beantwoord

Geen diensten sinds november

• 11 juni 2019
  • 16 reacties
  • 252 keer bekeken

Hoe lang gaat deze onzin nog duren?

Sinds november 2018 heb ik getracht een wifi-connectie te realiseren. Het was allemaal heel simpel > het was verre van simpel. De monteur van Guidion kwam langs, brak wat kastjes af in de meterkast, ging wat meten en verdween na een uur. Niet meer teruggezien. Servicedesk gebeld die mij aangaf zelf contact op te nemen met Guidion (????) > toch gedaan, na lang aan de lijn te hebben gehangen niks of niemand meer gezien. Toen naar de Telfort shop gegaan in Breda. De eerste keer was deze dicht omdat ze aan het verbouwen waren. Tweede keer begripvolle mensen die zeiden dat dit echt niet kon. De dag zouden ze opbellen met de oplossing. Weer niks gehoord. Sindsdien heb ik nog steeds geen wifi, geen tv-abonnement. Hier mag ik wel elke maand voor betalen. Ben het fucking beu dit amateuristisch gedoe en gelieg.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 13 juni 2019, 11:37

Dag @rik gorree. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Dat je al sinds november 2018 zonder werkende verbinding zit is op zijn zachtst gezegd frustrerend. Als ik je verhaal zo lees, is er na de levering van het signaal een monteur van Guidion geweest om de verbinding te herstellen. Dit is niet gelukt. Daarna ben je bij een Telfort winkel geweest, waarna je zou worden gebeld, maar dat is niet gebeurd. Het is zeer vervelend dat er toen geen actie is ondernomen. Wel verwondert het me dat je na 7 december niet meer aan de bel hebt getrokken. Mag ik vragen waarom dat is?

Ik zie dat @GJC, @Doornekamp33, @Enterprise en @Galdor68 je al een aantal prima vragen hebben gesteld om de situatie (bij je thuis) wat duidelijker te krijgen. Als ik je verbinding doormeet zie ik inderdaad dat deze offline is en er geen modem is aangemeld op het netwerk. Zijn je modem en tv-ontvanger wel aangesloten?

Uit de metingen komt naar voren dat er een probleem is met de straatkast. Omdat de Guidion monteur het probleem in november niet heeft kunnen oplossen, heb ik nu een melding gemaakt bij de Technische Dienst. Er wordt een grondiger onderzoek gestart en ik verwacht dat er naar aanleiding hiervan een KPN-monteur langskomt. Ik ga de voortgang van het onderzoek voor je in de gaten houden en laat het aan je weten zodra er een update is.
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Je verhaal is me niet duidelijk. Je hebt het over Guidion. Dan zou het, kort gezegd, gaan om de verbinding van buitenaf. Je hebt het ook over een wifi-connectie. Dat is een draadloze connectie met de apparatuur 'in huis'.
Ik denk te begrijpen dat de verbinding naar je huis niet goed is of misschien zelfs niet aanwezig. Dat je zelf contact moet opnemen met Guidion is niet vreemd. Deze mensen werken op afspraak dus is zelf een afspraak maken de beste weg. Telfort kan tenslotte niet in jouw agenda kijken.

Kun je omschrijven wat precies het probleem is? Dan kunnen we meedenken.
Zorg ook vast dat je klantnummer en/of postcode en huisnummer in je profiel staan. Dan weet Telfort meteen om welke aansluiting het gaat.
Even een simpel voorbeeld hoe het in de echte wereld werkt: Als ik een brood koop hoef ik ook niet de molenaar te bellen dat hij alvast wat meel voor de bakker gaat malen. Ik betaal de bakker, hij regelt de rest.
Guidion kan net zo goed in mijn agenda kijken als Telfort. En als Telfort dan kiest om hun technische monteurs niet zelf in dienst te nemen maar dit uit te besteden aan een, in mijn ogen zeer incapabele, externe partij, doe ik nog steeds zaken met Telfort en met niemand anders. Daarnaast komt het zeer houtje-touwtje over maar dat is een keuze van Telfort.

Ik heb in oktober een pakket gekocht in de winkel in Breda. Als het goed is kun je dat terugvinden want ik krijg wel de facturen 🙂 Verder heb ik vele malen de klantenservice gebeld, ben ik in de winkel geweest, heb ik Guidion gebeld, getracht mijn klacht online door te geven > allen zonder resultaat.

Ik zie graag een keer een oplossing en inspanning van jullie zijde, in plaats van alles weer mijn kant op te duwen.
@rik gorree , Je bent hier op een openbaar forum die ook voor andere klanten te bezoeken en eventueel hulp kunnen verlenen in een probleem, wij kunnen niet in de systemen kijken wat er mis is, hoe vaak je gebelt, gemailt gechat of via welke weg ook je contact hebt gezocht om je probleem kenbaar te maken.

Dat je bij de bakker een brood koopt hoef je inderdaad niet naar de molenaar om je meel te kopen. Telfort kan ook regelen dat er een Guidion monteur bij jou komt, echt geen enkel probleem hoor, maar in jou agenda kijken lukt ze beide toch eventjes niet, dus krijg jij straks een bericht dat ze vrijdag tussen 8 en 12 langskomen bijvoorbeeld en dan ben jij er niet, dus is de kortste klap Guidion bellen voor een afspraak, als zij al behoren te komen, want wifi valt niet onder hun service, alleen de vaste verbinding beheren zij aan te sluiten en werkend op te leveren, Telfort garandeert de wifi op het modem, maar geen wifi bereik omdat dit afhankelijk is van allerlei factoren.

Maar nu terug komend op de problemen, als je ze uitlegt wat er nu precies niet werkt of wil werken kunnen we proberen je zo snel mogelijk aan het WWW infuus te leggen, wil je dit niet zal je op een Telfort moderator moeten wachten tot die tijd voor je hebt, kan je dan wel adviseren om alle gegevens in je profiel in te vullen zodat die kan zien met wie die van doen heeft.
Beste Doornekamp33,

Ik ben op dit forum omdat dit het laatste middel is waarmee ik wellicht iets gedaan krijg bij Telfort.
Met respect voor alle goede bedoeningen ben ik niet op zoek naar hulp van mensen op dit forum.
Ik wil gewoon dat Telfort levert er afgesproken is, Niks meer, niks minder...
Reputatie 8
Badge +19
Geen TV en geen wifi dus kort gezegd helemaal geen internetverbinding sinds november 2018..?
Ook bekabeld op een laptop of PC geen internetverbinding..?
Reputatie 8
Badge +11
Ook ik ben, net als Doornekamp33, geen medewerker van Telfort en probeer als mede-klant gewoon te helpen met het oplossen van problemen. We kunnen niets inzien, uitgezonderd de openbare berichten hier op het forum.

Wat voor pakket heb je gekocht? Aanvullende onderdelen voor je thuisnetwerk kun je kopen. Modem en dergelijke, nodig voor de verbinding krijg je in bruikleen. Ik neem even aan dat je een abonnement hebt afgesloten in de winkel en het installatiepakket heb meegekregen.
Voor de duidelijkheid en volledigheid. Je schrijft in het start bericht dat een Guidion medewerker werkzaamheden heeft verricht in de meterkast.

De monteur van Guidion kwam langs, brak wat kastjes af in de meterkast, ging wat meten en verdween na een uur.

Mag ik hieruit concluderen dat het om een glasvezel aansluiting gaat, heb je voor die monteur kwam een installatie pakket ontvangen of uit de winkel meegenomen, met een Experiabox een tv ontvanger en bekabeling etc.

Begrijp ik het goed dat de monteur dit niet heeft aangesloten voorzover aanwezig?
Is het mogelijk om een foto te plaatsen van de situatie in de meterkast.

Ook ik ben net als de anderen gewoon klant met iets meer info kunnen we achterhalen waar de schoen wringt.
@GJC @Enterprise @Galdor68 , denk dat dit verspilde moeite is @rik gorree wil geen hulp van ons maar geleverd wat die afneemt van Telfort zoals die zelf aangeeft.
Maar 8 maanden is wel een lange adem dat moet ik rik wel nageven.😉
@GJC @Enterprise @Galdor68 , denk dat dit verspilde moeite is @rik gorree wil geen hulp van ons maar geleverd wat die afneemt van Telfort zoals die zelf aangeeft.

Ik hoop dat ik het mis heb ik vermoed dat als Rik zelf de Experiabox en tv ontvanger had aangesloten er vanaf november tv kon worden gekeken. Als er namelijk vanaf die tijd een actief signaal is heeft hij helaas hoezeer ik het ook gun geen recht op een vergoeding.

Als er sprake is van een actief signaal en vervanging van een NT afgaande op het start bericht kan Guidion niet veel meer betekenen met zo min als de helpdesk en de moderatoren.

Daarom zou ik daar toch meer duidelijkheid over krijgen. Iedereen wil natuurlijk krijgen waar hij/zij voor betaald. De vraag is waar of hoe is dit fout gelopen.
Reputatie 8
Badge +19

Ik hoop dat ik het mis heb ik vermoed dat als Rik zelf de Experiabox en tv ontvanger had aangesloten er vanaf november tv kon worden gekeken. Als er namelijk vanaf die tijd een actief signaal is heeft hij helaas hoezeer ik het ook gun geen recht op een vergoeding.

Een ICT'er die zelf niet even een paar stekkers in wat apparaten kan steken..?
Dat geloof ik niet...
Ach, als je sommige zaken van de Guidion monteur ziet kun je alles verwachten natuurlijk.😁

En gezien er in het startbericht staat wifi connectie te realiseren wat simpel genoeg is om zelfs door mij als niet ICT-er maar simpel chauffeurtje op te zetten en in te stellen, is er of meer aan de hand of........, maar dat zal ik niet uitspreken.😮
De vraag staat en valt met wat er in de meterkast is gebeurd. Is er al die tijd helemaal geen verbinding!
Reputatie 6
Badge +9
Dag @rik gorree. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Dat je al sinds november 2018 zonder werkende verbinding zit is op zijn zachtst gezegd frustrerend. Als ik je verhaal zo lees, is er na de levering van het signaal een monteur van Guidion geweest om de verbinding te herstellen. Dit is niet gelukt. Daarna ben je bij een Telfort winkel geweest, waarna je zou worden gebeld, maar dat is niet gebeurd. Het is zeer vervelend dat er toen geen actie is ondernomen. Wel verwondert het me dat je na 7 december niet meer aan de bel hebt getrokken. Mag ik vragen waarom dat is?

Ik zie dat @GJC, @Doornekamp33, @Enterprise en @Galdor68 je al een aantal prima vragen hebben gesteld om de situatie (bij je thuis) wat duidelijker te krijgen. Als ik je verbinding doormeet zie ik inderdaad dat deze offline is en er geen modem is aangemeld op het netwerk. Zijn je modem en tv-ontvanger wel aangesloten?

Uit de metingen komt naar voren dat er een probleem is met de straatkast. Omdat de Guidion monteur het probleem in november niet heeft kunnen oplossen, heb ik nu een melding gemaakt bij de Technische Dienst. Er wordt een grondiger onderzoek gestart en ik verwacht dat er naar aanleiding hiervan een KPN-monteur langskomt. Ik ga de voortgang van het onderzoek voor je in de gaten houden en laat het aan je weten zodra er een update is.
Ha Natasja,

Fijn dat er wat gebeurt!
Hoor het graag van je...
Ha Natasja,

Fijn dat er wat gebeurt!
Hoor het graag van je...

Zeker goed dat het is opgepakt, zou je kunnen melden of de bevinding van Natasja klopt dat de Experiabox en je TV ontvanger niet zijn aangesloten?
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @rik gorree. Ik zie dat er morgen een KPN-monteur langskomt! Er zit dus beweging in. Dat is fijn. ☺ Je modem en tv-ontvanger zijn wel al aangesloten? En laat je me morgen weten of je eindelijk een werkende verbinding hebt?

Reageer