vraag

Geen glasvezel aansluiting, abonnement moet doorbetaald worden

• 25 maart 2020
  • 7 reacties
  • 179 keer bekeken

Wij hebben een nieuwe woning laten bouwen, de oplevering daarvan was 2 maart jl. De aannemer heeft keurig glasvezel aangevraagd, waarvan we een bevestiging hebben gehad op 10 oktober 2019 (dus ruim op tijd). Echter op dit moment hebben wij nog steeds geen glasvezelaansluiting. Er ligt een kabel met glas erin binnen, echter zit daar geen aansluiting op. Al twee keer is een monteur van telfort bij ons geweest om de boel aan te sluiten en te constateren dat de kabel niet afgemonteerd is en dit dus nog niet kan. De opleverdatum van onze glasvezelverbinding blijft zo maar opschuiven, staat nu op 6 april, maar KPN Netwerk heeft vooralsnog geen datum wanneer zij de glasvezelverbinding aan komen sluiten.

Ondertussen betalen wij gewoon ons tv en internet abonnement via Telfort door, zonder daar gebruik van te kunnen maken, behalve een noodpakketje met 50 Gb (net voldoende of misschien net niet voldoende voor mijn man om thuis te werken) en digitenne (dat niet blijkt te werken). 

Wie kan er zorgen dat we wel een glasvezelverbinding krijgen zo snel mogelijk? Ik ben ten einde raad, na diverse telefoontjes  met KPN Netwerk, KPN en Telfort.  

7 reacties

Ik heb opnieuw gebeld met KPN Netwerk, nog steeds geen informatie, behalve dat de informatie die zij hebben nog steeds na minstens 5-6 telefoontjes nog steeds niet lijkt te kloppen  Geprobeerd om via Volkers Wessel informatie te krijgen, dat loopt ook dood. 

We hebben een mail terug gestuurd, hopelijk kunnen jullie iets voor ons betekenen, want het is erg lastig zonder fatsoenlijk internet (en ons abonnement loopt wel gewoon door).

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben er bang voor als ik zo de notitie van mijn collega van de afdeling levering leest. Dit heeft hij vanmiddag ook met je besproken. Het is helaas echt wachten tot KPN Netwerk met een datum komt. :(

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Anke88, welkom hier. 

Heb je een mooi nieuw huis, kun je daar nog niet volledig van genieten en zeker niet in deze bijzondere tijd waarbij je veel thuis bent. De glasvezelaansluiting is nog niet volledig door KPN netwerkNL opgeleverd begrijp ik. Alleen de vraag is nu wanneer dit gaat gebeuren. Ik wil dit graag eens uitzoeken. Ik kan echter op de postcode + huisnummer uit jouw Forumprofiel geen aansluiting vinden. Vermoedelijk is dit jouw nieuwe adres en staat het abonnement nog op het oude adres omdat de verhuizing nog niet opgeleverd is, of je hebt een typefoutje gemaakt. Je mag ook het klantnummer invullen. Nu is het wel zo dat in tijd van Corona alles wat anders gaat, maar hopelijk kan ik duidelijkheid vinden.

En als je Digitenne een uur aan laat staan? Nog steeds niks? Zo niet, dan ontvang ik graag het CAS-ID. Dan lijkt deze dus niet geactiveerd, excuses daarvoor. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is balen, geen mogelijkheid om de antenne buiten te zetten? En dan zo hoog mogelijk? Misschien dat je het dan nog iets kan verbeteren. 

En KPN Netwerk wacht dus nog op een datum van de onderaannemer die de glasvezel in huis moet aansluiten. Ik verwacht wel dat dit met Corona te maken heeft. Er komen niet veel monteurs meer bij de klanten thuis om verspreiding van het virus tegen te gaan. Zou je vandaag nog eens met KPN Netwerk willen schakelen? Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Hopelijk kan ik dan aan de hand daarvan nog iets betekenen. 

En de 24e heb je een mail van mijn collega gehad. Mogelijk dat deze in de ongewenste mail is terecht gekomen. Zou je daar op willen reageren?

Ik heb mijn oude postcode en huisnummer ook in mijn profiel gezet, klantnr kan ik zo even niet vinden.

We hebben inmiddels een nieuw digitenne kastje ontvangen, die gaan we vanavond uitproberen. 

Reputatie 8
Badge +11

Heb je de Digitenne aan de praat gekregen? 

En verder zie ik dat drie dagen geleden contact met je opgenomen is door de afdeling levering. Zij gaven aan dat je contact moest zoeken met KPN NetwerkNL om een afspraak in te plannen. Dat heb je ook gedaan begrijp ik. Alleen zij kunnen nu geen datum geven vanwege corona? Is er niets mogelijk? Zou je dit verhaal ook willen reageren op de mail die je gestuurd is? Mogelijk dat mijn collega van levering dan nog met KPN Netwerk kan schakelen. 

Digitenne werkt, maar we hebben maar 5 zenders omdat de ontvangst te slecht is in ons huis (al van alles geprobeerd met de antenne). Maar dat is voor nu acceptabel. 

Ik heb inderdaad meermaals contact gehad met kpn netwerk, zij wachten op een datum van de uitvoerder, al meer dan een week. Of dit met corona te maken heeft of niet is mij niet bekend. Wat ik wel weet is dat dit alles eigenlijk al begin van de maand geregeld had moeten zijn, en dat ik geen manier kan vinden dat iemand dat gaat inzien en er spoed achter zet. 

Op welke mail moet ik reageren? Dat is mij niet helemaal duidelijk. 

Reageer