beantwoord

Fritzbox 7270 alleen of Fritzbox 7270 +Zyxel P-2601-HN-F1: geen verbinding :(

Mijn Fritzbox 7270 firmware 54.05.51 werkt niet meer met mijn Telfort adsl: hij krijgt geen adsl signaal (power led blijft gewoon knipperen).

De Zyxel P-2601-HN-F1 werkt wel, maar ik wil mijn Fritzbox weer want nu is wifi zwak en krijg met die geen iPhone and geen iPad op wifi 😞

AVM van de Fritzbox zegt (1)  zet de Fritz als router achter de Zyxel modem of (2) gebruik een oudere firmware voor de Fritz.

Over (1): zo krijg ik geen verbinding - ik weet gewoon niet hoe ik de boel het moet instellen
Over (2): is er iemand die wel Fritzbox 7270 successvol gebruikt, en met welke firmware?

Ik heb geen VDSL (gecheckt met Telfort) want anders was het duidelijk waarom het niet werkte want de Fritzbox ondersteunt het niet.

Alvast dank

Telfort Klant 2
icon

Beste antwoord door Indi 20 juli 2013, 19:50

Hier alvast 1 afbeelding:
http://wilvaxu8.eight.axc.nl/Tel.jpg

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Mijn Fritzbox 7270 firmware 54.05.51 werkt niet meer met mijn Telfort adsl: hij krijgt geen adsl signaal (power led blijft gewoon knipperen).

Dan zal die Fritzbox wel defect zijn, denk je niet..?
Nee. Hij krijg wel adsl signaal van Tele2 (gecheckt bij een vriend - power/dsl aan) hoewel hij geen internetverbinding kan maken. Bovendien is deze box een vervangende Fritzbox direct van AVM (de vorige was wel stuk.)
Reputatie 7
Badge +16
Doe een factory reset en zet autosensing aan. Hiermee zou het kunne zijn dat je modem zelf de sttings goed zet voor het Telfort netwerk
Reputatie 1
Badge +1
Ik gebruik de 7270 Internationale versie en in mijn "handtekening" staat de gebruikte firmware.
Deze firmware is sinds kort uit.
Ik gebruik hem als modem/router.
Ook heb ik hem als router achter een Zyxel 2812 gebruikt die ik in bridged mode had gezet.
Beide werkt hier uitstekend!
Mocht je wat "print screen" afbeeldingen willen zien van mijn instellingen dan maak ik die graag!
Reputatie 1
Badge +1
Hier alvast 1 afbeelding:
http://wilvaxu8.eight.axc.nl/Tel.jpg
Sorry mensen ik heb per abuis Indis reactie als 'antwoord' - nu kan ik dit niet meer veranderen...

@Tuut-Tuut: zalik doen. Maar waar vind ik de optie 'autosensing' in de Fritzbox interface?

@Indi: Geweldig! je bent een held! Mag ik ook de anderen screenshots?  We hebben vermoed ik dezelfde firmware, toch? 54.05.51 ik en 05.51 jij...

Allen: als ik het als router achter de Zyxel zet, moet ik de Zyxel in bridged mode zetten: iets anders? kunne jullie screenshots van de Zyxel ook posten?

Alvast heel hartelijk dank! Jullie zijn zeer hulpzaam!

Reputatie 1
Badge +1
Hoi, ga als volgt te werk.

Log in via http://fritz.box en geef wachtwoord in.

Ga naar  System in linker menu.
Ga naar  Reset 
Selecteer Factory Settings
Klik op Load Factory Settings

Hier onder staat hoe je de 7390 configureert.  
Het enige wezenlijke verschil met de 7270 is dat deze ook VDSL kan.
Voer hierna het gene uit wat hier staat met het enige verschil dat je Telfort moet kiezen als Internet Sevice Provider.

Persoonlijk geef ik absoluut de voorkeur om enkel en alleen de Fritzbox te gebruiken.
We hebben dezelfde firmware!

Laat je weten of het gelukt is?
Veel succes. 

Reageer