beantwoord

Firmware V3.11(TUE.5)-2_20121211

• 7 januari 2013
  • 22 reacties
  • 8126 keer bekeken

Badge
Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn ZyXEL P2812HNU-F1 zeer recent firmware V3.11(TUE.5)-2_20121211 heeft ontvangen. Zaken die mij opvallen zijn:
  1. Een extra tabblad 'More AP' onder 'Network Setting' -> 'Wireless'. Met andere woorden, je kunt een tweede SSID gebruiken.
  2. 'Parental Control' onder 'Security'. Met andere woorden, je kunt instellen wat ieder device kan en mag.
  3. Aankruisvakje 'Enable Early Media' op tabblad 'Common' onder 'VoIP' -> 'SIP'. Wat dit precies doet is onduidelijk.
Allereerst: Hulde!

Vervolgens: Wellicht kan iemand van Webcare of Development de release notes van deze firmware plaatsen. Ik ben namelijk bijzonder of wellicht ook de problemen met AirPlay en AirPrint (https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/airplay-airprint-problemen-nieuw-modem-24043/index33.html#post314935) zijn verholpen?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 7 januari 2013, 21:29

Vervolgens: Wellicht kan iemand van Webcare of Development de release notes van deze firmware plaatsen. Ik ben namelijk bijzonder of wellicht ook de problemen met AirPlay en AirPrint (https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/airplay-airprint-problemen-nieuw-modem-24043/index33.html#post314935) zijn verholpen?

Dat kan je toch ook zélf testen? ;)

Goed om te zien dat deze versie nu uitgerold lijkt te worden bij de gewone aansluitingen van Telfort!
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Dat kan je toch ook zélf testen? ;)

Goed om te zien dat deze versie nu uitgerold lijkt te worden bij de gewone aansluitingen van Telfort!
Badge
Natuurlijk kan ik dat zelf testen. Maar het zou handig zijn als Telfort Webcare of Telfort Development eens iets transparanter is over wat ze doen. Met andere woorden, op tijd aankondigen dat en wat er wordt veranderd. Zo doen je dat normaliter...
Reputatie 8
Badge +17
Ik vermoed dat dat binnenkort wel komt 😉
Reputatie 1
Beste webcare team,

Fijn dat de latest firmware is voorzien van parental control. Hierbij dien ik verzoek in voor een firmware update van mijn modem.

Groeten
Fiek
Reputatie 8
Badge +17
@Fiek en alle anderen: Telfort is bezig met de automatische uitrol voor álle modems, de verwachting is dat (zeer) binnenkort de modem op je eigen aansluiting ge-update wordt...
Reputatie 8
Badge +16
@Fiek en alle anderen: Telfort is bezig met de automatische uitrol voor álle modems, de verwachting is dat (zeer) binnenkort de modem op je eigen aansluiting ge-update wordt...

En de snelste manier om dit te krijgen is resetten naar fabrieksinstelling.
Hou hier wel rekening mee dat aanpassingen die je zelf gemaakt hebt, zoals poort forwards en vaste IP adressen komen te vervallen. Wanneer je vandaag een reset doet krijg je zo goed als zeker vannacht de update naar de nieuwe versie binnen.
Ons modem is afgelopen zondag (automatisch) voorzien van de nieuwe firmware. 

Bij het maken van een tweede accespoint: 'Configure as isolated Guest WLAN'  is het alleen mogelijk een limiet te zetten op de download: `Max. Download bandwith :`

Kan telfort er ook voor zorgen dat er een limiet op de upload te zetten is? (we zouden graag een gast netwerk opzetten met 4mbit download en .5 mbit upload oid)
Reputatie 8
Badge +17
Ons modem is afgelopen zondag (automatisch) voorzien van de nieuwe firmware.

Bij het maken van een tweede accespoint: 'Configure as isolated Guest WLAN' is het alleen mogelijk een limiet te zetten op de download: `Max. Download bandwith :`

Kan telfort er ook voor zorgen dat er een limiet op de upload te zetten is? (we zouden graag een gast netwerk opzetten met 4mbit download en .5 mbit upload oid)

Buiten het feit dat je dit graag wil, wat is de réden dat je dit wilt? Want de upload snelheid is niet (of nauwelijks) van invloed op de download van 4Mbps...

Buiten het feit dat je dit graag wil, wat is de réden dat je dit wilt? Want de upload snelheid is niet (of nauwelijks) van invloed op de download van 4Mbps...

De reden is dat de verbinding traag wordt als de upload niet wordt gelimiteerd? Als de volledige upload (3mbit) bandbreedte in gebruik is door het gasten netwerk (uploaden, torrents etc.) zal het reeds bestaande netwerk daar toch wel hinde van ondervinden?
Reputatie 8
Badge +17
Gasten (!) die dát doen op jouw netwerk? Dat doen ze thuis maar ;)
of nemen die gasten hun laptop/PC mee? 😕

Ik denk dat je dat Gast-WLAN eerder moet zien voor gebruik voor gasten met SmartPhones/Tab's/iPad's enz.
en dáármee komen ze echt niet aan de 3Mbps upstream hoor ;)

Maar áls het gebeurd kan je er in theorie wat last van hebben, upstreem gaan (met browsen bv) alleen maar de http request's voor het sturen van een http pagina.
Reputatie 1
Badge
Bedankt Telfort, voor het niet melden van de update....ik had het graag even geweten voordat er mensen hier in huis kabels gaan lostrekken...

Hebben er nog meer mensen last van cashende SIP, mail, en ftp? Gewoon browsen gaat wel goed. 
Sinds twee dagen heb ik last van mail dat niet meer opgehaald kan worden, SIP registratie die mislukt en FTP dat niet meer wil. 
De firmware versie kwam mij niet bekend voor en blijkt te zijn gewijzigd. 

Kan ik mijn oude firmware backup terugzetten op de nieuwe? In dat geval kan ik het modem terugzeten naar fabrieksinstellingen om de nieuwe firmware met een schone lei te laten starten.  

PS ben wel blij met de extra functionaliteit(als het werkt)
Reputatie 8
Badge +16
Een oude configuratie terugzetten werkt niet altijd betrouwbaar na een firmware update... maar niets houdt je tegen om het te proberen.

In het ergste geval moet je alle handmatig opnieuw instellen.
Badge +1
Graag ontvang ik een update naar de meest recente V3.11(TUE.5)-2_20121211,  zit nog met V3.10(TUE.4)-20120702
Reputatie 8
Badge +16
Graag ontvang ik een update naar de meest recente V3.11(TUE.5)-2_20121211, zit nog met V3.10(TUE.4)-20120702

Als je geen belangrijke aanpassingen hebt gedaan, zoals poort forwards en vaste IP instellingen volstaat het om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. (achterzijde modem paperclip voor circa 30 seconden in het ronde gaatje tot het modem reboot)
Als je dit namelijk doet krijg je aankomende nacht de nieuwe firmware automatisch binnen.

Het is niet zinvol om een back-up te maken van je instellingen en deze morgen terug te plaatsten aangezien dit conflicten oproept met de nieuwe firmware.
Badge +1
Updates kwamen toch altijd binnen zonder vooraf een factory reset uit te voeren?
Een reset had ik gisteravond al uitgevoerd, alleen heb ik handmatig de voip etc weer ingesteld, afgelopen nacht geen update gehad.
Reputatie 8
Badge +17
Updates kwamen toch altijd binnen zonder vooraf een factory reset uit te voeren?
Een reset had ik gisteravond al uitgevoerd, alleen heb ik handmatig de voip etc weer ingesteld, afgelopen nacht geen update gehad.
nee, gebleken is dat dat niet altijd lukt, vandaar de hint van Tuut-Tuut om een factory reset te doen ('svonds laat) en de modem dan een paar nachten zo te laten staan
Badge +1
Zonder factory reset heeft mijn ZyXEL P2812HNU-F1 vanmorgen 04:30 uur, versie V3.11(TUE.5)-2_20121211 binnen gekregen, met een aantal mooie aanvullingen w.o. Parental Control, More AP en waarschijnelijk meer.
Dank hiervoor!
Badge +1
Zie nu V3.11(TUE.5)-2_20130130 staan ipv V3.11(TUE.5)-2_20121211, firmware versie is hetzelfde gebleven, alleen de datum firmware is anders.
Badge
Zie nu V3.11(TUE.5)-2_20130130 staan ipv V3.11(TUE.5)-2_20121211

Bij mij ook. Ik zie geen verschil in functionaliteit.

Wellicht kan iemand van Webcare of Development (nu eindelijk eens) de release notes van deze firmware plaatsen.
Badge
Wellicht kan iemand van Webcare of Development (nu eindelijk eens) de release notes van deze firmware plaatsen?
Blijkbaar aan de datum te zien is er een nieuwe versie V3.11(TUE.5)-2_20130130 uitgerold. Sinds een dag of 10 heb ik regelmatig een dode router. Poweroff power on doet wonderen, maar het ding crashed meerdere keren per dag. Geen telefoon meer, geen internet, geen lokaal netwerk op LAN en wifi poorten. Het ding is dus de afgelopen 10 dagen super instabiel. Het jaar daarvoor nooit een probleem gehad en iedereen tevreden. Maar daar is nu helaas verandering in gekomen. Is dit herkenbaar voor iemand, iemand een tip? Want ik word gek van de huisgenoten, ipv dat Telfort bellen. Maar je de telefoon is ook dood. Grrrrr.
Reputatie 8
Badge +19
Is dit herkenbaar voor iemand, iemand een tip? Want ik word gek van de huisgenoten.

Dit is zeker herkenbaar, en kan wellicht verholpen worden als je dit probleem in een eigen topic opent en wat meer info geeft.

Reageer