beantwoord

Frequentieband en Wifi kanaal bepalen

• 19 februari 2019
  • 4 reacties
  • 176 keer bekeken

Hi, omdat wij traag wifi in ons huis hebben is ons aangeraden om het wifi kanaal aan te passen. Maar om dat te doen moet je weten welke frequentieband en wifi kanaal je het beste kunt gebruiken. Ik heb de app Network Analyzer Lite gedownload, maar weet niet hoe ik moet zien of onze modem 2.4 of 5 Ghz gebruikt, en welke kanalen er in de buurt gebruikt worden. Hoe wordt dit aangegeven? En indien het 2.4 Ghz is, probeer ik dan gewoon kanalen 1, 6 en 11 willekeurig uit? En welke kanalen zijn dat voor 5 Ghz? Hoor het graag 🙂
icon

Beste antwoord door Dduck 19 februari 2019, 23:22

Hi, omdat wij traag wifi in ons huis hebben is ons aangeraden om het wifi kanaal aan te passen. Maar om dat te doen moet je weten welke frequentieband en wifi kanaal je het beste kunt gebruiken. Ik heb de app Network Analyzer Lite gedownload, maar weet niet hoe ik moet zien of onze modem 2.4 of 5 Ghz gebruikt,
Deze modem kan bijde frequenties gebruiken.

en welke kanalen er in de buurt gebruikt worden.

Dat kun je met wifi anelyzer zien die met de linkjes word uitgelegd.
Hoe wordt dit aangegeven?

Wifi analyzer geeft met sterren aan welk kanaal beter is.
En indien het 2.4 Ghz is, probeer ik dan gewoon kanalen 1, 6 en 11 willekeurig uit?

Nee, je gebruikt het kanaal met de meeste sterren.
En welke kanalen zijn dat voor 5 Ghz?

Dat zijn er heel veel.
Bij de 5Ghz band is het kanaal geen probleem. Deze kan je prima op automatisch laten staan.
Hoor het graag :)

Mogt je de handleiding van wifi analyzer toch te verwarrend vinden raat ik aan om er een buur of kennis te vragen die hier wat meer in thuis is.

Su6
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 3
Hallo

hier vind je een video van de wifi analyzer

hier nog een leuk artikel

of die van kpn

su6
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Daisy KV, ik kan me voorstellen dat dat even zoeken is. Goed dat je je vraag hier stelt! Zo gauw je de, voor jouw omgeving, beste instellingen hebt gevonden, zul je merken dat dat echt verschil maakt :)

Ik zie dat Dduck je een paar linkjes met informatie en tips gegeven heeft, dat is fijn. Laat je weten of het daarmee is gelukt?
Hi Alexandra, bedankt voor je reactie. Helaas ben ik niet veel wijzer geworden uit de linkjes en nog geen antwoord op mijn vragen. Zou je me daarom verder kunnen helpen?
Reputatie 3
Hi, omdat wij traag wifi in ons huis hebben is ons aangeraden om het wifi kanaal aan te passen. Maar om dat te doen moet je weten welke frequentieband en wifi kanaal je het beste kunt gebruiken. Ik heb de app Network Analyzer Lite gedownload, maar weet niet hoe ik moet zien of onze modem 2.4 of 5 Ghz gebruikt,
Deze modem kan bijde frequenties gebruiken.

en welke kanalen er in de buurt gebruikt worden.

Dat kun je met wifi anelyzer zien die met de linkjes word uitgelegd.
Hoe wordt dit aangegeven?

Wifi analyzer geeft met sterren aan welk kanaal beter is.
En indien het 2.4 Ghz is, probeer ik dan gewoon kanalen 1, 6 en 11 willekeurig uit?

Nee, je gebruikt het kanaal met de meeste sterren.
En welke kanalen zijn dat voor 5 Ghz?

Dat zijn er heel veel.
Bij de 5Ghz band is het kanaal geen probleem. Deze kan je prima op automatisch laten staan.
Hoor het graag :)

Mogt je de handleiding van wifi analyzer toch te verwarrend vinden raat ik aan om er een buur of kennis te vragen die hier wat meer in thuis is.

Su6

Reageer