beantwoord

Geen internet

• 14 augustus 2012
  • 33 reacties
  • 9950 keer bekeken

Vorige week een sms ontvangen dat ik met de internet-installatie kon beginnen omdat de internet is geactiveerd.

Het modem aangesloten volgens instructie maar geen internet.
Helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd. Kreeg te horen dat ik dichter bij de ronde 'PTT' verbinding in de gang
moest komen met de aansluiting. Deze heeft echter niet de 4 gaatjes die wel in de woonkamer zijn en is als een soort
verlengstuk geplaatst.
Of ik even een paar draadjes uit de ronde 'PTT' verlenging wilde doorknippen, zei de helpdeskmedewerker.
Dat heb ik niet gedaan omdat de medewerker mij niet kan garanderen dat ik geen blijvende schade toebreng
aan mijn KPN aansluiting. De medewerker kon mij niet verder helpen. Een email gestuurd met de klacht uitgebreid
beschreven maar volgens mij heeft niemand echt gelezen wat ik schreef, want het antwoord was kort en bondig :
U heeft een contract lopen en zoek het maar uit met de helpdesk.
Volgens mij begrijpen mensen niet echt goed met wie ze te maken hebben. Als je geen signaal levert, dan is er
wat mij betreft geen contract en gaat het hele pakket meteen retour.

We hebben meer dan 30 jaar een werkende telefoonaansluiting gehad op de aansluting in de woonkamer.
En ook een paar jaar een ADSL van Tele2, werkte prima zelfs met een verlenging van een telefoonkabel van
zo'n 20 meter naar de computer boven.

Nu zou het aan dit aansluitpunt liggen ?

Ik wil graag nog 1x proberen via deze weg of iemand van Telfort mij hiermee kan helpen.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Telfort zegt dat er signaal moet zijn maar internet werkt niet.
Onhandig ben ik niet want ik heb eerder ADSL aansluitingen werkend gekregen.

Indien er binnen twee dagen geen oplossing is dan moet ik helaas het pakket terugsturen en mijn abonnement
van Telfort wegens geen-levering-signaal beeindigen. Want mijn Ziggo-internet loopt nog een paar dagen door en ik kan
niet zonder internet. Vandaag bij Ziggo te horen gekregen dat ik de opzegging meteen kan annuleren en gewoon weer
door kan met mijn internet-verbinding. Ik heb gezegd dat ik Telfort nog 1 kans wil geven .....

Hopelijk is er iemand bij Telfort die het euvel kan oplossen.

PS: Oh ja, mijn computer draait op het besturingssysteem van Ubuntu, linux.
icon

Beste antwoord door Hugo 25 september 2012, 13:43

@linux,

Allereerst goed om te zien dat er sinds 6 september een werkende verbinding is. Mijn excuses voor de late reactie, webcare is onderbezet geweest waardoor wij via dit forum niet de service hebben kunnen leveren die wij graag zouden willen. Dat is niet iets waar u last van zou mogen hebben, nogmaals mijn excuses daarvoor.De KPN monteur heeft de hoofdaansluiting nagekeken en kwam op het volgende :
- Door vocht was het kastje een beetje aangetast, maar dit was niet het hoofdprobleem
- Na de lijn te hebben getest hoorde ik de monteur bellen met iemand waarbij de 'lijn' nog op ADSL stond
ipv VDSL. 'Hij moet omgezet worden, anders werkt het niet', hoorde ik de monteur zeggen door de telefoon.

Dit is kennelijk meteen omgezet want toen ik 2 verdiepingen naar boven liep om te checken,
zag ik voor het eerst het DSL en internet lampje aan staan op de modem van Telfort.

Oftewel, met mijn 30 jaar oude bekabeling is niets aan de hand want internet doet het nu eindelijk.

Dat is opmerkelijk. Sinds 08-08 is er door de DSLAM een VDSL signaal uitgezonden. Ook als dit ADSL was geweest kon u als er geen bekabelingsprobleem was intrainen op ADSL, want uw modem ondersteunt (automatisch) beide DSL varianten.

De abonnementskosten worden automatisch in rekening gebracht en als er voor de 15e van de maand geen correctie is ingevoerd dan is de factuur aan het einde van de maand onveranderd. Uiteraard willen we u compenseren voor problemen die u heeft ervaren. Ik heb daarvoor vanmorgen gepoogd telefonisch contact met u op te nemen echter werd er niet opgenomen. Wanneer kan ik u daarover terugbellen?

Hugo
Bekijk reactie

33 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik denk niet dat je zomaar kunt annuleren... volgens mij zit je gewoon aan een jaarcontract vast.

Zeker als je niet eens de moeite neemt om op vragen in dit topic te antwoorden.
Reputatie 4
Badge +3
@linux,

Ik heb een storingsmelding aangemaakt om de verbinding tot en met uw ISRA na te lopen. Retour sturen van het modem is niet aan te raden, het contract kan namelijk niet om deze reden ontbonden worden.

Er wordt vandaag, uiterlijk morgen, contact met u opgenomen door KPN om een afspraak te maken voor een monteur

Ik begrijp dat het erg frustrerend is maar we proberen dit z.s.m. voor u op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
@linux,

Ik heb een storingsmelding aangemaakt om de verbinding tot en met uw ISRA na te lopen. Retour sturen van het modem is niet aan te raden, het contract kan namelijk niet om deze reden ontbonden worden.

Henk

Het contract kan wel ontbonden worden, ik heb het eerder gedaan in overleg met
Consuwijzer, zeg maar de OPTA voor internetconsumenten. Klanten hebben tegenwoordig
ook rechten. Als je als aanbieder niet levert op de afgesproken datum dan is er geen contract
dat ingaat. Een klant hoeft immers niet te betalen voor niet-geleverde diensten.

Maar goed. KPN heeft mij in 1,5 dag 3x anoniem gebeld en een sms met telefoonnummer
achtergelaten om een afspraak te maken. Toen ik het telefoonnummer had gebeld om die
afspraak te maken kon dit niet meer want KPN sluit na 3 pogingen het ticket.
Na contact met Telfort te hebben gehad opnieuw KPN aan de lijn gehad en deze stuurde
afgelopen woensdag een monteur langs.

Welnu, het volgende.

Volgens de monteur heb ik er goed aan gedaan om geen kabels door te knippen zoals
de Telfort medewerker mij adviseerde. Ook is de zogenaamde 'blauwe' hoofdaansluiting
waar ik naar moest zoeken alleen in nieuwere huizen te vinden. Bij mij is het een dikke
zwarte kabel met een langwerpig kastje. De monteur zei dat dat standaard wordt gezegd
maar dus niet altijd klopt.

De KPN monteur heeft de hoofdaansluiting nagekeken en kwam op het volgende :
- Door vocht was het kastje een beetje aangetast, maar dit was niet het hoofdprobleem
- Na de lijn te hebben getest hoorde ik de monteur bellen met iemand waarbij de 'lijn' nog op ADSL stond
ipv VDSL. 'Hij moet omgezet worden, anders werkt het niet', hoorde ik de monteur zeggen door de telefoon.

Dit is kennelijk meteen omgezet want toen ik 2 verdiepingen naar boven liep om te checken,
zag ik voor het eerst het DSL en internet lampje aan staan op de modem van Telfort.

Oftewel, met mijn 30 jaar oude bekabeling is niets aan de hand want internet doet het nu eindelijk.
Wel adviseerde de monteur mij om de analoge bekabeling te vervangen met een CAT5 datacommunicatie kabel
voor betere internetverbinding en mocht ik in de toekomst ook tv en telefonie willen van Telfort.
Zo'n kabel kost ca. 10 euro bij de Gamma, zei hij. Daar ben ik mee bezig, voorlopig ben ik al blij dat
internet het eindelijk doet.

De CAT5 kabel moet ik op het 'tussenkastje', die de monteur extra geplaatst heeft, aansluiten.
Dat was wel aardig van hem om dat kastje erbij te plaatsen ter voorbereiding voor de CAT5 kabel.

We zijn nu weer een maand verder en ik wil internet van Telfort behouden. Ik ben benieuwd hoe Telfort dit qua facturering gaat oplossen.
Graag een reaktie.
We zijn nu alweer twee weken verder en ik heb nog geen reaktie van Telfort ontvangen over het bovenstaande.

Ik heb de klantenservice via de website een email gestuurd, maar ook deze heeft geen reaktie gestuurd.

Maar wel weer een acceptgiro sturen om de eerste maand abonnement over te maken.
Ik heb de eerste maand geen internet gehad, dus waarom zou ik deze betalen ?
schakel rechtsbijstand in anders zie ik het somber voor je in. omdat hun blijven versturen komt t straks bij een incassobureau en dan ben je nog verder van huis. ik zeg dit niet om telfort te benadelen maar dit is gewoon de beste manier om het op te lossen
Rechtsbijstand ? Dat is voor de figuren die weinig verstand hebben van consumentenrecht en bij elke scheet van Telfort
gaan bellen met hun klantenservice om vervolgens op kosten gejaagd te worden. Wel es van ConsuWijzer gehoord ?

Ik was nog aan het wachten op een antwoord (zie eerdere berichten als je net hebt ingeschakeld) ,
maar Telfort stuurt gewoon een brief om de 1e maand te betalen anders kan Telfort mij afsluiten. De kosten van 20 euro zijn voor mij !

Nou, zo moet je vooral met klanten omgaan Telfort, na alle ellende. Ik had het pakket al klaarliggen voor retour en
gaf toch weer vertrouwen om de KPN monteur langs te laten komen. Dat heeft dus geholpen, maar nu denken
dat je mij nog een jaar aan een contract kan houden ?

Ik ben het  zat en stuur deze week het pakket alsnog terug. Iemand die het antwoordnummer weet ? Anders dump ik het pakket
gewoon in de Telfort shop.

Het zou mooi zijn als Telfort er een zaak van maakt, ik kan niet wachten want ik ken de procedures van een incassobureau.
Reputatie 2
Badge +4
Waarom al die spanning
Badge +2
@linux,

Allereerst goed om te zien dat er sinds 6 september een werkende verbinding is. Mijn excuses voor de late reactie, webcare is onderbezet geweest waardoor wij via dit forum niet de service hebben kunnen leveren die wij graag zouden willen. Dat is niet iets waar u last van zou mogen hebben, nogmaals mijn excuses daarvoor.De KPN monteur heeft de hoofdaansluiting nagekeken en kwam op het volgende :

Dat is opmerkelijk. Sinds 08-08 is er door de DSLAM een VDSL signaal uitgezonden. Ook als dit ADSL was geweest kon u als er geen bekabelingsprobleem was intrainen op ADSL, want uw modem ondersteunt (automatisch) beide DSL varianten.

De abonnementskosten worden automatisch in rekening gebracht en als er voor de 15e van de maand geen correctie is ingevoerd dan is de factuur aan het einde van de maand onveranderd. Uiteraard willen we u compenseren voor problemen die u heeft ervaren. Ik heb daarvoor vanmorgen gepoogd telefonisch contact met u op te nemen echter werd er niet opgenomen. Wanneer kan ik u daarover terugbellen?

Hugo

Reageer