vraag

Geen/haperende internet en tv via LAN kabel, WiFi werkt wel

• 8 september 2020
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

sinds enige tijd hebben wij een nieuw modem (experiabox V10A). De WiFi verbinding is een heel stuk verbeterd, maar gek genoeg werkt bekabeld internet en tv slecht. De volgende problemen doen zich regelmatig (meerdere malen per dag) voor:

• TV ontvanger geeft bij aanzetten direct foutcode 842 of 303 (na het uit- en inpluggen van de LAN kabel en het herstarten Vd ontvanger doet hij t weer)
  • de 3e LAN poort op het modem lijkt geen signaal door te geven. Heel soms doet deze het wel, maar valt dan na maximaal 15 minuten weer uit.
  • de tv ontvanger valt spontaan uit nadat we een tijdje tv kijken, foutcode 303
  • na het tv kijken (en uitzetten met afstandsbediening) blijft rode knop bovenop ontvanger branden. Aanzetten met afstandsbediening lukt niet meer. Enige manier om deze aan te krijgen is met de knop aan de achterkant. (Afstandsbediening/ontvanger reageren sowieso slecht, heel traag of helemaal niet)

is er iemand die een idee heeft voor een oplossing? De tv ontvanger hebben we al ruim 7 jaar dus dat zou een reden kunnen zijn. Modem is dus gloednieuw…

dank, groeten, Petra 

7 reacties

Reputatie 8

Met tevens ook haperende afstandbediening van de TV-ontvanger,
(heb je daar wel verse batterijen in geprobeerd?)
en de info dat die al 7 jaar oud is, zou de TV-ontvanger best aan zijn eind kunnen zijn?
Welk model/type?   Indien een “Motorola”, wordt die sowieso wel omgeruild.

Blijft nog over geen internet via bekabelde aansluiting.
Gebruik eens een andere / nieuwe ethernetkabel.

Reputatie 1

Dank je! Nieuwe en andere LAN kabels inderdaad al geprobeerd, geen effect. Batterijen in afstandsbediening zijn ook al vervangen, zelfde probleem, maar het is inderdaad nog een “Motorola”. Die laten omruilen ga ik sowieso eens proberen. 
hopelijk heeft iemand nog een gouden tip voor de haperende LAN poorten, want resetten etc helpt dus maar even. 

Reputatie 8

Vul alvast in je forumprofiel in de afgeschermde velden, gegevens aan met:
postcode / huisnr, klantnummer en op wiens naam het internetcontract staat.
Zodat Telfort weet om wie het gaat en vervanging snel geregeld kan worden.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @PetravH, ik lees dat je een paar puntjes met dingetjes hebt die niet helemaal lekker werken. Goed dat je het aankaart. 

Fijn dat Babylonia je al op weg geholpen heeft, en dat je je gegevens al in je profiel hebt gezet, ik heb ze erbij gepakt. Ik stel voor dat we beginnen met het vervangen van de tv-ontvanger, ik heb een nieuwe voor je aangevraagd! Deze heb je zo snel mogelijk in huis, binnen enkele dagen.

Laat je weten of alles is gelukt met aansluiten, en hoe het daarna gaat met tv kijken, gebruik van de afstandsbediening en de verbinding in het algemeen? Dan kijken we vanaf daar verder.

Reputatie 1

Heel erg bedankt Alexandra! Ik laat je weten hoe de situatie is als de nieuwe ontvanger is geïnstalleerd. 

Reputatie 1

Beste @Alexandra - Telfort, ontzettend bedankt voor de nieuwe tv-ontvanger. Dit heeft heel veel problemen opgelost! Het enige wat nu nog problemen geeft is LAN poort 2 van het modem. Deze geeft geen signaal door. Poort 1 en 3 werken wel goed.

modem is al meerdere malen herstart en/of reset maar dit probleem blijft bestaan. Het modem hebben we pas net nieuw, dus het verbaast ons dat dit probleem bestaat.

is er nog iets wat wij kunnen proberen hiermee?

Groet, petra

Reputatie 8
Badge +11

@PetravH Hoi Petra, ik ben blij dat te horen, graag gedaan!

Als je dit modem net hebt is het inderdaad wel gek dat netwerkpoort 2 niets doet. Gaan de lampjes van die poort wel aan, als je er een apparaat op aansluit? Heb je de Experia Box ook een volledige reset volgens deze stappen gegeven? Dit vraag ik even voor de zekerheid, omdat je op verschillende manieren een reset kan doen. Hoor het graag van je.

Reageer