beantwoord

Geen DSL sinds overschakeling nieuw abonnement

• 12 december 2012
  • 4 reacties
  • 1270 keer bekeken

Beste,

Een tweetal weken terug heb ik mijn internetabonnement overgezet van het oude basis-abonnement naar het nieuwe standaard-abonnement. Hierbij zou ik een nieuw modem (P-2812HNU(L)-Fx) ontvangen, en de oversluitdatum zou 11-12-2012 (gisteren op het moment van schrijven) zijn.

Het nieuwe modem ontving ik een aantal dagen voor de oversluitdatum, en heb deze direct bij ontvangst geinstalleerd. Dit verliep prima, en ik had dankzij het nieuwe modem zelf een betere draadloze verbinding dan voorheen. Nu hoefde enkel nog de overschakeling naar het nieuwe abonnement plaats te vinden. Vanaf gisteren heb ik echter geen DSL-verbinding meer; niet op mijn nieuwe modem, en ook niet op mijn oude modem.

Ik heb reeds de check-list zelf oplossen doorlopen, maar toen ik de stappen doorliep groeide het vermoeden dat het niet aan het modem of de bedrading ligt, maar aan het nieuwe abonnement. Mijn oude abonnement werkte immers prima met het nieuwe modem. Nadat ook de klantenservice mij telefonisch niet verder kon helpen ben ik een beetje ten einde raad. 

Met vriendelijke groet,
Yves
icon

Beste antwoord door Jelmer 14 december 2012, 16:30

@yves88

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost!

Jelmer
Bekijk reactie

4 reacties

Badge
@yves88

Vervelend dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik wil je graag verder helpen. Kun je me jouw postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in een privébericht kenbaar maken?

Jelmer
Badge
@yves88

Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met de verbinding. Ik heb een storingsonderzoek opgestart om het probleem te verhelpen. Ik wil je vragen om het modem aangesloten en aan te laten staan.

Jelmer
@yves88

Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met de verbinding. Ik heb een storingsonderzoek opgestart om het probleem te verhelpen. Ik wil je vragen om het modem aangesloten en aan te laten staan.

Jelmer

Beste Jelmer,

Het probleem is zojuist door een KPN-monteur verholpen. Blijkbaar heb ik een jaar lang internet ontvangen via een 'illigale' lijn 2 verbinding, welke eigenlijk vrij moet blijven. Door de overschakeling naar het nieuwe abonnement ben ik automatisch terug gezet naar lijn 1, waar ik oorspronkelijk mee verbonden had moeten zijn. Omdat ik hier niet op aansloten was kreeg ik logischerwijs geen DSL. 

In ieder geval erg bedankt voor jouw snelle en efficiente service!

Mvg,
Yves
Badge
@yves88

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost!

Jelmer

Reageer