Fritz!Box ipv ExperiaBox v10

• 28 maart 2020
  • 3 reacties
  • 227 keer bekeken

Hallo community, ik stel een vraag namens een vriend van mij die in Hillegom een glasvezel abonnement heeft met een NT kastje en Experiabox v10 met ITV. De experia box wil hij vervangen hebben door een FritzBox. Wat is de beste keuze van FritzBox device. Kun je bijv model 7590 erachter zetten, of 5490 omdat dit een glasvezel uitvoering is. Ik denk dat deze in de plaats komt van de NT + Experiabox? Als de 7590 de beste keuze is, dan moet zeker de WAN kabel uit de NT kastje naar LAN1 op de FritzBox. Is dan ITV ook weer in te stellen? er wordt geen vaste telefonie gebruikt. Hebben jullie advies?

Met vriendelijke groet

Marcel de Jong

3 reacties

Hallo @mars1968 , dan kun je het beste even op het KPN forum kijken, daar kun je alles vinden over de vrije modem keuze.

@mars1968  welkom op het forum. 

Ook hier is de nodige kennis voor advies aanwezig Ik heb mezelf in de 5490 verdiept.

De 5490 heeft niet veel meer waarde tenzij er een speciale patch kabel wordt bij besteld. Officieel mogen klanten dit niet zelf doen. En het is ook mooier en beter om een goede kit met cover te gebruiken.

Deze kan direct in de speciale ingang die de 5490 heeft zonder deze patch zal lan1 gebruikt moeten worden daarmee verlies je meteen een aansluiting.

De 7590 heeft daarentegen wel een WAN aansluiting. Deze verbind je met de aanwezige NT.

In weze heeft een DSL modem/router onnodige onderdelen dan is bijvoorbeeld de Fritzbox 4040 van AVM ook prima.

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-4040/

Dan is het ongeveer € 80,00 tegenover bijna €200,00 vergelijk de modellen met waar de ideale router aan moet voldoen. Voor ITV van Telfort is het van belang dat er Fritz OS 7.10 of hoger aanwezig is en het moet een Internationaal model zijn geen DE model.

@JanD @Galdor68 Bedankt voor jullie uitleg. Mijn voorkeur gaat uit naar de 7590 en opletten dat het een internationaal model is. Groet

Reageer