beantwoord

Geen bedraad internet (en tv) meer

• 9 juli 2018
  • 10 reacties
  • 131 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een tijdje lijkt het niet meer mogelijk om via het modem gebruik te maken van bedraad internet en tegelijk daarmee is tv kijken ook niet meer mogelijk.

Pogingen die zijn gedaan om het probleem te ontdekken of op te lossen:
- kabels nagelopen, op diverse poorten aangesloten
- andere pc aangesloten op de kabels
- diverse keren modem uitgeschakeld en opnieuw opgestart
- modem gereset

Alles heeft niet mogen baten en momenteel is mijn beste inschatting dat het probleem bij het modem ligt. Mocht er toch nog iets zijn dat ik zelf kan uitproberen dan hoor ik het graag.
Overigens werkt de wifi-verbinding nog goed al lijkt deze heel af en toe te haperen en valt de verbinding tijdelijk weg.
Het gaat hierbij om het ZyXEL P-2812HNU-F1 modem.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 juli 2018, 15:49

Ik heb het nieuwe modem gisteravond aangesloten en alles dat via bekabelde verbindingen loopt werkte meteen weer zoals het zou moeten!

Ik zal binnenkort het defecte modem retour sturen. Kan dit gewoon prima in de doos van het nieuwe modem zonder dat er bij de retourafdeling verwarring ontstaat?

Nogmaals bedankt voor het snel opsturen van het modem, erg fijn dat het probleem is opgelost.

Bedankt voor de terugkoppeling, goed om te lezen dat het nu allemaal weer werkt!
Het terugsturen kan je doen zoals op de link van nelly jacoba wordt uitgelegd, daarmee komt dat helemaal goed. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Denk dat je Zyxel het heeft begeven, ben wel benieuwd of je het aansluitkabeltje max 150 cm ook hebt vernieuwd.
Vul je klantnummer en postcode huisnummer in op je forumprofiel dan weet webcare wie je bent
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie jimny.
Met het aansluitkabeltje neem ik aan dat je de telefoonkabel bedoelt? Die heb ik niet vervangen en die zou ik eventueel nog kunnen kopen om dat te doen, al vraag ik me wel af of dat het probleem kan zijn aangezien het modem wel gewoon verbinding maakt en wifi wel werkt.
Reputatie 8
Badge +18
Omdat je wel via de Wifi verbinding hebt ga ik er vanuit dat het modem defect is
Reputatie 8
Badge +11
Hi Blat1, welkom op ons forum! Je hebt zo te zien al een grondige analyse gedaan, als je wel met de WiFi kunt verbinden lijkt het kabeltje van het aansluitpunt naar de modem niet de oorzaak te zijn. Je geeft aan dat je andere kabels en poorten hebt geprobeerd, was dit allemaal direct op het Zyxel modem? Of zit er nog andere apparatuur tussen, zoals bijvoorbeeld een switch? Als die er tussen zit kunnen we die bij wijze van test uit het netwerk halen en even testen of het zonder wel lukt. Ik hoor het resultaat graag van je!
Reputatie 1
Hallo Jasper, bedankt voor je reactie. Er zit geen switch/router of andere apparatuur achter het modem. In een enkel geval wordt er met de bedrade verbindingen wel gebruik gemaakt van een 'muur-socket' maar bij het testen heb ik alles zo kort als mogelijk gehouden.
Dus: Modem - kabel - eindaansluiting (pc of tv-kastje). Hierbij is er gebruik gemaakt van meerdere poorten op het modem, kabels en eindaansluitingen.
Reputatie 8
Badge +11
Dan blijft er weinig over inderdaad, dan moet het het modem wel zijn. Ik heb je een vervangend modem toegestuurd, binnen 2 werkdagen zal deze bij jou bezorgd worden. Laat je me weten hoe het met de nieuwe gaat?
Reputatie 1
Bedankt voor het toezenden daarvan. Zodra het modem binnen is zal ik proberen om alles diezelfde week aan te sluiten en hier een nieuwe reactie posten met het resultaat!
Reputatie 1
Ik heb het nieuwe modem gisteravond aangesloten en alles dat via bekabelde verbindingen loopt werkte meteen weer zoals het zou moeten!

Ik zal binnenkort het defecte modem retour sturen. Kan dit gewoon prima in de doos van het nieuwe modem zonder dat er bij de retourafdeling verwarring ontstaat?

Nogmaals bedankt voor het snel opsturen van het modem, erg fijn dat het probleem is opgelost.
Ja hoor, ze boeken in op basis van het serienummer van je oude modem.
Deze info heb je?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor de terugkoppeling, goed om te lezen dat het nu allemaal weer werkt!
Het terugsturen kan je doen zoals op de link van nelly jacoba wordt uitgelegd, daarmee komt dat helemaal goed. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer