beantwoord

geen internet

• 27 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

Hallo,
sinds vanmiddag hebben we geen internet meer.
We hebben het hele stappenplan doorlopen welke op jullie website staat, zonder resultaat.
Het lijkt ook alsof het ZyXEL modem geen reset doorgevoerd, alle lampjes blijven gewoon branden.
Deze lampjes hebben overigens andere kleuren dan anders, namelijk:
Internet: oranje
DSL: geel
Ethernet: groen
Power: oranje
WLAN/WPS: geel
icon

Beste antwoord door Roger1 30 augustus 2016, 08:12

Ik heb contact gehad met Telfort. Ik krijg een nieuw modem toegestuurd. Allen bedankt voor de hulp.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1
Een reset kan je forceren door de netvoeding af te halen voor een minuut of langer. Misschien heb je geluk en internet komt weer terug.
Gezien dat power niet groen is heb ik mijn twijfels.
Bedankt voor de reactie HansAnders, maar het is helaas nog niet opgelost.
Reputatie 8
Badge +18
Kabeltje vanaf ISRA naar modem al vervangen
Reputatie 8
Badge +18
Kabeltje vanaf ISRA naar modem vervangen en een harde reset doe je door met een puntig voorwerp aan de achterkant het resetgaatje gedurende 25 sec. in te drukken
Wat je nog kan doen:
Modem uitzetten. Stroomkabel eruit halen, paar keer aan en uit zetten. Stroom erin, modem weer aan en dan afwachten.
Als dat niet werkt:
- Modem uitzetten
- Alle kabels uit het modem halen behalve stroom
- Reset indrukken en ingedrukt houden. Met andere hand stroom weer aanzetten. Tot 30 tellen en dan reset loslaten
- Als power stabiel groen brand eerst de DSL kabel erin en kijken of hij verbinding opbouwt.

Anders ben ik bang dat je morgen een nieuwe moet aanvragen. Modems die niet resetten heb je weinig aan...
Reputatie 8
Badge +10
Een reset kan je forceren door de netvoeding af te halen voor een minuut of langer.
Dit klopt niet, de netvoeding eraf halen levert niets meer op dan alleen een reboot (opnieuw opstarten) van de modem.
Volg de adviezen van Jimny en iopy maar op voor een echte reset.
Alle handelingen geprobeerd maar de lampjes blijven in de kleuren zoals ik heb omschreven.....
De power lamp blijft dus na het starten ook gewoon oranje.
Reputatie 1
Ik vrees dan toch een hardware probleem. Kan de voeding zijn, of het modem. Moet je toch contact opnemen met Telfort.
Ik heb contact gehad met Telfort. Ik krijg een nieuw modem toegestuurd. Allen bedankt voor de hulp.