beantwoord

Geen internet

• 15 oktober 2017
  • 20 reacties
  • 203 keer bekeken

Beste Telfort,

Sinds een paar dagen doet mijn internet (bekabeld en WiFi) thuis het niet, op mijn box knipperen alle lampjes.
Het resetten, stekker er enige tijd uit etc werkt niet. Wat kan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door DesiGirl 19 oktober 2017, 17:01

Hallo DesiGirl, welkom op het forum! Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met de klantenservice. Je ontvangt morgen (dinsdag 17 oktober) tussen 19:00 en 21:30 uur een nieuw modem. Laat je even weten of het probleem daarmee is opgelost?

Beste Stephen,

De nieuwe modem doet het en ik heb ook internet, nu moet ik alleen zeggen dat als ik soms een filmpje op bijv. YouTube kijkt dat het zandlopertje dan ineens in mijn scherm tevoorschijn komt, dit had ik voorheen niet en was mijn internet stabiel.
Waar kan dit aan liggen? Moet ik de modem een keer resetten?
Bekijk reactie

20 reacties

Heb je echt gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En ook je kabeltjes tussen je modem en isra gecontroleerd en/of vervangen?
Beste Nelly Jacoba,

Uiteraard heb ik dat ook geprobeerd, anders had ik u geen berichtje gestuurd,
tijdens de reset blijven de lampjes knipperen.
De kabels gecontroleerd enz.
Dan lijkt het op een defect modem. Webcare leest hier mee.
Ik ben trouwens gewoon een klant, net als jij.
Dat vermoeden had ik ook al, nu uitzoeken hoe ik zsm aan een nieuwe modem kom.

Dank voor uw hulp.
Dat zeg ik toch, webcare leest mee.
Die pakken je topic wel op, als het aan de beurt is.
Of morgenochtend even bellen.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +16
Hallo DesiGirl, welkom op het forum! Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met de klantenservice. Je ontvangt morgen (dinsdag 17 oktober) tussen 19:00 en 21:30 uur een nieuw modem. Laat je even weten of het probleem daarmee is opgelost?

Beste Stephen,

De nieuwe modem doet het en ik heb ook internet, nu moet ik alleen zeggen dat als ik soms een filmpje op bijv. YouTube kijkt dat het zandlopertje dan ineens in mijn scherm tevoorschijn komt, dit had ik voorheen niet en was mijn internet stabiel.
Waar kan dit aan liggen? Moet ik de modem een keer resetten?
Moet ik de modem een keer resetten?

Dat kan nooit kwaad met een nieuw modem, als er iets niet lekker werkt. Zou dat gewoon doen en kijken wat dat oplevert.
Moet ik de modem een keer resetten?

Dat kan nooit kwaad met een nieuw modem, als er iets niet lekker werkt. Zou dat gewoon doen en kijken wat dat oplevert.

Bedankt Stephen(?) voor je snelle respons.
Ik ben een klant, net als jij.
Maar lees wel veel op het forum. Ook de tips en suggesties van webcare.
Webcare medewerkers hebben ....- Telfort in hun forum naam.
Ik ben een klant, net als jij.
Maar lees wel veel op het forum. Ook de tips en suggesties van webcare.
Webcare medewerkers hebben ....- Telfort in hun forum naam.

Je valt in herhaling, dat heb je al eens eerder gezegd.
.....- Telfort I know, but thanks.

Als je toch zo van lezen hou, dan kan ik je nog wel wat boeken aanraden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo DesiGirl, fijn dat je nu weer internet hebt!
Het is niet nodig om zo te reageren op nelly jacoba. Hij heeft je inderdaad van het zelfde advies voorzien die ik jou ook zo geven. Een reset helpt vaak.
Laat je even weten als dat heeft geholpen? Bij voorbaat dank!

@nelly jacoba,

Bedankt!
Hallo DesiGirl, fijn dat je nu weer internet hebt!
Het is niet nodig om zo te reageren op nelly jacoba. Hij heeft je inderdaad van het zelfde advies voorzien die ik jou ook zo geven. Een reset helpt vaak.
Laat je even weten als dat heeft geholpen? Bij voorbaat dank!

@nelly jacoba,

Bedankt!

Hoi Stephen,

En hoe heb ik volgens jou op Nelly Jacoba gereageerd? Ik beproef hier iets van negativiteit wat niet zo is bedoelt, interpreteerd iedereen niet een stuk tekst anders?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo DesiGirl, dan heb ik je reactie op Nelly Jacoba verkeerd begrepen. Mijn excuses hiervoor. 🙂
Beste Stephen,

Ik heb eindelijk de kans gehad om mijn modem te resetten en het probleem is nog niet opgelost.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo DesiGirl, bedankt voor je reactoe. Ik heb je verbinding bekeken en zie dat het modem online is. Kun je aangeven wat er precies aan de hand is? Bij voorbaat dank!
Hallo DesiGirl, bedankt voor je reactoe. Ik heb je verbinding bekeken en zie dat het modem online is. Kun je aangeven wat er precies aan de hand is? Bij voorbaat dank!

De WiFi in huis is slecht, ik heb om de haverklap een zandloper in mijn scherm en vertraging bij het kijken van films
Reputatie 8
Badge +16
Hallo DesiGirl, snelheid via WiFi is altijd trager dan snelheid via bekabeld internet. Ervaar je ook problemen met WiFi als je precies naast het modem staat?
Hallo DesiGirl, snelheid via WiFi is altijd trager dan snelheid via bekabeld internet. Ervaar je ook problemen met WiFi als je precies naast het modem staat?

Dit probleem had ik met mijn vorige modem niet en het is zelfs zo erg dat ik totaal geen WiFi ontvangst in mijn slaapkamer heb, terwijl ik gelijkvloers woon en mijn slaapkamer naast de woonkamer is waar de modem staat en ja ik ervaar het ook als ik naast de modem staat (traag en zandloper)
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie, best vreemd want de WiFi-functie van dit type modem zou juist heel goed moeten functioneren. Kun je voor de zekerheid ook even wisselen van WiFi-kanaal? Zie onderstaande link voor instructies.

WiFi snelheid verbeteren

Ik kijk uit naar jouw reactie.

Reageer