Fritzbox achter Zyxel p-2812hnu-f1

• 21 april 2012
  • 3 reacties
  • 2200 keer bekeken

Ik ben al een poosje bezig om mijn fritzbox 7360 achter mijn zyxel p-2812hnu-f1 te krijgen. Ik heb op de Zyxel ethernet zowel dsl in bridged gezet en de fritzbox zo ingesteld dat hij de verbinding moet opbouwen. Maar helaas er komt geen internet. Het dsl ledje op de zyxel brand maar de fritz geeft geen internet.
Als ik mijn fritzbox rechtstreeks aansluit lukt het wel om internet te krijgen.
Ik moet het zyxel modem van de helpdesk aansluiten om de internet snelheid in te stellen, maar ik heb mijn hele netwerk en telefoon incl dect in de fritzbox daarom wilde ik de fritz achter de zyxel hebben.
Wat doe ik fout.
Groet
Bruinebeer

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
[..] Als ik mijn fritzbox rechtstreeks aansluit lukt het wel om internet te krijgen.
Ik moet het zyxel modem van de helpdesk aansluiten om de internet snelheid in te stellen [..]

Als het met de Fritzbox goed werkt, zou ik die gewoon gebruiken in plaats van de Zyxel.
Met de Fritz werkt het goed maar ze gaan mijn lijn testen en dan moet het zyxel modem er een week tussen dus ik dacht dan zet ik de fritz achter de zyxel.
groet
Bruinebeer
Reputatie 8
Badge +16
Als ze je lijn gaan testen, kan het Zyxel modem inderdaad handiger zijn...

Is het een optie om een week lang de Zyxel te gebruiken en daarna weer de Fritzbox?

Reageer