beantwoord

Geen internet

• 22 december 2018
  • 6 reacties
  • 267 keer bekeken

Beste,

Ik ben vandaag verhuisd, en heb een abonnement bij telfort voor internet. Ik zou vanaf de 18e al internet moeten hebben. Echter, na alles aangesloten te hebben, brand het lampje niet.

Wat ik aangesloten heb is het volgende:
Modem (XperiaBox v10) met een kabel (dsl kabel) naar het IS/RA kastje (van kpn) met de grijze DSL kabel. Nu heb ik echter een IS/RA2 kastje zonder y-kabel, ik weet verder niet of dit uit maakt(de dsl kabel zit wel in het grijze gat, en werkt verde rook niet in het groene gat). De DSL kabel lijkt enigzins los te zitten (kan heen en weer + op en neer), ik weet niet of dit de bedoeling is..?

De modem is ook van de stroom afgeweest en ook heb ik hem geprobeerd te resetten, maar niks lijkt te werken

(Misschien niet geheel onbelangrijk, L1 en L2 zijn uit, zijn ook niet aangeweest voor zover ik heb kunnen zien.)

Mvg
B. Bakker
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 december 2018, 08:53

Hoi B. Bakker, welkom bij ons op het modem. Ik lees dat je verhuisd bent en daar een aanvraag bij ons hebt gedaan. De lijn zou al actief moeten zijn, echter je hebt nog geen verbinding.

Je hebt eigenlijk alles binnen je macht al geprobeerd, echter het modem reageert nergens op. Je krijgt geen verbinding. Dat is flink balen. Ik kan zo de oorzaak ook niet vinden. Ik denk dat het goed is om een monteur op locatie de situatie te laten bekijken. Ik heb dan ook een aanvraag voor je gedaan. Je krijgt zo een e-mail om een afspraak te maken. Wil je laten weten hoe dat bezoek is verlopen?
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Kun je een foto plaatsen van het binnenwerk van je Isra punt
Kun je een foto plaatsen van het binnenwerk van je Isra punt
Op het moment heb ik gereedschap niet om hem te openen. Wat ik door kleine gaatjes wel kan zien is dat er een rode, blauwe en oranje kabel inzitten, maar als die echt open zou moeten, moet ik evem langs de karwei oid. Ook komt er een kleine korte zwarte kabel uit het Isra punt die in het dsl punt kan van de router. Maar ook dat doet geen lampjes branden.
Beste,

Ik ben vandaag verhuisd, en heb een abonnement bij telfort voor internet. Ik zou vanaf de 18e al internet moeten hebben. Echter, na alles aangesloten te hebben, brand het lampje niet.

Wat ik aangesloten heb is het volgende:
Modem (XperiaBox v10) met een kabel (dsl kabel) naar het IS/RA kastje (van kpn) met de grijze DSL kabel. Nu heb ik echter een IS/RA2 kastje zonder y-kabel, ik weet verder niet of dit uit maakt(de dsl kabel zit wel in het grijze gat, en werkt verde rook niet in het groene gat). De DSL kabel lijkt enigzins los te zitten (kan heen en weer + op en neer), ik weet niet of dit de bedoeling is..?

De modem is ook van de stroom afgeweest en ook heb ik hem geprobeerd te resetten, maar niks lijkt te werken

(Misschien niet geheel onbelangrijk, L1 en L2 zijn uit, zijn ook niet aangeweest voor zover ik heb kunnen zien.)

Mvg
B. Bakker

Net nogmaals even gekeken en zag dat er in plaats van een grijs gat en een groen gat een blauw en wit gat zit. Weet niet of dit verder helpt met het bepalen van het probleem.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi B. Bakker, welkom bij ons op het modem. Ik lees dat je verhuisd bent en daar een aanvraag bij ons hebt gedaan. De lijn zou al actief moeten zijn, echter je hebt nog geen verbinding.

Je hebt eigenlijk alles binnen je macht al geprobeerd, echter het modem reageert nergens op. Je krijgt geen verbinding. Dat is flink balen. Ik kan zo de oorzaak ook niet vinden. Ik denk dat het goed is om een monteur op locatie de situatie te laten bekijken. Ik heb dan ook een aanvraag voor je gedaan. Je krijgt zo een e-mail om een afspraak te maken. Wil je laten weten hoe dat bezoek is verlopen?

Er is net een monteur langs geweest. De kabel die vanuit de grond kwam zat niet ver genoeg of goed genoeg aangesloten op het ISRA punt. Nu is die aansluiting wel goed en is ook de verbinding verder wel ok (Verbinding gaat hard achteruit als ik boven zit, maar dat is een kwestie van een adapter op het lichtnet en vervolgens een router boven plaatsen aangezien op de zolder er geen verbinding is).

Mvg,
Bram Bakker
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor de terugkoppeling B. Bakker. Fijn dat de monteur het probleem heeft kunnen oplossen door de kabel goed aan te sluiten op het ISRA punt. Heel fijn.

Je geeft echter nog wel aan dat de WiFi op de bovenverdieping minder is, dat klopt ook wel want het draadloze signaal moet zich door het plafond heen dringen. Je hebt hier al een oplossing voor gevonden. :)

Mocht je zo nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Reageer