beantwoord

Geen DSL verbinding meer

• 4 april 2013
  • 24 reacties
  • 5328 keer bekeken

Hallo,

We hebben thuis al ruim een week geen internet meer. Op het modem branden alleen de lampjes Power en Wifi nog. We hebben al verschillende mogelijke oplossingen geprobeerd, zoals het resetten van het modem en het vervangen van de telefoonkabel naar het IS/RA aansluitpunt. Echter zonder succes. 

Het probleem lijkt duidelijk in de DSL connectie te liggen, omdat dit lampje niet meer brandt en we bij het opstarten van de browser de melding krijgen dat er geen DSL verbinding is. 

Zou er een probleem kunnen zijn met het modem of zijn er nog andere mogelijke oplossingen die we kunnen proberen? We hebben pas een paar maanden internet van Telfort, dus ik zou wel verbaasd zijn als het modem zo snel al kapot zou zijn. 

Graag een reactie, bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 8 april 2013, 11:53

Mag ik het contract met Telfort trouwens binnen het eerste jaar verbreken als ik dat doe op basis van nalatigheid van Telfort? Denk dat twee weken zonder internet, zonder dat ze actie ondernemen, toch echt wel nalatig te noemen is...

En maar hopen dat we van de Belastingdienst geen boete krijgen omdat we nog steeds de belastingsaangifte niet hebben kunnen doen.

Je hebt 3 maanden de tijd gehad om aangifte te doen...maar je krijgt gewoon een vriendelijke herrinnering of je niet wat vergeten bent.

Wellicht dat vandaag Hugo of Henk wel reageren op je problemen. Tussentijds opzeggen zonder gelegenheid te geven tot herstel binnen redelijke termijn zou je wel eens een hoop geld kunnen gaan kosten
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
We hebben thuis al ruim een week geen internet meer.

Advies is om in dit soort gevallen de helpdesk te bellen... zeker als je zelf al de kabel hebt vervangen en het modem hebt gereset.
Ik had gehoopt op deze wijze een goede reactie te krijgen, want de helpdesk bellen heb ik weinig zin in. Dat kost me 35 + 10 cent per minuut, en aangezien je al gauw 10-20 minuten aan de lijn bent met zo'n klantenservice doordat je vaak een lange wachttijd hebt, kost dat gesprek me al gauw 5 - 10 euro. Terwijl ik in plaats van geld betalen eigenlijk vind dat Telfort me een kwart van het maandbedrag schuldig is voor die week dat ik al geen internet heb. 

Hopelijk gaat het niet te lang duren, de belastingaangifte voor 1 april is hierdoor ook nog steeds niet gelukt...
Reputatie 8
Badge +18
Of het is wachten totdat Henk van Telfort je probleem even oppakt
Dat zou ik erg op prijs stellen ja 😉
Badge
Beste Henk,
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn internetmodem als Vera.
het DSL-lampje doet t bij mij al bijna een week niet.
Heb een reset van 30seconden gedaan! Kortere DSL-kabel zit er nu in. DSL lampje brandt nog steeds niet en geen internet!

Graag zsm een oplossing hiervoor. Heb de telfort helpdesk gebeld en die konden t probleem ook niet oplossen.
Kan ik een nieuwe modem krijgen?

wahabib
Reputatie 8
Badge +18
@wahabib gelieve een eigen topic aan te maken dat maakt het forum overzichtelijker
Update:
Gisteren toch maar de klantenservice gebeld, maar die wisten het ook niet... alleen dat ik het modem moest resetten en een andere kabel moest proberen, maar dat had ik dus al gedaan. En over de kosten had ik trouwens nog gelijk ook, 7 euro kwijt voor dat nutteloze telefoontje. Dinsdag belt "een collega" me terug die het misschien wel weet, maar ik hoop eerlijk gezegd dat Henk sneller is, want het duurt me nou wel erg lang. Dan besef je ineens hoe afhankelijk je bent van internet...

Vanmorgen zag ik trouwens dat het DSL lampje af en toe aan het knipperen was, dus blijkbaar probeert het modem wel verbinding te krijgen, maar lukt dat gewoon niet. Na een paar seconden knipperen (en ik hoopvol kijken of ie daarna zou blijven branden) gaat ie helaas gewoon weer uit.
Mag ik het contract met Telfort trouwens binnen het eerste jaar verbreken als ik dat doe op basis van nalatigheid van Telfort? Denk dat twee weken zonder internet, zonder dat ze actie ondernemen, toch echt wel nalatig te noemen is...

En maar hopen dat we van de Belastingdienst geen boete krijgen omdat we nog steeds de belastingsaangifte niet hebben kunnen doen. 
Reputatie 8
Badge +16

Je hebt 3 maanden de tijd gehad om aangifte te doen...maar je krijgt gewoon een vriendelijke herrinnering of je niet wat vergeten bent.
Wellicht dat vandaag Hugo of Henk wel reageren op je problemen. Tussentijds opzeggen zonder gelegenheid te geven tot herstel binnen redelijke termijn zou je wel eens een hoop geld kunnen gaan kosten
Badge
Als je de belastingaangifte niet kan doen, waarom kan je dan wel op het forum posten? Niet mogelijk even het bestand bij iemand anders te uploaden?

Overigens, als je de belastingtelefoon belt krijg je zo uitstel tot augustus namelijk.

Daarbij, je hebt Telfort vrijdagavond pas gebeld. Grote kans dus dat het vandaag pas opgepakt kan worden door de 2e lijns helpdesk. Misschien nog iets eerder als dit topic bij Henk opvalt 🙂

Die redelijke termijn is in mijn ogen nu wel voorbij, maar ik zal eerst wel even afwachten of iemand van Telfort vandaag wel reageert...
Badge
Nee, want je hebt Telfort vrijdag pas gebeld om ze op de hoogte te stellen. Gangbaar is 14-31 dagen. Eventuele compensatie vanuit Telfort gaat dus waarschijnlijk pas in vanaf die datum 🙂
Als je de belastingaangifte niet kan doen, waarom kan je dan wel op het forum posten? Niet mogelijk even het bestand bij iemand anders te uploaden?

Overigens, als je de belastingtelefoon belt krijg je zo uitstel tot augustus namelijk.

Daarbij, je hebt Telfort vrijdagavond pas gebeld. Grote kans dus dat het vandaag pas opgepakt kan worden door de 2e lijns helpdesk. Misschien nog iets eerder als dit topic bij Henk opvalt :)

Ik zit momenteel op de universiteit, waar ik gelukkig wel internet heb. M'n vriend regelt die belastingsaangifte, en die heeft alleen internet op z'n werk, en door het drukke werk geen tijd om dat soort dingen onder werktijd te doen. Maar de belastingtelefoon bellen is dan inderdaad wel een goed idee, dat nummer is toch gratis dacht ik. 

We hebben Telfort donderdag al gebeld, en ze zouden waarschijnlijk morgen terugbellen. Erg laat naar mijn idee, maar dat moet dan maar. Ben allang blij áls ze inderdaad terugbellen, want ik ben op dit forum al genoeg reacties tegengekomen van mensen die boos zijn omdat Telfort niet teruggebeld heeft. Vandaar dat ik hoop dat iemand van Telfort het hier wil oppakken, dan weet ik in ieder geval zeker dat er iemand actie onderneemt. 
Badge
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met dat jouw verbinding feitelijk via KPN loopt tot aan de centrale en vanaf daar pas via Telfort verder gaat. Omdat je DSL lampje niet brandt zal het probleem waarschijnlijk bij KPN zitten en ik denk dat die afdeling in het weekend niet werkt 🙂
Nee, want je hebt Telfort vrijdag pas gebeld om ze op de hoogte te stellen. Gangbaar is 14-31 dagen. Eventuele compensatie vanuit Telfort gaat dus waarschijnlijk pas in vanaf die datum :)

Dus als ze na 30 dagen besluiten om actie te ondernemen in de vorm van het opsturen van een nieuw modem ofzo, dan duurt het daarna nog bijvoorbeeld 5 dagen voordat ik dat ding in huis heb, en dan is het nog maar hopen dat dat inderdaad de oplossing blijkt te zijn... En omdat ik pas na anderhalve week naar Telfort heb gebeld (overigens al wel veel eerder gemaild, maar toen kreeg ik een nutteloos antwoord dat ik de modem moest resetten, de kabel moest vervangen, en als dat niet werkt de klantenservice moest bellen, die me precies hetzelfde vertelden...), is het dus mogelijk dat ze me anderhalve maand zonder internet laten zitten? Seriously?!
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met dat jouw verbinding feitelijk via KPN loopt tot aan de centrale en vanaf daar pas via Telfort verder gaat. Omdat je DSL lampje niet brandt zal het probleem waarschijnlijk bij KPN zitten en ik denk dat die afdeling in het weekend niet werkt :)

Dat ze niet in het weekend werken snap ik best, maar aangezien ik donderdag heb gebeld en van plan zijn morgen pas te reageren, hadden ze dat toch ook al vrijdag of vandaag kunnen doen. Maargoed, ze zullen het wel druk hebben, want ik zie op 't forum hier dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Waarom staat dit topic al op beantwoord als het probleem niet is opgelost? Zo komt hier nooit een mod kijken natuurlijk. 
Reputatie 8
Badge +10
Waarom staat dit topic al op beantwoord als het probleem niet is opgelost? Zo komt hier nooit een mod kijken natuurlijk. 

Dat zal je zelf gedaan hebben, de topicstarter is de enige die een vraag als 'beantwoord' kan markeren.

Dat zal je zelf gedaan hebben, de topicstarter is de enige die een vraag als 'beantwoord' kan markeren.

En waar kan ik dat weer wijzigen? 
Reputatie 8
Badge +10

En waar kan ik dat weer wijzigen? 

Voor zover mij bekend kan je dat niet meer zelf wijzigen. misschien dat een forummoderator dat wel kan...
Afgezien daarvan lijkt het niet nodig, webcare leest dit bericht toch wel... 😉
Reputatie 8
Badge +18
Dat beantwoord heb je echt zelf gedaan zie ik doordat je tuut-tuuts antwoord daarvoor hebt gebruikt.
We zijn warempel teruggebeld door Telfort, donderdag komt de monteur langs. Hopelijk met resultaat 🙂
De monteur heeft inderdaad het probleem op kunnen lossen, iets wat veranderd was in het wijkcentrum maar blijkbaar niet in het systeem was gezet. Daardoor waren we overigens niet zijn enige klant in deze wijk. Maargoed, ik ben allang blij dat wij weer internet hebben 🙂

Reageer