beantwoord

Geen diensten

• 12 juni 2019
  • 14 reacties
  • 298 keer bekeken

Hallo. Ik heb sinds vandaag een storing op internet en ITV. ( Bellen ook, maar die storing was gemeld op de site).
Op modem blijft lampje internet rood en service oranje. Telefonisch contact gehad ( helaas tot 2 maal toe gesprek afgebroken!) maar toch een aantal scenario’s nagelopen samen. Herstelknop op modem, resetknop, stroom er af........maar alle scenario’s geven geen oplossing. Lampje internet blijft rood en service oranje. Al vanaf vanmorgen geen tv of internet. En dat nadat we net 14 dagen geleden overgezet zijn naar interactieve tv etc.
icon

Beste antwoord door Mia_Jan 13 juni 2019, 10:25

Beste Bart. Ik heb vanochtend contact gehad met klantencentrum. Dat was toen jij me probeerde te bellen, blijkbaar. . Er is geen licht, zoals dat in vaktermen heet. Er is geprobeerd op afstand een boost te geven , maar dat is niet gelukt. Bij installatie had de monteur het glaskastje moeten vervangen, maar dat is niet gebeurd. Probleem.is doorgezet naar de 2e lijn bij jullie. Daarnaast is er met monteur Guidioneen afspraak gemaakt voor a..s. maandag om het glaskastje te vervangen. Hoop dat we toch voor die tijd nog weer internet en tv hebben.. waardeloos, vooral met thuiswerken. Bedankt voor je reactie iig. En als je nog wat kunt betekenen bij een snelle oplossing , graag🙂
Bekijk reactie

14 reacties

Ik weet dat er een telefonie storing is bij oud glasvezelklanten als ik het goed lees ben je net omgezet, of stond er voor jou postcode ook een melding?

Is er als er sprake is van glasvezel ook genoemd het kabeltje tussen de Experiabox en het glaskastje te vervangen.
Oud glasvezelklant idd. 14 dagen geleden overgezet. Bij mijn postcode stond ook storing voor uitgaande telefonie op glasvezel.

De optie vervanging kabeltje tussen experiabox en glaskastje is nog niet genoemd. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat Tv en Internet het niet doen? Vreemd nadat monteur alles heeft aangesloten en alles toch 14 dagen perfect heeft gewerkt. Maar wat betreft dat kabeltje is idd het kabeltje gebruikt dat er al zat. (Heb ik ook geen ander kabeltje voor ontvangen overigens).
Telefoonstoring zou inmiddels zijn opgelost. Hier evenwel niet. Er werkt niets. Heb even gekeken bij een ander topic van NadieB van een maand geleden ‘ Geen televisie/internet voor 2 weken nu, Telfort helpt niet’. Daar geschetste probleem lijkt verdomd veel op waar wij nu mee geconfronteerd worden. Gisteren avond 2 x ( na lange wachttijden telkens) contact gehad met klantenservice. Beide gesprekken werden plotseling afgebroken. 3e contact was net rond 21.00 uur en ja dan kom je er niet meer in. Om 09.00 uur maar weer proberen. Beste is denk ik dat er zo snel mogelijk ( vandaag?) een monteur van Guidion langs komt.
Je bedoelt dit topic daar gaat het niet om een glasvezel verbinding. Ik durf niet te zeggen wat er aan de hand is. Je kan inderdaad bellen dan zouden ze moeten kijken of de lijn nog actief is.

Als je het forum profiel aanvult met je postcode en huisnummer onder extra informatie dan kan een moderator wellicht een meting doen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Mia_Jan, een storing, dat is heel vervelend. Ik ben even op onderzoek te gaan. Er gaat toch ergens wat mis met lijn. Ik kom dan ook op een monteur uit. Hierover heb ik je zojuist geprobeerd te bellen om deze in te plannen, helaas kreeg ik je niet te pakken. Ik zal het later vandaag nog eens proberen. Of kun je voor vrijdag of zaterdag een tijdsindicatie geven waartussen de monteur kan komen? Ik kan de monteur in blokken van 2 uur indelen. Tussen 8 en 10 enz. Op vrijdag is de monteur zelfs tot 21 uur beschikbaar, zaterdag tot 17 uur. Hoor graag van je.
Beste Bart. Ik heb vanochtend contact gehad met klantencentrum. Dat was toen jij me probeerde te bellen, blijkbaar. . Er is geen licht, zoals dat in vaktermen heet. Er is geprobeerd op afstand een boost te geven , maar dat is niet gelukt. Bij installatie had de monteur het glaskastje moeten vervangen, maar dat is niet gebeurd. Probleem.is doorgezet naar de 2e lijn bij jullie. Daarnaast is er met monteur Guidioneen afspraak gemaakt voor a..s. maandag om het glaskastje te vervangen. Hoop dat we toch voor die tijd nog weer internet en tv hebben.. waardeloos, vooral met thuiswerken. Bedankt voor je reactie iig. En als je nog wat kunt betekenen bij een snelle oplossing , graag🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat je alles besproken hebt met mijn collega. Ik kan hoe graag ik dat zou willen helaas niet nog versnellen. Alle acties die nodig zijn, zijn uitgezet. Het is helaas even wachten op de monteur maandag. Wil je laten weten hoe het bezoek verlopen is?
@Bart - Telfort !Zal.ik doen. Vanmiddag komt er een monteur van Intertech uit Apeldoorn naar de storing kijken en zaterdag ipv maandagmorgen komt de monteur van Guidion voor vervanging van het glaskastje
@Bart - Telfort Monteur Techniek Oost is vanmiddag rond 16.30 geweest. Er was geen licht. Probleem
lag niet bij ons maar bin de centrale, Hij heeft dat opgelost en alles werkt weer perfect.
Blijkbaar moet moet glaskastje vervangen worden. Dat gebeurt dus zaterdag. Zal nog laten weten hoe dat verlopen is. Probleem is vandaag door monteur snel opgelost. Jammer dat we bijna 2 dagen dag geen internet en tv hadden. Is toch wel een probleem als je aan thuiswerken doet.
Reputatie 8
Badge +11
Top dat het internet inmiddels weer werkt, dat is goed nieuws. Nu moet alleen nog het glasvezelkastje vervangen worden. Dat komt dan ook helemaal goed.

Helaas kan een storing voorkomen, liever niet, maar als het gebeurd willen we je zo snel mogelijk helpen hierbij en blij dat de monteur het heeft op kunnen lossen.
@Bart - Telfort Monteur Guidion geweest, maar glaskastje wat bij ons hing, omdat we al lamger glasvezel hebben, is exact dezelfde als die hij bij zich had.
Reputatie 8
Badge +11
Heeft hij deze nog vervangen? Of gewoon zo gelaten omdat alles naar behoren werkt toch?
@Bart - Telfort Gewoon. zo gelaten omdat alles naar behoren werkt.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal goed, dat lijkt mij ook het beste. :)

Mocht je nog weer vragen krijgen, dan zien we graag weer een topic op ons Forum verschijnen.

Reageer