beantwoord

Fritzbox 7390 vervangen door Zyxel P-2812HNU nu geen internet meer.

• 20 juni 2016
  • 9 reacties
  • 620 keer bekeken

In verband met het nieuwe telefonie platform moest ik mijn Fritzbox 7390 vervangen door de Zyxel P-2812HNU die door Telfort geleverd was bij mijn abonnement. ( Internet + vastbellen). Ik heb de Zyxel aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing. Het DSL lampje gaat na een tijdje knipperen wel constant branden maar het internet lampje wordt rood en blijft rood. Ook na een reset van het modem blijft deze situatie bestaan. Ook na een hele nacht wachten blijft het internet lampje rood. Als ik mijn Fritzbox weer aansluit werkt alles weer perfect. Is het modem defect of moet Telfort wat aanpassen ?
icon

Beste antwoord door PA2HJK 23 juni 2016, 10:55

Inmiddels de Experiabox ontvangen en aangesloten. Alles werkt nu weer goed. Ik heb de Fritzbox achter de Experiabox gezet en de analoge telefoonconnector van de Y-kabel Van de Fritzbox in de groene Phone-1 connector van de experiabox gestopt. Bellen via Telfort gaat nu goed evenals het uitbellen met goedkope SIP Voip via de Fritzbox.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
En met reset bedoel je echt reset middels het verzonken knopje...?
En met reset bedoel je echt reset middels het verzonken knopje...?

Ja, Ik heb met een tandenstoker het verzonken knopje 20 seconden ingedrukt. De lampjes gingen allemaal uit.
De firmware in de Zyxel is Versie V3.10 ( TU E.3)
Mischien is die inmiddels te oud ?
Ik zag dat de ZyXEL inmiddels niet meer uitgeleverd wordt aan nieuwe klanten. Hiervoor is de experiabox in de plaats gekomen.
Ik zou graag mijn oude Zyxel willen omruilen voor een Experiabox .
Vanwege het thuiswerken kan ik niet zonder internet.
Ondertussen nog eens 's nachts de Zyxel aangesloten. Nu zag ik dat het internet lampje wel aanging. Op de statuspagina blijkt dat de Zyxel intraint op 50 Mbit. Maar na een paar minuten gaat het internet lampje weer uit en blijft dan uit.
Met de Fritzbox had ik 38 Mbit stabiel. Kan ik de maximum snelheid van de Zyxel zelf ergens instellen ?
Het probleem is waarschijnlijk opgelost. De firmware in de Zyxel was te oud. Hij heeft al die jaren in de doos gezeten en is nooit geupdate.
Telfort stuurt mij een nieuw modem.
Reputatie 8
Badge +10

Dat is netjes van Telfort, maar eigenlijk niet nodig.
Als je de modem 's nachts aan laat staan dan wordt rond 04.00 uur de firmware automatisch geupdate...

Dat is netjes van Telfort, maar eigenlijk niet nodig.
Als je de modem 's nachts aan laat staan dan wordt rond 04.00 uur de firmware automatisch geupdate...

De Firmware was zo oud dat dat niet meer mogelijk was volgens Telfort. Vandaar het nieuwe modem..
Inmiddels de Experiabox ontvangen en aangesloten. Alles werkt nu weer goed. Ik heb de Fritzbox achter de Experiabox gezet en de analoge telefoonconnector van de Y-kabel Van de Fritzbox in de groene Phone-1 connector van de experiabox gestopt. Bellen via Telfort gaat nu goed evenals het uitbellen met goedkope SIP Voip via de Fritzbox.
Reputatie 8
Badge +10
Da's goed nieuws, fijn dat je nieuwe Experiabox het probleem heeft opgelost.

Reageer