Geen internet

• 4 mei 2017
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Sinds vanmorgen lukt het mij niet om verbinding te maken met het internet via de experiabox v8. Hieronder alles wat ik al geprobeerd heb:

* modem aan/uit
* modem gereset
* dsl kabel gecheckt
* dsl draden gewisseld
* ingelogd in de modem zelf, die geeft aan dat hij niet met internet verbonden is.

Ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan proberen, dus als er iemand kan helpen stel ik dat enorm op prijs.

Met vriendelijke groet,

Mathijs

5 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb je resetknopje van het modem 10 sec. ingedrukt

Ik zag op deze pagina nogal wat opgeloste storingen staan, zit die van jou er ook bij

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
Ik heb het resetknopje langer dan 10 sec. (ongeveer 20 sec.) ingedrukt en dit bij uitblijven van resultaat enkele keren herhaald. De storingslijst had ik ook doorgekeken, mijn regio zit daar niet bij.
Reputatie 8
Badge +18
Denk dat de reset niet goed is gegaan 10 sec. indrukken als het goed is hoor je een klik en reset het modem
Denk dat de reset niet goed is gegaan 10 sec. indrukken als het goed is hoor je een klik en reset het modem

Ik kan je verzekeren dat de reset prima gegaan is, alle keren hoor ik de klik en beginnen de lampjes te knipperen bij het loslaten. Zodra dit stopt, brand het power-lampje rood. Als ik hem dan uit en opnieuw aanzet branden alleen het powerlampje en het wireless lampje. Dus nog even voor de herhaling (zoals in mijn eerste posten tweede post): Ik heb de modem al meerdere maken gereset.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Mathijs, het lijkt erop dat de reset wel goed gegaan is, maar dat er 'gewoon' geen internetsignaal meer is. Het 'resetproces' verloopt namelijk wel goed zoals jij het omschrijft. Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht zodat ik de status aan deze kant kan nakijken. Ik zal het dan wel na het weekend verder kunnen verwerken. Als je sneller geholpen wilt worden, wat ik me kan voorstellen, bel dan mijn collega's via 0900 9596. Hoor graag van je wat eruit komt.

Reageer