Firmwareupdate die niet doorgaat

• 12 mei 2012
  • 18 reacties
  • 4533 keer bekeken

Badge
Een tijdje terug heb ik van Telfort een nieuw modem gekregen. Dit modem (een P-2812HNU-F1) vervangt m'n oude modem plus router.

Sinds die tijd:

• wordt m'n printer niet meer via Bonjour herkent. (Printer is gereset, nieuwste driver geladen, etc.)
  • moet ik het modem, dat uitgezet cq van de stroom gehaald wordt als het niet gebruikt wordt, af en toe opnieuw uit en weer aanzetten, omdat ik anders niet op internet kom (mail wordt vaak wel opgehaald).
  • laatst had ik dat ook een keer, terwijl het modem al uren aanstond.
  • heb ik nu een paar weken, dat het modem af en toe meldt dat er een firmwareupdate aan de gang is. Maar verder gebeurt er helemaal niks. De firmware blijft ook staan op V3.10(TUE.4)b1.
Hoe los ik dit op?

18 reacties

Badge
Dat Bonjour niet meer werkt heb ik ook.

Vaag.
heb ik nu een paar weken, dat het modem af en toe meldt dat er een firmwareupdate aan de gang is. Maar verder gebeurt er helemaal niks.

Hier heb ik ook last van, het enige wat (tijdelijk) helpt is de stekker van de modem uit het stopcontact trekken, een reboot vanuit de webinterface lijkt direct hetzelfde probleem weer op te leveren.
Reputatie 4
Badge +3
@rvp67, Er is nieuwe software in uw modem geladen vannacht. Lost deze het probleem op?

@MaVanI, Uw modem stond niet ingeschakeld vannacht. Wij kunnen deze update, als het modem is ingeschakeld 's nachts uitvoeren.

@PazkaL, Van uw aansluiting hebben geen gegevens omdat u de forum-posting niet vanaf uw Telfort aansluiting heeft gedaan, maak in een privé bericht uw naw-gegevens kenbaar voor een upgrade van de firmware.

Henk
Badge
Hallo Henk

De update is in de nacht van vrijdag op zaterdag doorgevoerd naar het schijnt.  Aan het versienummer is nu een datum toegevoegd.

MaVaNi
Hier het zelfde verhaal.

De firmware blijft staan op V3.10(TUE.4), en dus niet V3.10(TUE.4)b1.
Badge
Hallo AtP

Toen ik het modem kreeg stond de firmware op V3.10(TUE.4)b1, een tijdje daarna stond ie op V3.10(TUE.4) en na de bovengenoemde update staat ie op V3.10(TUE.4)-20120614.  "B1" staat waarschijnlijk voor "betaversie 1" en komt dus altijd voor de gewone versie.

MaVaNi
Hoi MaVaNi,

thnxs voor je reactie,
Probleem blijft wel dat na een reboot vanuit het modem er weer een firmware  upgrade melding naar voren komt, die ik alleen weg krijg nadat ik de spanning van modem haal.

AtP
Het lijkt opgelost, eerst een backup gemaakt van de huiidige config.
Vervolgens de Factory Defaults terug gezet. Na enkele reboots van het modem zie ik nu versie "V3.10(TUE.4)-20120620" staan.
Nu mijn backup instellingen teruggezet, zodat alles weer staat zoals ik wil.

AtP

Hoi MaVaNi,

thnxs voor je reactie,
Probleem blijft wel dat na een reboot vanuit het modem er weer een firmware  upgrade melding naar voren komt, die ik alleen weg krijg nadat ik de spanning van modem haal.

AtP
Badge
Vraagje aan de moderatoren:

Krijgt iedereen als 's nachts het modem aanstaat deze update?

MaVaNi
Badge
Hallo webteam

Ik heb net geprobeerd m'n printer nog eens te installeren op een PC in het netwerk.  Op de Mac ging het alleen met omwegen.  Maar op de PC helemaal niet.  Via de browser kom ik weer wel in het printermenu (van de printer zelf), maar de printer wordt gewoon niet gevonden als ik hem als printer wil gebruiken of toevoegen.  Is al zo sinds ik m'n oude modem (zie hierboven, eerste bericht) verwisselt heb voor m'n nieuwe.  Het modem ziet de printer ook, maar helaas, de PC niet en Bonjour ziet hem ook niet.  Wanneer lossen jullie dit op?

MaVaNi 
Hier heb ik ook last van, het enige wat (tijdelijk) helpt is de stekker van de modem uit het stopcontact trekken, een reboot vanuit de webinterface lijkt direct hetzelfde probleem weer op te leveren.

Ik heb last van hetzelfde probleem. Kan dit worden opgelost?
Reputatie 4
Badge +3
@MaVaNi,

U heeft op dit moment de firmware die het thuis-netwerk laat werken, ervaart u de problemen nog?

@Noik,

Ik heb in ieder geval een firmware-update aangevraagd. Heeft het modem bij u al eens een reset gehad?

Henk
Badge
Hallo Henk

Bonjoir ziet m'n printer nu wel en ook vanaf de PC kan ik nu weer printen.  Bedankt!

groetjes

MaVaNi
Reputatie 4
Badge +3
@MaVaNi,

Bedankt voor uw terugkoppeling en uiteraard graag gedaan! :)

@Noik,

Uw modem draait op dit moment op de laatste firmware, is het probleem inmiddels opgelost?

Henk
@Henk

Het lijkt op dit moment nog niet opgelost. Soms komen voor mij gevoel maar een deel van de connecties door en soms niets. Dan pas weer na een volledige power cycle. Bij het bezoek van een internetpagina geeft de modem dan weer het firmware update scherm weer.
Reputatie 4
Badge +3
@Noik,

Graag het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (reset-gaatje achterop het modem +/- 20 seconden indrukken) zetten en opnieuw configureren (het liefst geen oude configuratie terugzetten).

Henk
@Henk,

Thanks. Ga ik vanavond thuis even proberen. Ik laat het resultaat hier weten. Zal het modem even helemaal opnieuw configgen daarna, zonder een config terug te zetten, dat is geen probleem.
Reputatie 4
Badge +3
@Noik,

Dank u wel voor uw terugkoppeling en succes!

Henk

Reageer