beantwoord

Geen hoofdaandluiting gevonden

• 5 januari 2019
  • 18 reacties
  • 315 keer bekeken

ik woon in een huurhuis en heb sinds gisteren het Telfort installatiepakket ontvangen. Ik kan nergens een hoofdaansluiting vinden, heb goed gezocht. De verhuurder weet het ook niet, zij hadden WiFi via Ziggo en kabelaansluiting.
Hoe kan ik mijn pakket nu installeren?
Kan ik met de grijze kabel de draadjes doortrekken? En dan situatie B uit de handleiding volgen? Deze grijze kabel steekt uit bij de kabelaansluiting in de woonkamer.
Ik stuur wat foto's mee voor de verduidelijking.
Alvast bedankt voor de reactie!
mvg, Petra

icon

Beste antwoord door petravaessen 14 januari 2019, 12:35

Hoi Alexandra,
morgenochtend komt een monteur langs! Lijkt mij het beste, aangezien ik niet meer kabeltjes durf te strippen met de resterende 3 cm.
Bedankt voor je bericht!
Mvgr. Petra
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +19
De grijze kabel lijkt inderdaad de telefoonkabel te zijn, te zien aan de 4 adertjes in rood, blauw, oranje en wit.
Ik weet niet wat 'situatie B' uit de handleiding betekent maar ik vermoed het aansluiten van het rode en blauwe kabeltje op het bijgeleverde aansluitdoosje, en daar vervolgens het DSL-kabeltje insteken en aansluiten op de modem.
Dat doorgeknipte kabeltje lijkt inderdaad de KPN lijn te zijn.
De vraag is nu komt dat ergens anders vandaan. Onderstaand is wat je zoekt. Grote kans gezien de plek in de woonkamer dat de oorspronkelijke aansluit doos gewoon weggehaald is.

Reputatie 8
Badge +9
Hi Petra, leuk dat je een abonnement bij ons hebt aangevraagd, en welkom op het forum! 🙂 Ik kan me voorstellen dat het even zoeken is, gezien de foto's die je mee stuurt. Goed dat je een topic hebt aangemaakt.

Enterprise en Galdor hebben je al van tips voorzien zie ik, dat is fijn! Ik zie ook dat je je gegevens al in je profiel had gezet, top. Daarmee zie ik dat komende dinsdag, op 8 januari, je nieuwe abonnement klaar is voor gebruik. Laat je ons weten of het lukt met aansluiten met deze tips? Zo niet, of als je vragen hebt, laat het dan ook weten, dan helpen we je graag verder.

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Gedaan wat jullie zeiden over rood kabeltje aansluiten op rode contactpunt, idem voor blauw. Grijze stekkers uit doos op modem aangesloten, Stekker modem in het stopcontact.
Alles lijkt het te doen, internetlampje zag ik kort branden,

maar bij verbinding maken met WiFi, krijg ik de melding dat de breedband verbinding niet werkt. Zie foto's. Wat kan ik nu het beste doen/proberen?

Het kan zijn dat de verbinding nog niet actief is wellicht een keer de reset toets indrukken.
Anders kan het nog zijn dat een draadje niet goed contact maakt.
Waar door de modem geen verbindinding kan maken.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @petravaessen ,
het lampje bij services is nog oranje/rood, dat behoort ook groen te zijn.
Reset je modem eens door met een puntig voorwerp het resetknopje minimaal 5 seconden ingedrukt te houden tot het powerlampje rood brandt, loslaten en opnieuw op laten starten.
Om je modem in te stellen kun je dat het beste bekabeld met een pc/laptop doen.
Succes.
Hallo @Galdor en @JanD , ik heb geprobeerd om de modem te resetten, zonder resultaat.
Zojuist zag ik dat het rode kabeltje gekwetst is, vlakbij de dikkere grijze kabel.

Waarschijnlijk is dat de oorzaak van geen verbinding. Ik heb nog ongeveer 3-4 cm grijze kabel uit de vloer steken, maar ik durf er niet meer aan te zitten. Kabel komt niet omhoog bij trekken. Nergens in huis, ook niet in de kruipruimte of meterkast, kan ik nagaan waar die kabel naar toe gaat of vandaan komt. Dan zou ik de vloer moeten openbreken, maar het gaat hier om een huurhuis. Weet het even niet meer.
Wat raden jullie mij aan?
Reputatie 8
Badge +17
Meestal wordt de verbinding over de rode en blauwe draden aangeleverd, je zou deze draden eens kunnen aansluiten op je modem via het aansluitkastje wat denk ik ook in je installatie pakket zit, als de rode en blauwe geen verbinding maakt probeer dan de witte en oranje kabeltjes eens
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @petravaessen ,
ik zou in je geval gebruik maken van de gratis installatie-monteur.
Via Telfort? Wat een gouden tip! Wist niet dat die service er is! Bedankt @JanD !
Meestal wordt de verbinding over de rode en blauwe draden aangeleverd, je zou deze draden eens kunnen aansluiten op je modem via het aansluitkastje wat denk ik ook in je installatie pakket zit, als de rode en blauwe geen verbinding maakt probeer dan de witte en oranje kabeltjes eens

Bedankt @jimny voor je reactie. Bijgeleverd aansluitkastje bevat alleen rood en blauw kabeltje. Waaraan mag ik die witte en die oranje kabeltjes aansluiten?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @petravaessen , graag gedaan, kijk hieronder voor de details:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/monteur-bestellen.htm
Wat Jimny vermoedelijk bedoelt is in plaats van rood en blauw zoals op je eerdere foto oranje en wit gebruiken, maar daar moet dan wel het signaal op worden doorgegeven.

Reputatie 8
Badge +9
Hi Petra, fijn dat Galdor, jimny en JanD met je mee gedacht hebben 🙂 ik zie dat afgelopen vrijdag het signaal klaar voor gebruik gemaakt is. Is het nog gelukt met het aansluiten van de kabeltjes? Anders zorg ik dat er een monteur langs komt, om de installatie voor je in orde te maken. Laat je weten hoe het ervoor staat, en ook als je vragen hebt?
Hoi Alexandra,
morgenochtend komt een monteur langs! Lijkt mij het beste, aangezien ik niet meer kabeltjes durf te strippen met de resterende 3 cm.
Bedankt voor je bericht!
Mvgr. Petra
Reputatie 8
Badge +9
Dat kan ik me voorstellen, en lijkt me heel verstandig 🙂 Ik hoop dat alles vandaag gelukt is tijdens het bezoek van de monteur! Laat je ons weten hoe het afgelopen is?
Hoi Alexandra, het is heel goed gegaan, de monteur heeft heel goed geholpen en zelfs nog wat extra tips gegeven. Uiteindelijk bleken zowel het rode, witte en oranje adertje gekwetst en daarnaast bleek het signaal in zo’n meterkast verderop in de wijk geen goede verbinding te maken. Was door KPN niet goed aangelegd. Maar alles werkt nu! Ik ben dik tevreden!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Petra. Wat fijn dat het zo goed gegaan is, dat je blij bent en alles opgelost is 🙂 Een betere oplossing had ik niet kunnen bedenken, super! Dankjewel ook voor de terugkoppeling. Je weet ons te vinden hier op het forum, als we iets voor je kunnen doen.

Reageer