbinding met buiten. Kan het weer daar nog invloed op hebben? Was wel toevallig tijdens de hittegolf 😛.

Groetjes,
Rob
Reputatie 8
Met die hittegolf zijn er wel meer problemen bekend met glasvezel (o.a. wijkkasten in Eindhoven die te heet werden en extra moesten worden gekoeld).
Reputatie 8
Badge +11
Hi @RobSanders, het weer kan daar inderdaad invloed hebben. Zoals Babylonia noemt was er onder andere in Eindhoven een probleem met oververhitting, dat het nu weer wat koeler is helpt daarbij en er werd gewerkt aan extra koeling in getroffen centrale's. Hopelijk houden we nu een wat Nederlandser weerpatroon aan, zodat het netwerk er geen last van heeft en jij jouw verbinding ook gewoon kunt blijven gebruiken 🙂
Als het toch weer terugkomt, ook zonder een hittegolf, laat het ons dan vooral weten. We kijken dan weer met je mee.

Reageer