beantwoord

Fout met DNS server en beveiligingscertificaat

• 18 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 175 keer bekeken

Hallo forum,

Ik kan al 2 weken lang niet op de Microsoft en Outlook sites komen. Ook kon ik niet rechtstreeks op het forum inloggen, de Telfort site was wel toegankelijk. Ik krijg meldingen van een fout in de DNS server en dat de verbinding niet beveiligd is. Ik word door Chrome geadviseerd een netwerk controle uit te voeren wat ik al meermalen heb gedaan echter zonder resultaat. Andere browsers vertonen dezelfde problemen. Ik ben echt uren bezig geweest met alle instellingen van modem, windows en browsers te controleren maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb met de helpdesk gebeld en die hebben me een nieuw modem op gestuurd maar dat ook zonder resultaat. Ik ben radeloos en hoop dat iemand me kan helpen???

Groet, Willem Martens uit Workum
icon

Beste antwoord door wsmartens 20 augustus 2019, 14:04

Hallo Forum,

Ik heb het probleem weten op te lossen door de instellingen van protocol4 in de adapterinstelling aan te passen. De ellende heeft zich inmiddels weer een keer voor gedaan maar weet nu wat ik moet doen. Het probleem doet zich voor sinds een kennis achter mijn computer heeft gezeten en illegaal software en cracks probeerde te downloaden. Sindsdien heb ik last van een traag systeem wat vastloopt, pop-ups en nog meer vervelende verschijnselen...

Groet, Willem
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je al een ander apparaat geprobeerd?
Staat de systeemklok van je computer goed?
Heb je specifieke antivirus/antimalware software draaien en is deze up-to-date?
Reputatie 8
Zou ook de cache van browsers eens leeghalen.
En update van browsers doorvoeren (voor zover niet up-to-date).
Reputatie 8
Badge +7
Die meldingen heb ik vorige week ook een paar keer gehad, verdween vanzelf.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @wsmartens. Van harte welkom hier. Ik lees dat je bij het benaderen van websites in verschillende browsers een foutmelding krijgt. De foutmelding heeft betrekking op de DNS-server en het beveiligingscertificaat. Ik zie dat @Franzki en @Babylonia je al prima op weg helpen.

Ik ben net als @Franzki benieuwd of je hier ook tegenaan loopt op andere apparaten. Als het probleem op één apparaat speelt, heb je dan wellicht op dat apparaat zelf aanpassingen gemaakt in de DNS-instellingen?
Hallo Forum,

Ik heb het probleem weten op te lossen door de instellingen van protocol4 in de adapterinstelling aan te passen. De ellende heeft zich inmiddels weer een keer voor gedaan maar weet nu wat ik moet doen. Het probleem doet zich voor sinds een kennis achter mijn computer heeft gezeten en illegaal software en cracks probeerde te downloaden. Sindsdien heb ik last van een traag systeem wat vastloopt, pop-ups en nog meer vervelende verschijnselen...

Groet, Willem
Reputatie 8
Ik vermoed dat je systeem dan ook behoorlijk is verziekt met allerlei "malware".
Reputatie 7
Badge +9
Dat is lastig, @wsmartens. In ieder geval fijn dat je het probleem hebt weten op te lossen. Wellicht wel goed om er even een virusscanner op los te laten en je PC "op te schonen".
Reputatie 8
Badge +16
Geen antivirus of antimalware op loslaten... maar gewoon even je data backuppen en een volledig schone Windows installeren... anders blijf je vermoedelijk problemen houden.
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor de aanvulling, @Franzki! ☺
Reputatie 8
Badge +19
Nog een aanvulling...
Mocht Willem niet in de gelegenheid zijn om (op korte termijn) Windows opnieuw te installeren (wat zoals Franzki al aangeeft sowieso de beste remedie is) dan is er een prima programma dat je probleem zeer waarschijnlijk wel kan oplossen.

Malwarebytes.
Reputatie 7
Badge +9
Top, @Enterprise! 😄 Ik hoop dat je met de tips van de beide heren uit de voeten kunt, @wsmartens.

Reageer