beantwoord

Gaat mijn internetsnelheid omhoog wanneer Telfort KPN is geworden?

• 9 september 2019
  • 9 reacties
  • 332 keer bekeken

Reputatie 1
Nu Telfort helemaal opgaat in KPN, rest mij de vraag of de snelheid hiermee ook omhoog gaat. Ik heb op dit moment een abonnement van 50 Mb(theoretisch) en is in werkelijkheid maximaal 28Mb. Ik heb Telfort toen gevraagd of ik hogere snelheden kan nemen, maar dat bleek niet het geval. Nu zie ik bij KPN dat ik wel 100 Mb op mijn adres kan krijgen en nu klopt er iets niet? Wie kan mij hierover helder antwoord op geven?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 september 2019, 11:29

Dank voor de gegevens @Emperior. Mijn vermoeden wordt daarmee bevestigd. Er is VDSL en BVDSL (pairbonding) beschikbaar, met de mogelijke snelheden van 27 Mbit/s en 51 Mbit/s. De laatste is zoals gezegd alleen mogelijk bij KPN en mogelijk ook bij XS4ALL zoals JanD en Doornekamp al noemen. Bij Telfort is dat niet mogelijk. Dat is een keuze uit het verleden en nu we samen verder zullen gaan onder de naam KPN zal dat onder de naam Telfort ook niet meer komen. Zoals gezegd kan het in de toekomt wel mogelijk worden, maar daar is momenteel nog niets over bekend. Als er meer bekend is delen we dat natuurlijk op het forum.
Bekijk reactie

9 reacties

Dat helemaal opgaan duurt nog wel even.

Waar baseer je die 100Mb op?
Als je het echt wil zou je zelfs tot 200Mb kunnen bestellen of het leverbaar is dat is vraag 2.
Jou huidige abonnement is tot 50Mb en blijkbaar is die 28Mb maximaal leverbaar veel meer zal KPN ook niet kunnen leveren.
De enige mogelijkheid op verdubbeling zou zijn als er bonded koper leverbaar is.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 8
Badge +17
Zie onderstaande link voor de opties bij KPN op jou adres
https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Reputatie 8
Badge +10
Telfort maakt (al járen!) gebruik van de KPN infrastructuur, dus qua snelheid zal daar geen verbetering in gaan komen.

Behoudens als de infrastructuur gewijzigd wordt/is naar FTTC (glasvezel in de wijkkast) of FTTH (glasvezel tot in huis) waardoor de snelheid wél zou kunnen verbeteren.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Emperior, we zijn al een tijdje onderdeel van KPN en daardoor wordt er al lang gebruik gemaakt van het KPN netwerk. Ik heb geen gegevens van je, dus ik kan het niet voor je nakijken maar ik heb wel een vermoeden wat het zou kunnen zijn. Je hebt het over 28 Mbit/s, dat doet vermoeden dat het een DSL verbinding is en geen glasvezel. Wij gebruiken een enkele koperkabel om ons signaal te leveren. KPN kan soms ook gebruik maken van pairbonding, waarbij 2 koperkabels worden gebruikt om een hogere snelheid mogelijk te maken. Dat is een techniek die wij als Telfort niet kunnen gebruiken. Mogelijk wordt het in de toekomst wel mogelijk om dat te nemen bij jouw abonnement, maar daar is nu nog niets over bekend.
Of mijn vermoeden klopt of dat er iets anders speelt kijk ik natuurlijk graag voor je na. Zou je daarvoor jouw forumprofiel kunnen voorzien van de postcode en huisnummer waar het over gaat? Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.
Reputatie 1
Hoi Jasper, ik heb mijn profiel aangepast. En daar zie je inderdaad mijn postcode en huisnummer staan.
Het gaat inderdaad om een vdsl verbinding.
Maar het gekke, vind ik, dat Telfort van KPN is en dat er geen gebruik van de pairbonding techniek wordt gebruikt. Inderdaad, ik betaal voor een 50 Mb en je krijgt maar hooguit 28 Mb eruit geperst.
Het zou leuk zijn dat de pairbonding ook bij mijn adres toegepast kan worden.
Reputatie 8
Badge +7
Hoi Jasper, ik heb mijn profiel aangepast. En daar zie je inderdaad mijn postcode en huisnummer staan.
Het gaat inderdaad om een vdsl verbinding.
Maar het gekke, vind ik, dat Telfort van KPN is en dat er geen gebruik van de pairbonding techniek wordt gebruikt. Inderdaad, ik betaal voor een 50 Mb en je krijgt maar hooguit 28 Mb eruit geperst.
Het zou leuk zijn dat de pairbonding ook bij mijn adres toegepast kan worden.

Hallo @Emperior , dan moet je dus klant van KPN worden, alleen KPN past pairbonding toe en ik dacht ook XS4ALL.
Dat is een positionering uit het verleden, Telfort was een budget provider, en geven ook budget verbindingen, KPN en idd ook XS4ALL staan/stonden hoger in de markt dus kreeg je daar een betere verbinding.
Nu bleek alleen dat Telfort wel budget was tegenover KPN, maar de service was het juist andersom.😲

Nu zijn de prijzen wel redelijk gelijk getrokken en zit er eigenlijk geen verschil meer in de prijs, maar je krijgt nog steeds de budget verbinding.🙄
Dat is een positionering uit het verleden, Telfort was een budget provider, en geven ook budget verbindingen, KPN en idd ook XS4ALL staan/stonden hoger in de markt dus kreeg je daar een betere verbinding.
Nu bleek alleen dat Telfort wel budget was tegenover KPN, maar de service was het juist andersom.😲

Nu zijn de prijzen wel redelijk gelijk getrokken en zit er eigenlijk geen verschil meer in de prijs, maar je krijgt nog steeds de budget verbinding.🙄

Marketing, dan zal je toch vol KPN klant moeten worden. Net zo goed dat 200Mb bij glasvezel de hoogst leverbare snelheid zal blijven in tegenstelling dat 500Mb via KPN.
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de gegevens @Emperior. Mijn vermoeden wordt daarmee bevestigd. Er is VDSL en BVDSL (pairbonding) beschikbaar, met de mogelijke snelheden van 27 Mbit/s en 51 Mbit/s. De laatste is zoals gezegd alleen mogelijk bij KPN en mogelijk ook bij XS4ALL zoals JanD en Doornekamp al noemen. Bij Telfort is dat niet mogelijk. Dat is een keuze uit het verleden en nu we samen verder zullen gaan onder de naam KPN zal dat onder de naam Telfort ook niet meer komen. Zoals gezegd kan het in de toekomt wel mogelijk worden, maar daar is momenteel nog niets over bekend. Als er meer bekend is delen we dat natuurlijk op het forum.

Reageer