beantwoord

Geen gewijzigde snelheid na upgrade

• 12 februari 2020
  • 15 reacties
  • 158 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag allen,

Afgelopen winter heeft het KPN Netwerk bij mij in de wijk (Postcode ***) een upgrade gehad.

Eindelijk dacht ik te gaan profiteren van de snelheid welke ik al een tijd lang niet kon krijgen op dit adres.

Volgens MijnTelfort moet ik nu een 40/4 verbinding hebben, welke nu eindelijk matcht bij mijn abonnement.

Nu wil het geval dat mijn modem nog steeds geen 40mbit wil gaan leveren.

Daarnaast ook nog een plaatje met de noise rates etc:

Volgens de website van KPN moet het mogelijk zijn om op mijn adres zelfs 200/64 te krijgen.. 

Mijn modem is met 1m meegeleverde kabel aangesloten op het isra punt waarvan ik draadjes al opnieuw heb gestript, en de schroefjes al goed strak van aan heb gedraaid.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik aan mijn gewenste snelheid kan komen van 40/4?

Admin: adres verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 13 februari 2020, 04:44

@NKoenen zit nu nog aangesloten op de telefooncentrale waardoor de snelheid niet hoger kan. Na een abonnementswijziging zal het signaal overgezet gaan worden naar de straatkast waardoor de snelheid beslist omhoog zal gaan.

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @NKoenen , kijk eens in MijnTelfort, rubriek thuis, subrubriek abonnement susubrubriek extra's.

Kun je daar een hogere snelheid aanvinken, bijvoorbeeld 50 of 100Mbit/s?

Reputatie 1

Hallo JanD,

Ik kan de optie DSL internet (50/5) aanvinken ja.

Echter staat er ook maximaal haalbaar 40Mb/s?

Wat zegt dit over de haalbare snelheid?

Dat is vreemd, het DSL abonnement zal je moeten kiezen voor het maximaal leverbare tot 50/5

Het andere is het huidige tot 40/4 abonnement.

Ik ben nu wel benieuwd wat deze site bij DSL en bij bonded aangeeft.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

DSL is niet mijn kennis gebied toch moet je op een ander profile komen 17B(?) voor een hogere snelheid zonder de keuze voor een ander abonnement. Wat hoe dan ook meespeelt is dat jouw lijn fysiek niet meer dan 40 aan kan zonder veranderingen in de kast, daar voor zal je DSL moeten bestellen.

Reputatie 1

Hallo Gabor,

Fourstack zegt het volgende:

Lijkt best te kloppen met de info van KPN.

DSL is ook niet echt mijn kennis gebied, de profiles zelf zeggen me niet zo veel, behalve dat ik weet dat er met “training” gekeken wordt of de snelheid om hoog kan..

Wellicht dat iemand iets zinnigs kan zeggen over de Noise Margin en Attenuation ten aan zien van de te behalen snelheid?

Hier kunnen we iets mee, Telfort kan jou zodra je voor DSL kiest tot 100Mb leveren.

Aan jou de keus, de huidige vermoedelijk lagere prijs houden of veranderen naar DSL.

Aanvulling voor 200 Mb zal je van KPN Hussel moeten afnemen, dat zou je beter kunnen doen na de migratie.

Reputatie 1

Kan iemand me dan vertellen wat fysiek het verschil in aansluiting is tussen de 40mbit vs 50mbit?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @NKoenen Ik denk dat een moderator hier even in moet duiken, beschikbare snelheid bij Telfort  tot 107Mbit/s, abo-snelheid tot 40Mbit/s, werkelijke snelheid 12Mbit/s.

Mijns inziens zit er ergens iets niet goed tussen de centrale (wijkkast) en het IS/RA-punt.

Heb je de DSL-kabel tussen IS/RA-punt en modem al eens vervangen?

Het antwoordt staat deels in de start post

Afgelopen winter heeft het KPN Netwerk bij mij in de wijk (Postcode ***) een upgrade gehad.

Voor die upgrade zal er geen 50 of 100Mb mogelijk zijn geweest. Als je nog op een adsl lijn bent aangesloten was er nooit meer  leverbaar dan wat je nu ziet en haalt. De 40 is foutief gezien dit niet binnen lijkt te komen mogelijk de weergave van een verouderd systeem.

Ik vermoed dslam reset of hoe dat ook precies heet. Wat JanD al schrijft dat is aan webcare om uit te vogelen.

Reputatie 8
Badge +18

IK kan me vergissen , er staat mij iets bij dat je mode  profil op 8A moet staan

Reputatie 1

Thnx voor de antwoorden..

DSL kabel tussen ISRA punt en modem heb ik 1,5 jaar geleden al eens vervangen door meegeleverde cat5e die bij mijn exepriabox v8 zat.

Ook geprobeerd deze door een CAT6 foiled te vervangen, leverde geen verbetering.

Het ISRA punt heb ik ook open gehad.
Is vergelijkbaar met:

Boven dit doosje zit dan het RJ11 boxje.
Op de klemmen zit alleen de verbinding naar het RJ11 doosje aangesloten, verder geen vertakkingen.

Maar als ik de antwoorden een beetje begrijp betekent de ‘geleverde snelheid’ niet echt de geleverde snelheid, maar wat ik op de nieuwe DSL lijn zou kunnen behalen met mn huidige abonnement?

En over die profiles gesproken.. Wie moet dat voor me regelen?

Reputatie 8
Badge +18

Zoals al eerder geopperd de moderators hier kunnen precies zien hoe en wat

@NKoenen over de snelheden als we van je screenshot van KPN uit gaan, kan je kiezen uit drie snelheden tot 50, tot 100 en tot 200. Dat zijn de standaard snelheden, op jouw adres zijn die snelheden haalbaar en leverbaar.  Voer ik mijn adres in op de Fourstack site zien we dit via DSL kan max 16Mb worden geleverd zou ik om welke reden dan ook voor 100 of 200Mb kiezen blijft er max 16 leverbaar.  Op de bestel site moet bij mij de maximaal haalbare snelheid 16Mb worden getoond. Vanwege het beschikbaar zijn van glasvezel komt die snelheid niet in beeld omdat er meer leverbaar is.

In het Mijn Telfort scherm van je andere reactie zal het fout gaan door het weergeven van de gegevens van voor de upgrade van de kast gecombineerd met de niet meer geleverde abonnements vormen 40/4  en 80/8.

Mogelijk is het nu iets duidelijker. 

Dit is verder niet belangrijk eerst moet helder worden waarom jou v8 niet eens de 40Mb binnen krijgt laat staan de 50Mb

Reputatie 8
Badge +16

@NKoenen zit nu nog aangesloten op de telefooncentrale waardoor de snelheid niet hoger kan. Na een abonnementswijziging zal het signaal overgezet gaan worden naar de straatkast waardoor de snelheid beslist omhoog zal gaan.

Reputatie 1

Bedankt voor alle informatie heren.

De reden dat er geen 40Mbit binnen komt ligt dus aan het feit dat ik op de telefooncentrale zit ipv de wijkkast.

Ik ga eens bedenken wat ik hier mee wil gaan doen..

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @NKoenen, ik heb jouw aansluiting ook meteen even nagekeken. Zo te zien is er inderdaad een upgrade geweest aan jouw netwerk, er was maximaal VDSL2 mogelijk toen het abonnement werd aangevraagd, VVDSL2 is nu ook mogelijk geworden. Het verschil tussen de mogelijkheden is aanzienlijk, wat Fourstack aangeeft is de snelheid van VVDSL2, wat jouw modem nu ontvangt is de snelheid van VDSL2 

Bij een upgrade aan het netwerk worden abonnementen na een tijdje vanzelf overgezet, wanneer dat precies gebeurt is niet te zeggen. Soms gebeurt het binnen een paar weken, maar het kan ook een aantal maanden duren voordat dat is aangepast. Als je in de MijnTelfort een hogere snelheid kunt kiezen, zal je daarbij worden overgezet naar VVDSL2 zodat je de hogere snelheden kunt ontvangen, zoals Tuut-Tuut ook al noemde :slight_smile:

Reageer