beantwoord

FTP-server Synology

• 1 april 2018
  • 5 reacties
  • 324 keer bekeken

Goedemiddag, ik kan de FTP-server van mijn Synology NAS niet bereiken. Ik krijg de volgende cryptische (fout)melding:
"Je hebt geen bevoegdheden om [ingewikkelde naam,gevolgd door cijfer-/lettercombinatie]@snap2138113 te bekijken" .
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Via mijn interne netwerk is de FTP-server wel te bereiken m.b.v. een webbrowser. Poort 21 staat geforward naar NAS
icon

Beste antwoord door Babylonia 3 april 2018, 18:18

"Je hebt geen bevoegdheden om [ingewikkelde naam,gevolgd door cijfer-/lettercombinatie]@snap2138113 te bekijken" .
Weet niet of je in de Synology NAS tevens SSL/TLS coderingsservice (FTPS) hebt ingeschakeld om data-pakketjes versleuteld te versturen? Dat is voor benadering via het internet ook zeker aan te bevelen. Ongecodeerde FTP zou je beter niet gebruiken met data over internet.
Daar horen meerdere poortbereiken bij onder het kopje "passieve FTP".
Die bereiken zou je mogelijk ook nog moeten port forwarden? (Zelf gebruik ik geen FTP over internet).

Instellingen in de NAS die er betrekking op hebben, zie bij:
Configuratiescherm ----> Bestandservices ----> FTP
Klik op het vraagtekentje rechtsboven in het menu waarbij direct de help-bestanden naar boven komen met uitgebreide informatie m.b.t. FTP en welke poorten je wel of niet zou kunnen gebruiken mocht je andere poortnummers willen instellen.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Montejos, welkom op het forum. Zelf heb ik weinig ervaring met Synology apparatuur. Wel weet ik van een van onze actieve leden dat die meer weet van Synology. @Babylonia heb jij enig idee wat hier speelt?
Reputatie 2
Ken je het Nederlands talige Synology forum? Staat een schat aan informatie. Bijvoorbeeld: https://www.synology-forum.nl/file-ftp-nfs-and-samba-server/hoe-moet-ik-ftp-instellen-en-benaderen/
Reputatie 8
Weet niet of je in de Synology NAS tevens SSL/TLS coderingsservice (FTPS) hebt ingeschakeld om data-pakketjes versleuteld te versturen? Dat is voor benadering via het internet ook zeker aan te bevelen. Ongecodeerde FTP zou je beter niet gebruiken met data over internet.
Daar horen meerdere poortbereiken bij onder het kopje "passieve FTP".
Die bereiken zou je mogelijk ook nog moeten port forwarden? (Zelf gebruik ik geen FTP over internet).

Instellingen in de NAS die er betrekking op hebben, zie bij:
Configuratiescherm ----> Bestandservices ----> FTP
Klik op het vraagtekentje rechtsboven in het menu waarbij direct de help-bestanden naar boven komen met uitgebreide informatie m.b.t. FTP en welke poorten je wel of niet zou kunnen gebruiken mocht je andere poortnummers willen instellen.
@kdrkdrBedankt voor de tip. Ik ga er binnenkort een kijkje nemen
@BabyloniaBedankt voor je reactie. Ik ga er binnenkort mee aan de slag, als ik een momentje vrij heb. Ik laat zeker weten wat mijn ervaringen zijn.

Reageer