beantwoord

Geen hoofdaansluiting nieuwe woning

• 25 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 559 keer bekeken

Badge
Hi allemaal,

Ik ben mijn nieuwe huis aan het verbouwen en nu de vloeren nog open liggen wil ik graag de bedrading netjes wegwerken. Echter kan ik geen ISRA punt vinden in het huis. (uit 1939). Volgens de VVE is die er wel en er zit ook in de 'algemene meterkast' zo'n rond zwart PTT kastje.

Moet er een monteur langskomen om dit uit te zoeken, of kunnen jullie op afstand helpen?
icon

Beste antwoord door GJC 26 augustus 2017, 09:52

Zoals ik het nu zie het meest waarschijnlijke: De onderste zijn de binnenkomende aders. De bovenste afkoppelen en de vrijgekomen aansluitpunten benutten voor het aansluiten van het modem.
De afgekoppelde draden NIET opnieuw erbij aansluiten. Dit geeft (vrijwel) zeker storing.
Dit zijn waarschijnlijk de aders richting de telefoonaansluiting binnen. Mooiste is deze verwijderen en een nieuwe kabel leggen van modem naar telefoon.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi cgbdejager, ik ga er vanuit dat het duidelijk is, aangezien ik geen bericht voorbij heb zien komen 🙂. Als er nog wel iets is, dan kun je je vragen hier uiteraard stellen.
Reputatie 6
Badge +12
Welkom op het forum cgbdejager, leuk dat je je vraag hier stelt. Ik zie dat Enterprise en GJC al te hulp zijn geschoten. Is alles zo duidelijk? Als je verdere vragen hebt, stel die gerust.
Reputatie 8
Badge +19
Graag gedaan en succes... 😉
Badge
Bedankt voor de uitleg.

De aders die oorspronkelijk richting de telefoon gingen zijn al afgebroken in de meterkast (daarom kon ik hem in eerste instantie niet vinden). Dus deze zal ik verwijderen.

Modem in meterkast is geen probleem want ik gebruik hem alleen voor internet(WiFi)
Reputatie 8
Badge +19
Wellicht nog beter... haal de kabeltjes (rode en blauwe) uit de onderste contacten en sluit deze rechtstreeks aan op het bijgeleverde aansluitdoosje (zie afbeelding hieronder).
Sluit de modem vervolgens aan op het aansluitdoosje met het bijgeleverde dsl-kabeltje.

Het komt er wel op neer dat je in alle gevallen de modem in de meterkast zal moeten zetten, de kabel die van de bovenste contacten naar een andere aansluiting in je woning loopt kan je beter niet gebruiken... die extra lengte geeft problemen.

Reputatie 8
Badge +11
Zoals ik het nu zie het meest waarschijnlijke: De onderste zijn de binnenkomende aders. De bovenste afkoppelen en de vrijgekomen aansluitpunten benutten voor het aansluiten van het modem.
De afgekoppelde draden NIET opnieuw erbij aansluiten. Dit geeft (vrijwel) zeker storing.
Dit zijn waarschijnlijk de aders richting de telefoonaansluiting binnen. Mooiste is deze verwijderen en een nieuwe kabel leggen van modem naar telefoon.
Badge
Ik heb nu deze gevonden in mijn meterkast. Kan ik hier wat mee?
Badge
Ik ben op dit moment niet in de buurt maar het is een zwart rond ding waar PTT op staat (kan het ook niet vinden via google vreemd genoeg). Beneden in het portiek, hieruit lopen heel veel draden (voor iedere woning 1 vermoed ik). Er komt dus wel een telefoon verbinding binnen maar waar die dan weer uitkomt in mijn huis is een raadsel...
Reputatie 8
Badge +11
Zie je kans om een foto te plaatsen van dat zwarte kastje? Zo mogelijk open, zodat het binnenwerk zichtbaar is.
Ik gok dat er dan best iemand wat intelligents kan roepen hier.

Reageer