beantwoord

Geen geldige IP-configuratie vaste verbinding PC windows 10

• 15 juli 2020
  • 9 reacties
  • 171 keer bekeken

Diverse topics gevonden met overlap met mijn probleem maar zelf nog niet tot een oplossing gekomen. De klantenservicemedewerker aan de lijn zegt hiervoor niet getraind te zijn en verwijst me door naar het forum.

1,5 jaar lang een prima vaste internetverbinding gehad via netwerkkabel tussen high-end PC en netwerkadapter in het stopcontact, tot 1,5u geleden. Opeens is de verbinding weg, foutmelding: Geen geldige IP-configuratie. We hebben sinds deze week een nieuwe laptop waarop vanmiddag verbinding werd gelegd via het internet, dus ik vermoed dat het apparaat-IP dat de modem heeft aangemaakt conflicteert. PC maakt verbinding via kleine USB-wifi-adapter, maar is niet best op zolder

• modem uit- en aanzetten bood geen oplossing
  • modem-reset ook niet
  • windows 10-reset uitgevoerd naar de status van gisteren, maar dat loste het probleem niet op
  • netwerkkaart al uitgeschakeld en gedeinstalleerd en na opstarten opnieuw de stuurprogramma's geinstalleerd, geen effect
  • toen 2 andere laptops in het huis met kabel aangesloten op het netwerkadaptertje van Telfort (3 verschillende netwerkkabels geprobeerd) en die gaven prompt exact dezelfde foutmelding dus daarom denk ik dat ofwel de netwerkadapter defect is of de toegewezen apparaat-IP conflicteert. Door middel hiervan in ieder geval uitgesloten dat de netwerkkaart in de PC of de PC zelf het probleem is
  • ipconfig /release geeft de foutmelding ‘Er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk’
  • netsh winsock reset
    netsh int ip reset
    netcfg -d
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    ipconfig /flushdns
    ipconfig /registerdns
    boden ook geen soelaas
  • wil nu de IPv6-instellingen handmatig invoeren, maar weet niet welke gegevens van de modem ik moet gebruiken als ik op 192.168.2.254 zit

Ik hoop dat Telfort me dit keer wel uit de brand kan helpen!

icon

Beste antwoord door RS2000 25 juli 2020, 18:06

Dat middelste lampje hoort ook groen te zijn op de adapters van de verbindingsset.

Als dat uit is betekend dat de adapters niet meer gekoppeld zijn.

Je kan hier vinden hoe je ze weer kan koppelen:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ancalagon , Telfort gebruikt geen IPv6, alléén IPv4

Wat bedoel je met netwerk adaptertje?

Mogelijk gaat het om een dvs set waarvan er via Telfort 3 modellen kunnen zijn geleverd de 1200,,650 en 200 plus.

Als de wifi dongle in de pc geen verbinding maakt met je modem/router krijgt deze geen IP adres. Ik kan dat dan ook niet in verband brengen met een vaste verbinding middels een ethernetkabel.

Ik mis de in mijn ogen cruciale info welk model modem/-router welke leds branden er op je modem? Wat is exact dat netwerk adaptertje merk en model, leg iets beter uit hoe het interne netwerk in elkaar zit, maak je nu wel of niet via een utp kabel direct verbinding met de experiabox of zyxel.

Ipv6 heeft Telfort inderdaad nog niet het meeste apparatuur op de markt is dualstack en kan met ipv4 en ipv6 overweg je moet juist eerder ipv6 in sommige printers bijvoorbeeld uitzetten.

Met een kabel direct in je modem/router gaat het dan wel goed met 1 van de laptops?

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Ancalagon. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp heb je een PC met een kabel aangesloten op een netwerkadapter en verliest deze PC de verbinding sinds je een nieuwe laptop hebt toegevoegd in je netwerk. Als je andere apparaten bekabeld aansluit op dezelfde netwerkadapter treedt hetzelfde probleem op. Als je de nieuwe laptop afmeldt van je netwerk, dus internet uitschakelt, werkt alles dan wel weer zoals voorheen? Verder stelt @Galdor68 een aantal zeer relevante vragen. Zou je die ook kunnen beantwoorden? 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Ancalagon. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, laat het dan gerust weten. 

Nee, ook als de laptop uitstaat dan wel uitgeplugd is, kan geen enkel apparaat meer verbinding maken via deze adapter. 

Reputatie 3
Badge

Dat middelste lampje hoort ook groen te zijn op de adapters van de verbindingsset.

Als dat uit is betekend dat de adapters niet meer gekoppeld zijn.

Je kan hier vinden hoe je ze weer kan koppelen:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Ancalagon. Bedankt voor je reactie. Krijg je nog steeds de melding ‘Geen geldige IP-configuratie' als de nieuwe laptop uit staat? En heb je rechtstreeks via de Experia Box wel gewoon verbinding (zowel bekabeld als via WiFi)? In dat geval vermoed ik inderdaad ook dat het aan de adapter ligt. Heb je al geprobeerd om de adapters opnieuw te koppelen? Ik ben benieuwd of dat verbetering geeft. 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Ancalagon. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Is het gelukt om de adapters opnieuw te koppelen?

Reageer