beantwoord

Foutcode 562

• 3 november 2019
  • 13 reacties
  • 185 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik geen tv en internet meer. Op het modem brand het rode lampje bij services. Het lampje bij internet brand niet meer. Op mijn televisie verschijnt de foutcode 562. Ik heb het modem en de tv ontvanger al meerdere keren gereset maar er gebeurd niks. Ook heb ik de draadloze verbinding naar het modem er al tussenuit gehaald maar het maakt allemaal niks uit. Is het modem kapot? Of is er iets anders aan de hand?

icon

Beste antwoord door N Biemans 8 november 2019, 13:53

Ja het bleek alleen wel anders dan werd verteld. De monteur wist te vertellen dat een andere monteur eerder een fout heeft gemaakt en mij per ongeluk van het internet en tv af heeft gehaald. Heel vervelend maar gelukkig nog makkelijker op te lossen dan een kabelbreuk

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Dat is inderdaad veel makkelijker op te lossen dan een kabelbreuk, gelukkig. Maar het is natuurlijk wel een kwalijk foutje geweest van die eerdere monteur. Fouten maken is menselijk, maar dat iemand anders dan een aantal dagen zonder verbinding komt te zitten is niet de bedoeling. 

Omdat de verbinding er langer dan 12 uur uit is geweest, kan je via het formulier op deze pagina een vergoeding aanvragen voor de abonnementskosten over de dagen dat het abonnement niet gewerkt heeft.

Ja het bleek alleen wel anders dan werd verteld. De monteur wist te vertellen dat een andere monteur eerder een fout heeft gemaakt en mij per ongeluk van het internet en tv af heeft gehaald. Heel vervelend maar gelukkig nog makkelijker op te lossen dan een kabelbreuk

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @N Biemans, ik zie dat de melding van de monteur nu is afgemeld en als ik de verbinding nameet kan ik ook weer verbinding krijgen met de Experia Box. De monteur heeft het kunnen verhelpen dus, werkt alles nu weer naar behoren?

Na gisteren nog 3 keer gebeld te hebben met Telfort uiteindelijk teruggebeld door KPN. Die kon vreemd genoeg wel een afspraak inplannen voor vandaag. Vraag me af waarom een abonnement zoveel moet kosten aangezien ik het werk van die mensen aan de telefoon aan het doen ben. Mijn  moeder  zit al te wachten.... Afwachten of er nu eindelijk een einde komt aan deze soap of dat Telfort weer een nieuwe cliffhanger in gedachten heeft.......

Reputatie 8
Badge +11

Die kabelbreuk verklaart een hoop dan @N Biemans, het signaal komt daardoor niet bij jou aan. Dat de monteursafspraak zo moeizaam verloopt is erg vervelend, de afspraak zou niet zomaar mogen verdwijnen en is niet netjes. Excuses dat dat zo moeizaam is gegaan! Ik zie dat er nu wel een afspraak staat, voor vandaag in hetzelfde tijdsvak als het voor gisteren stond. Laat je vanmiddag weten hoe het gegaan is en of de verbinding daarmee weer hersteld is?

Gisterenavond na werk met Telfort gebeld. De jongen aan de telefoon (Johannes geloof ik) kon na wat vragen zien dat er een breuk in de koperleiding zit op 50 meter van mijn huis die bij Telfort nog niet bekend was. Vandaag tussen 12u en 14u zou er een monteur het komen maken en die zou dan ook bij mij binnen komen kijken of het allemaal werkt. Netjes deze afspraak ontvangen via de mail en sms. Aangezien het onmogelijk is om thuis te werken zonder internet met mijn moeder afgesproken dat zij bij mij thuis zou gaan zitten wachten. Inmiddels was het al 14u geweest en geen monteur te bekennen.........…

Opnieuw gebeld met Telfort blijkt er geen monteur ingepland te zijn??!!!!!! Vrouw aan de telefoon kan ook geen afspraak inplannen en heeft geen idee wanneer er een monteur kan komen: "We bellen je nog wel een keer". Betekent dat dat mijn moeder nog een keer 2 uur bij mij thuis moet gaan zitten wachten en ik voorlopig nog geen internet en tv heb??!!!!! Klantvriendelijkheid is heel ver te zoeken. Daarnaast heb ik geen idee waar ik aan toe ben en moet ik Telfort wel de volle mep betalen. Hoop dat daar misschien iemand werkt die wel in oplossingen kan denken??

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @N Biemans, welkom op het forum. Je verbinding gaat niet goed dus. Laten we de foutcode's op tv even vergeten, die zijn namelijk niet het probleem. Die zijn het gevolg van het feit dat de Experia Box geen verbinding heeft met het internet. Er is in jouw regio geen grotere storing, dus we zullen ons specifiek op jouw aansluiting richten. Het rode lampje en het lampje van internet die uit is geven dat ook aan en de meting die ik net heb gedaan geeft ook aan dat de Experia Box vanaf hier niet bereikbaar is. Op het moment dat je het aansluitkabeltje wat jimny noemde verving, wat gebeurde er toen? Veranderde er iets aan de lampjes op de modem? Is dat aansluitkabeltje direct op het IS/RA-punt (het hoofdaansluitpunt) aangesloten, of op een andere wandcontactdoos? Het beste is om een ronde kabel van max 1.5m te gebruiken, direct op het hoofdaansluitpunt aangesloten. Heb je het op die manier aangesloten?

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 8
Badge +17

Neem onderstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-840-841-845-of-846.htm

De foutcode die nu blijft verschijnen is F846. Ik heb ook nog steeds geen tv en geen internet

Heb ik geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Ik heb nog steeds geen tv en internet

Reputatie 8
Badge +17

Volgens mij koperverbinding. Modem is Experia box V10

In dat geval vervang het aansluitkabeltje van max 150 cm

Volgens mij koperverbinding. Modem is Experia box V10

Reputatie 8
Badge +17

Heb je een koper- of glasvezel verbinding en welk modem heb je

Reageer