Firmware upgrade P-2812HNU-F1

• 24 oktober 2012
  • 31 reacties
  • 8805 keer bekeken

Badge
Hier maar zelf iets openen, lijkt of men op vakantie is?

Graag de nieuwste firmware.

Ps problemen met Stabiliteit router en ping is hoog 80-100ms

31 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware heb je nu?

Ik heb de V3.10(TUE.4)-20120807 en volgens mij is dat de meest recente.
Badge
V3.10(TUE.4)-20120702
Lager dus

EN generatie  V3.11(TUE.0)  is wat er al op zyxel site zelf staat.
Ze zijn allang uit de V3.10 gegroeid, zou vreemd zijn als telfort een andere benamingsreeks neemt, voor wat ik hoor dat ze een aangepaste firmware maken.

Hier de firmware met uitgebreide PDF
Reputatie 8
Badge +16
Telfort heeft een eigen firmware... en de ontwikkeling hiervan hoeft niet altijd gelijk op te gaan met de generieke Zyxel firmware.
Ook ik ben geinteresseert in een firmware update. Deze heb ik via de site van Zyxel gedownload maar ik kan hem niet uploaden. Het bestand wordt niet herkent.

Kan Telfort mij een oplossing bieden?
Reputatie 8
Badge +16
Telfort ontwikkelt eigen firmware. Het is niet mogelijk om de generieke Zyxel firmware op een door Telfort geleverd modem te installeren.
Beste Franzki,

Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik dit vernomen op het forum. Echter is mijn probleem hier niet mee opgelost.

Kan je mij vertellen wat de meest recente firmware versie is voor de P-2812HNU-F1.

Ik kom van de P26 en na het verlengen van mijn abo dus de P-28 gekregen. Met de P-26 overings nooit problemen gehad.

ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +16
Zie mijn eerste post in dit topic...

Welke problemen ervaar je precies met het modem?
Excuus. Inderdaad dit is dezelfde versie als die ik heb.

Mijn probleem zit hem als eerste in het starten van de modem. Als dit eenmaal gedaan is, zend hij wel een signaal uit maar heb ik geen toegang tot internet.
Wat ik dan dus moet doen, is met de knop op de modem het wifi signaal uit -en weer aanzetten.

Er is nu signaal en toegang tot internet. Helaas is dit na een onbepaalde periode niet meer het geval en moet ik weer de knop indrukken en het signaal aan -en uitzetten. Je kan je voorstellen dat dat geen werken is natuurlijk.

Hopelijk heeft Telfort een oplossing.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +16
Ik herken dit probleem niet... het kan zomaar een probleem zijn met de driver en/of de instellingen van je Wifi-kaart op je computer.
Bedankt voor je reactie.

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik heb al verschillende dingen geprobeert. Maar dus zonder succes.
Daarbij komt ook nog dat ik meer apparaten heb die met het wifi signaal verbinding zouden moeten maken. Bijvoorbeeld mijn smartphone. Maar ook hier hetzelfde probleem.
Reputatie 8
Badge +16
Vreemd...

Ik heb overigens de blauwe knop nog nooit gebruikt... gewoon alles één keer ingesteld in het modem en nooit meer naar gekeken...
Zeker vreemd ja.

Ik had liever de knop ook niet gebruikt maar ik werd gedwongen omdat het modem niet goed werkt. Moet ik een nieuw modem bestellen bij Telfort en het defecte exemplaar terugsturen?
Reputatie 8
Badge +16
Heb je ooit een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan door 30 seconden de resetknop in te drukken?

Daarna moet je het modem wel opnieuw instellen als je eigen instellingen hebt ingevoerd.
Yes, gedaan.

Ook heb ik bijvoorbeeld andere kanalen getest. Eerst gekeken waar iedereen in mijn omgeving opzat en toen het minst belaste kanaal gekozen.
Ik zal opnieuw een harde reset doen. En ook heb ik mijn wifi mode nu op alleen b/n staan.

Straks zal ik je laten weten of het heeft geholpen.
Nou, het heeft even geduurt...

Gisteren, na de harde reset. Dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar vanochtend, toen ik de modem weer aanzetten kreeg mijn pc en telefoon weer geen verbinding met mijn wifi signaal. Dus nog steeds hetzelfde verhaal. Wifi weer aan -en uit gezet middels de blauwe knop en pas daarna weer signaal.

Helaas.
Badge
Krijgen Ik ook een FIRmWARE upgrade of is iedereen op vakantie.
Geen reakties van telfort in de topic die ik deze week heb bezocht.
@Jehannus: Ja, iedereen is op vakantie. Daarom heb ik gisteren erg goede hulp gekregen van Franzki :-s
Badge
Hij is toch geen telfort medewerker ?
Ok. Nou dan zal ik proberen te helpen.  Wat ik heb gelezen en begrepen van Franzki is dat Telfort eigen firmware ontwikkeld. Het heeft dus geen zin om firmware van de Zyxel site te halen en deze te up-loaden. Althans mij is het niet gelukt 😉 De meest recente Telfort firmware is op dit moment V3.10(TUE.4)-20120807. Verder weet ik dat firmware updates automatisch en in batches verstuurd worden.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Badge
Ik vraag toch ook alleen maar om de nieuwste aangezien ik problemen heb.
Maar er komen op de verschillende aanvragen ook van anderen geen antwoord van telfort
Ik heb een eerder versie.

Dan iig voor jullie ervaringen

Ik hoop dat telfort wat laat horen anders open ik later wel een nieuw aanvraag topic.
Ok. Dan heeft het voor jou wel zin om een update te krijgen. Ik hoop voor je dat ze dan gaan reageren en je probleem oplossen. Als je iemand spreek, verwijs hem ff door naar mij. Want mijn probleem is ook nog steeds niet opgelost 😉
Badge +1
@Franzki

Wat kan ik verwachten van firmware versie V3.10(TUE.4)-20120807 ten opzichte van de vorige versie V3.10(TUE.4)-20120702 ?

Ik heb namelijk nog geen upgrade ontvangen.
Reputatie 8
Badge +16
Ik durf zo niet te zeggen wat eventuele wijzigingen zijn. Telfort is continu bezig om de firmware te verbeteren maar geeft geen officiële release-notes vrij.

Ik vraag me ook af of het zin heeft om überhaupt de nieuwste versie te draaien als je niet weet of een probleem door de firmware wordt veroorzaakt en of het probleem in de nieuwe versie opgelost is.

Als je een nieuwe firmware wilt hebben omdat je problemen denkt te hebben met de huidige firmware, is het volgende van belang:

- Vermeld welke firmwareversie je nu hebt.
- Geef een duidelijke probleemomschrijving van de problemen die je ondervindt. Liefst zo gedetailleerd dat Telfort het kan reproduceren.

Vooral dat laatste is van belang. Telfort kan dan namelijk beoordelen of het een bekend probleem is en of het opgelost is in de nieuwe firmware. Of als het een nog niet eerder gemeld probleem is, kan Telfort het proberen te reproduceren en een oplossing aandragen.
Badge +1
@Franzki

Tot op heden geeft de firmware versie V3.10(TUE.4)-20120702 geen problemen.
Ik kijk regelmatig in de logs van het modem en heb ik vrijwel geen onderbrekingen of snelheids verlies.
Dan lees ik ineens dat er een "nieuwe" firmware gereleased is op 7 augustus 2012 ( V3.10(TUE.4)-20120807 ) dus vandaar mijn interesse omtrent de laatste firmware.
Reputatie 1
Badge
Nou, het heeft even geduurt...

Gisteren, na de harde reset. Dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar vanochtend, toen ik de modem weer aanzetten kreeg mijn pc en telefoon weer geen verbinding met mijn wifi signaal. Dus nog steeds hetzelfde verhaal. Wifi weer aan -en uit gezet middels de blauwe knop en pas daarna weer signaal.

Helaas.

Begrijp ik nu goed dat je het modem s'nachts uitzet.
Zover ik weet is dat niet aan te raden.
Gewoon altijd aan laten.

Reageer