beantwoord

Gastnetwerk

• 3 september 2013
  • 5 reacties
  • 3088 keer bekeken

Badge
Hallo,

We hebben via Telfort een alles-in-1-pakket en daarnaast hebben we een NAS. Nu willen we liever niet ons wachtwoord van ons internet aan vrienden of familie geven, omdat ze dan ook bij de  bestanden op onze NAS kunnen. Nu vertelde mij iemand dat je ook een gastnetwerk kan aanmaken, zodat vrienden en familie via dat netwerk je WIFI kunnen gebruiken, maar niet bij je NAS kunnen komen. Nu vraag ik me alleen af hoe ik zo een gastnetwerk instel. Ik heb op internet en telfort gezocht, maar ik kan niets vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Groeten,

Sam
icon

Beste antwoord door Enterprise 4 september 2013, 20:42

Excuus voor mijn late reactie.

Niet nodig hoor... ;)

We hebben een modem van het merk Zyxel

Aangezien je een alles in één pakket hebt ga ik er vanuit dat dit de ZyXEL P-2812HNU is.
Deze heeft inderdaad de mogelijkheid om één wifi-gastnetwerk aan te maken, er vanuit gaande dat je firmware-versie V3.11(TUE.5)-2_20130130 of een latere versie hebt.
Maar dat zie je gauw genoeg, genoemde versie is (was) de eerste met een wifi-gastnetwerk.

Klik op http://192.168.1.254 en vul bij wachtwoord 1234 (tenzij je al eerder het wachtwoord hebt gewijzigd, vul dan je eigen wachtwoord in).
Als dit wel de eerste keer is wordt gevraagd of je dit wachtwoord gelijk wil wijzigen.

Ga nu naar 'Networksetting/Wireless/More AP'.
Klik op 'modify' (bij pijltje) en zet in het venster een vinkje bij 'Configure as isolated Guest WLAN'.
Vul de rest van de gegevens in naar keuze.
Klik op 'Apply'.
(Zie ook afbeeldingen).

Je gastnetwerk is nu ingeschakeld.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Badge

Reputatie 8
Badge +10

Niet nodig hoor... ;)

Aangezien je een alles in één pakket hebt ga ik er vanuit dat dit de ZyXEL P-2812HNU is.
Deze heeft inderdaad de mogelijkheid om één wifi-gastnetwerk aan te maken, er vanuit gaande dat je firmware-versie V3.11(TUE.5)-2_20130130 of een latere versie hebt.
Maar dat zie je gauw genoeg, genoemde versie is (was) de eerste met een wifi-gastnetwerk.

Klik op http://192.168.1.254 en vul bij wachtwoord 1234 (tenzij je al eerder het wachtwoord hebt gewijzigd, vul dan je eigen wachtwoord in).
Als dit wel de eerste keer is wordt gevraagd of je dit wachtwoord gelijk wil wijzigen.

Ga nu naar 'Networksetting/Wireless/More AP'.
Klik op 'modify' (bij pijltje) en zet in het venster een vinkje bij 'Configure as isolated Guest WLAN'.
Vul de rest van de gegevens in naar keuze.
Klik op 'Apply'.
(Zie ook afbeeldingen).

Je gastnetwerk is nu ingeschakeld.
Reputatie 8
Badge +10
Welk merk en type modem heb je gekregen..?
Badge
Dank je wel!!!
Reputatie 8
Badge +10
Dank je wel!!!

Er zit dan wel een jaar tussen maar toch graag gedaan... 😉