Firmware upgrade P-2812HNU-F1

• 24 oktober 2012
  • 31 reacties
  • 8805 keer bekeken

Toon het eerste bericht

31 reacties

Reputatie 1
Sorry, maar ik had gelezen dat bij dit modem de firmware door Telfort zelf op het modem gezet worden.
Reputatie 8
Badge +17
Sorry, maar ik had gelezen dat bij dit modem de firmware door Telfort zelf op het modem gezet worden.

Dat klopt, meestal rond 04:00 wordt de modem-firmware geupdate. Als je een nieuw modem krijgt dan wordt (meestal) de eerste nacht de firmware geupdate.
Als er een nieuwe versie van de firmware uitkomt, dan worden niet álle modems in één nacht geupdate, maar dan gaat het per bv 1000 tegelijk per nacht en daardoor kan het dus een paar dagen duren voordat jouw modem geupdate wordt...

Je modem kan je dus het beste 'snachts gewoon aan laten staan, niet alleen voor de firmware updates, maar ook voor de DLM!
Heb new topic geopend, maar kan berricht beter hier plaatsen denk ik :)

Op dit moment heb ik firmware versie V3.10(TUE.4)-20120807, hierin zit een bug welke in versie 3.11(TUJ.0)b3 van ZyXEL wordt opgelost, namelijk dat wanneer er op de broadband pagina statisch ipv6 dns server wordt geconfigureerd (in mijn geval 2001:4860:4860::8888 en 2001:4860:4860::8844 van google) deze informatie niet wordt doorgegeven aan de client.

Changelog ZyXELL
3.11(TUJ.0)b3
[bugfix][SPR 110803383]Set static DNS IPv6 address at broadband page, DNS IPv6 address in RA can't change when DUT send RA to LAN host

Ik ben benieuwd of er een firmware upgrade voor deze modem in ontwikkeling is, en zou deze, indien nodig, willen beta testen.
Nou, het heeft even geduurt...

Gisteren, na de harde reset. Dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar vanochtend, toen ik de modem weer aanzetten kreeg mijn pc en telefoon weer geen verbinding met mijn wifi signaal. Dus nog steeds hetzelfde verhaal. Wifi weer aan -en uit gezet middels de blauwe knop en pas daarna weer signaal.

Helaas.

Begrijp ik nu goed dat je het modem s'nachts uitzet.
Zover ik weet is dat niet aan te raden.
Gewoon altijd aan laten.

Beste sjakie-iv,

Dat begrijp je goed. Ik heb een grote stekkerdoos met aan -en uitknop. Deze gaat altijd uit voor dat ik ga slapen. Veilig gevoel en energiezuinig. Bij mijn oude modem, de P-2601HNU-F1, leverde dit ook geen problemen op.

Ik denk dat er dan niks anders op zit dan gewoon elke dag een extra handeling te doen. Namelijk mijn Wifi uit -en weer aanzetten.
Reputatie 8
Badge +16
Modem elke nacht uit- en aanschakelen is niet aan te bevelen... je mist de firmwareupdates maar het kan ook een negatieve invloed hebben op de internetsnelheid.

En verder doet je telefoon en televisie het dan natuurlijk niet als je een alles-in-een pakket hebt.
Reputatie 8
Badge +17
@vluggejapie:
Je begon hiermee:

Ook ik ben geinteresseert in een firmware update. Deze heb ik via de site van Zyxel gedownload maar ik kan hem niet uploaden. Het bestand wordt niet herkent.

Kan Telfort mij een oplossing bieden?

en

Dat begrijp je goed. Ik heb een grote stekkerdoos met aan -en uitknop. Deze gaat altijd uit voor dat ik ga slapen. Veilig gevoel en energiezuinig. Bij mijn oude modem, de P-2601HNU-F1, leverde dit ook geen problemen op.

Telfort heeft een oplossing voor een nieuwe firmware: Telfort heeft een provisioning server geinstalleerd die 'snachts (rond 04:00) updates uitvoert op modems.
Als de modem NIET aanstaat kan die server dus geen nieuwe firmware op jouw modem zetten.

1 en 1 = twee?!?

Reageer