beantwoord

Fritzbox 7390 ; na nieuw abonnement geen internet

• 13 april 2016
  • 7 reacties
  • 682 keer bekeken

Beste forumleden en moderators,
omdat de standaard Experia weinig functionaliteiten biedt en een zwakke WiFi heeft, gebruik ik al jaren de Fritzbox 7390.
Afgelopen maandag heb ik een nieuw ADSL+telefonie abonnement met max. 40Mb download (in werkelijkheid is 33Mb) en sindsdien heb ik geen internet-toegang.
De Fritzbox gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd (uiteraard met provider "Telfort") maar helaas heeft dat niet geholpen.
Volgens de DSL-information is er wel connectie (zie plaatje 1) naar de wijkcentrale in de log verschijnt de foutmelding
"Internet connection failed: Reason for error 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)" (zie plaatje 2).
Wie o wie weet raad ?

Alvast bedankt voor meedenken.
icon

Beste antwoord door FritzL 15 april 2016, 20:27

Thx Babylonia en Nelly Jacoba, uit het topic begrijp ik dat er een aantal opties zijn: A) aanschaf 7490, 😎 duitse beta firmware of C) wachten op de nieuwe firmware die binnenkort beschikbaar komt. Vwb telefonie heb ik al enige tijd gefobbelt om de gigaset handset op de Experia "aan te sluiten" zonder succes. Voor 10Euro op Marktplaats een N300A IP gekocht en dat scheelt een hoop tijd (en onchristelijke woorden) 😉. Ik ga nog ff wachten op de nieuwste firmware 7390.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
En wat als je (als test) de originele modem/router erachter hangt die je van Telfort in bruikleen hebt gekregen?
Met de Experia heb ik toegang tot internet. Voor telefonie moet dan de N300a IP dect station worden geplaatst :@
Das dus is het mooie van de Fritzbox ... alles-in-1 zolang Telfort geen wijzigingen doet ?!
Reputatie 8
De Experia Box heeft toch zijn eigen VOIP implementatie? Daar heb je geen N300a IP dect station voor nodig.
Een van de Fritz!box modellen geeft overigens meer problemen na een ADSL / DSL upgrade.
Er zijn diverse reacties daarover te vinden op het forum. Heb echter zo snel de link niet bij de hand.
Het 7490 model heeft geen problemen.
Bedoel je dit topic?

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102
Reputatie 8
Van de week nog een ander topic erbij gekomen.
Thx Babylonia en Nelly Jacoba, uit het topic begrijp ik dat er een aantal opties zijn: A) aanschaf 7490, 😎 duitse beta firmware of C) wachten op de nieuwe firmware die binnenkort beschikbaar komt. Vwb telefonie heb ik al enige tijd gefobbelt om de gigaset handset op de Experia "aan te sluiten" zonder succes. Voor 10Euro op Marktplaats een N300A IP gekocht en dat scheelt een hoop tijd (en onchristelijke woorden) 😉. Ik ga nog ff wachten op de nieuwste firmware 7390.
Reputatie 1
Badge
Hier exact hetzelfde gesodemieter met de FRITZ!Box 7390 met firmware release 6.30 erop. Een DSL sync is eigenlijk nooit het probleem. Direct een 50/10 sync, maar vervolgens begint het probleem met die DHCP server. Dus zeer regelmatig "Reason for error 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)". Lukt het wel om een IP-adres te krijgen, dan heb ik sinds enkele dagen dat de snelheid bedroevend is. Dus wel een keurige 50/10 Mbit sync, maar zeeeeer trage verbinding. Oproepen van een gemiddelde website neemt gewoon 'n minuut in beslag. Sinds de upgrade bij Telfort (naar het zgn. "SNI-F") is de FRITZ!Box 7390 een ramp geworden (daarvoor heeft 't jaren perfect gewerkt). Ben al het klagen bij AVM, maar met de internationale firmware zijn ze nooit zo snel. Vraag me sowieso af of FRITZ!OS 6.50 ooit nog voor dat model gaat uitkomen. Feit is dat de FRITZ!Box 7390 op dit moment in onvoldoende mate compatible is met Telfort VDSL (en dan met name dat SNI-F).

Iemand enig idee hoe ik de Duitse "labor" (beta) firmware op mijn internationale versie kan flashen? Standaard wordt de Duitse versie uiteraard niet geaccepteerd. Uit ellende, als noodoplossing, maar de Experiabox v8 van Telfort in bridge gezet en daarop de FRITZ!Box 7390. Niet ideaal, maar 't moet maar...